• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wetsanden: Waar op letten?

ArnoldG

Detailing guru
Tester of Bling
16 jan 2015
597
153
30
Hallo beste forumleden,

Binnenkort wil ik gaan wetsanden.

Waar moet ik goed op letten?

Volgende artikelen wil ik gaan aanschaffen:
- 3m schuurblokje
- 3m polijstschijfje 2000 grit
- 3m polijstschijfje 2500 grit???

Na het opvullen schuren met 2000. Is 2500 daarna nog nodig?
Na het schuren polijsten met de dap900 (kleine oranje pad? & mezzo?)

Wie heeft tips?

Momenteel ben ik de lakschade aan het opvullen met een lakstift(zie foto's hieronder)

Alvast bedankt!

Voor:
conv_1787.jpg

Nu:
conv_1833.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed nat houden tijdens het schuren en idd begin ligt met pads en polijst middelen. Des te minder lak je verwijdert des te beter. Ik heb bij een klant van me, waar ik na de hand ontdekte dat iemand hiervoor de lak al geruïneerd had dat de lak verbrand was, daardoor schuurde ik door de blanke lak.
a38d81220d776f44c2525eadc06253b6.jpg
 
ArnoldG ben je al aan het wetsanden geweest? Ben erg benieuwd of dit gelukt is met de DAP 900.

Wil het namelijk op mijn auto ook gaan proberen en heb geen beschikking over een rotary.

Misschien behaal ik met een spider pad en scholl s3 wel meer resultaat. Wie kan dit bevestigen?
 
Sowieso lijkt het er op dat je nu al veel te veel lak hebt toegevoegd. In de "Nu" foto ligt er een hele bult op je lak. Die schuur je er met korrel 2000 niet zomaar uit :)
 
Heb nog niet besteld. Ik ga woensdag onderdelen bestellen.

het lijkt vrij dik aangebracht maar dit was de eerste laag waarbij de randen goed afgedekt waren zodat je die later niet meer ziet. Paar andere stukken waren er minder erg aan toe. Dus daar zit ook minder dikke laag overheen.

ik merkte wel tijdens het polijsten een paar weken geleden dat de dap900+veloce+wol niet genoeg effect gaf. Sommige gewone krassen kreeg ik er niet of zeer moeilijk uit. 2 a 3 x wol en nog niet alles is eruit. Wat een kneiterharde lak.... ongelooflijk gewoon.

klopt het dat de er een scholl combi is die een hogere slijpgraad heeft ? Iets met een spider pad ofzo ?
 
Hier heb ik met mijn seat leon ook last van inderdaad, met veloce op geel nog een hoop krassen die blijven zitten.
Vandaar dat ik ook overweeg om scholl s3 te bestellen met een spider pad.

Misschien dat Scholl expert Tonie ons even wat advies kan geven.
 
SanderBakker;n420895 zei:
Misschien dat Scholl expert Tonie ons even wat advies kan geven.

Hahaha!! Iemand als Frans geldt zeker eerder als expert, de enige reden waarom ik het er zo vaak over heb, is simpelweg om het onder de aandacht te brengen. Toen ik begon heb ik ook de Monello middelen gekocht. Niks mis mee, maar persoonlijk had ik (achteraf) liever gelijk Scholl gekocht, vandaar dat ik het ook adviseer:)

De sandwich spider pad met Scholl S3 is een bijzonder krachtige combo. De initieel grove korrels breken snel af tot een fijnere korrel en de hardere pad wordt zachter door de warmte waardoor de combo agressief is in het begin daarna ook redelijk kan afwerken.

Wat betreft wet sanden, heb je echt een lokaal defect wat je wilt verwijderen, dan kan je haast beter voorzichtig schuren. Goede kwaliteit schuurpapier geeft een net schuurbeeld wat makkelijk op te poetsen is.

Succes!
 
Ik heb een paar weken geleden gewetsand op een up... Im de kleur deep black (pearl) 1 hit op en mf cutting pad met s3 en de motorkap was 90% gaaf... Na nog een keer de zelfde hit was het helemaal knap!
 
Ja ik wil ook eerst schuren idd met het 3m blokje en korrel 2000&2500.
Daarna afwerken met scholl s3 icm de spider pad.
Vervolgens mezzo op groen en finale op wit.
Voeden, wax etc...

ik ga het proberen en binnen een week of 2 post ik het resultaat wel.

Grt,

Arnold
 
Het afwerken kan gewoon met de pads die je al hebt. Met het blokje schuur je het glad. Daarna kun je het met Mezzo (en evt. Finale) gewoon afwerken. Daar heb je niet perse een speciale pad voor nodig. Tenminste... Die had ik niet nodig...
 
Even de volgende dingen besteld:

3M - Finesse-it Hand Schuurblokje - 32mm
3M - Finesse-it Micro Polijstschijfje 9 micron/2000grit - 10st
3M - Trizact™ Micro Polijstschijfje 5 micron/2500grit - 10st
Colad - Waterproof Schuurvel - 3000 grit
Scholl Concepts - S3 Gold High Performance Compound - 250 gram
Scholl Concepts - White Spider Cutting Pad - 160mm
Poorboys World - Luchtverfrisser Vanilla - 473ml

Kon niet laten om de PB vanilla uit te proberen:-D
Ook wil ik gaan experimenteren met scholl, kijken of dat wat is...
Dat carclean virus heeft mij in z'n greep...
 
Zo gezegd, zogedaan.
Resultaat is wel oke.

+ lak is helemaal gelijk. je voelt geen oneffenheden meer.
- je blijft de randjes vrij goed zijn van waar de plek gezeten heeft.

Resultaat:

conv_1882.jpg
 
Ja , hierboven is het wetsanden afgerond.

Achterklep ook gedaan, foto zal ik er vanavond op zetten.

Helaas op een andere plek op de motorkap door de lak heen gegaan:(
Dus de motorkap wordt binnenkort opnieuw gespoten
 
Dat is zuur man! Ben je te lang doorgegaan? Of was de lak erg dun?

laat ook eens een foto zien waar het mis is gegaan
 
mooi balen dat je er door bent gegaan... nu begin ik wel te twijfelen... ik beschik gelukkig wel over een lak dikte meter