• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wet coat of bathe+???

En als ik de waxboxen bij mijn in de buurt zie lijkt het wel dat als
Ik gewoon vlekvrij (zo heet dat programma bij ons)wil afspuiten er toch
Nog iets van zeep in zit want de wax (Collitine 915)is er redelijk snel af naar mijn idee,
Dus voor mijn geen waxboxen meer
 
Dussss, vandaag de Wet Coat geprobeerd. In een woord: super. Heb de auto in de wasbox gewassen en afgespoten met HD. Daarna paar pufjes per paneel en direct afspuiten. Werkt super makkelijk en je ziet het water er direct afparelen. O ja, naar schatting kostte het me € 0,40 extra aan water :p. En de kosten van de wet coat natuurlijk, maar dat heb ik er zeker voor over. Blijvertje!
 
Wat ik merk bij onze wasboxen,
Is dat deze toch de wax aantasten:triumph:
Tot voor kort deed ik altijd afspoelen zonder zeep maar merkte dat toch de wax werd aangetast,dus ik hoop dat dit bij jouw ook niet het geval is anders zou het zonde zijn van je werk.
 
Mijn wax heeft het ruim 4 maanden uitgehouden op sommige delen. Soms zelfs mét voorwas in een wasbox. Daarna glansspoel. Heb je de auto wel goed voorbereid voordat de wax erop kwam?
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Rémon,

Ik was daar altijd. Gebruik niet de shampoo uit de automaat. Altijd eerst even doorspoelen tot er geen schuim meer uitkomt. Tot heden nooit geen last gehad...
 
Dan staan ze bij ons niet goed afgesteld denk want ook met doorspoelen wat ik eigenlijk altijd deed uit voorzorg is het een ramp.
@Blade aan de voorbereiding ligt het niet dat weet ik zeker;)
 
Nou de 915 haalt het qua standtijd niet bij de 845.

Maar als je weg blijft van de schuim en shampoo van die dingen, lijkt het me sterk dat het je standtijd beïnvloed!
 
  • Leuk
Reactions: Basg en Blade
Dussss, vandaag de Wet Coat geprobeerd. In een woord: super. Heb de auto in de wasbox gewassen en afgespoten met HD. Daarna paar pufjes per paneel en direct afspuiten. Werkt super makkelijk en je ziet het water er direct afparelen. O ja, naar schatting kostte het me € 0,40 extra aan water :p. En de kosten van de wet coat natuurlijk, maar dat heb ik er zeker voor over. Blijvertje!

Paar pufjes? Spuit je dan gewoon het hele paneel grof in, of hoe wat waar? vertelll :p
 
Zoals ik zei: na het wassen in de wasbox in de ene hand de wetcoat, paar pufjes per paneel. Hoeft echt niet meer. Direct afspuiten met de HD en klaar. Je ziet het water er direct afparelen.
 

Vergelijkbare onderwerpen