• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wheel Sealant

Jurrian

Detailing rookie
11 dec 2017
7
15
nederland
Goede dag forumleden

Ik heb al veel informatie van het forum kunnen halen

nu heb ik een vraag over de wheel sealant van poorboy's

Ik wil dat ook op mijn velgen gaan doen. Het stappenplan heb ik van het forum

Nu is mijn vraag blijft de wheel sealant zitten als je met de foam lans aan de gang gaat met https://www.carclean.com/nl/super-slick-foam-946ml.html

Ik wil mijn velgen dan met de volgende shampoo gaan wassen van poorboy's https://www.carclean.com/nl/super-slick-wax-473ml.html

Blijft er dan een dun laagje wax op mijn wheel sealant achter of kan de combinatie niet ?
 
Laatst bewerkt:
Zowel de foam als shampoo kan je prima gebruiken. :)

Vind de foam wel wat prijzig in vergelijking met bijv. Artico Magico 5L, maar ik ken de foam niet persoonlijk.
 
Dat kan perfect hoor! Ik heb mijn velgen ook eens getopt met Wet Coat.
Wel opletten met sommige velgenreinigers. Die kunnen soms nogal agressief zijn en je waxlaag aantasten.
 
Laatst bewerkt:
Das duidelijk

Doen jullie dan alleen de buitenkant/zichtkant van de velg of ook de achterkant en het velgenbed met wheel sealant ?

Mischien een hele rare vraag

Als je klaar bent met je velgen dan afdrogen met een droogdoek haal je dan de wheel sealant van poorboys er niet af ?
 
Ik doe de achterkant zo goed mogelijk. Velgbed doe ik ook afhankelijk van de stijl van je velgen en hoe toegankelijk je velgbed is. Bij mij kan ik er vrij makkelijk aan.

Hoe bedoel je eraf halen? Na het wassen en de wax er al op is? Of nadat je net gewaxt hebt? Dan doe je eerst de swipetest vooraleer je afneemt. Als je na het wassen bedoelt is er geen gevaar :) Ik dacht dat de PB Wheel Sealant een standtijd van 2-3 maanden heeft?
 
Oke duidelijk

Bedoelde als de wheelsealant er al op zit en met een shampo je velgen schoon hebt gemaakt

Als ik de achterkant van me velg wil doen en me velgenbed dan gaan me velgen eraf heb 17 inch spaaks velgen
 
Laatst bewerkt:
Ik deed met wheel sealants twee keer per jaar het velgen bed maar vond het met het werk van al het schoonmaken, demonteren/monteren ontvetten etc niet lonend tegen over de standtijd. Later ben ik alleen de voorkant gaan doen.

Nu met velgen coatings is het heel anders en beter.

Je brengt de sealant aan, laat deze een x aantal minuten curen alvorens een swipe test. Als de swipe test goed is en de sealant is klaar om af te nemen neem de deze af met een schone mf doek doek. De cure tijd zorgt dat de sealant/wax aan de velg hecht waardoor je deze dus niet verwijderd met je doek. Doe je dit te snel, dan verwijder je inderdaad de sealant/wax.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Heb nog een vraagje

De wheel sealant van poorboys zit op mijn velgen als ze gewassen zijn en gedroogd kan er dan een extra beschermende laag of laagje overheen zodat de wheel sealant het langer uithoudt?

Welk product kan er overheen als dat kan?
 
Ik zou zeggen Wet Coat, Acquafobia... Gewoon nadat je de auto gewassen hebt en nog nat is je velgen insprayen met een weinig produkt en dan met de HD goed intensief afspuiten.
 
Uit mijn hoofd adviseert ppw zelf om 3 lagen aan te brengen.

Extra bescherming is niet echt nodig, ik wil nog wel eens wetcoat op mijn velgen 1x in de zoveel tijd. Maar dat is meer onder het motto “omdat het kan”.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Wheel sealant is inderdaad pas zo goed als vermeld wanneer je meerdere lagen aanbrengt. Deze dan "boosten" met producten als wetcoat/Shampoo met toevoegingen/ Detailer met toevoegingen/etc. is altijd beter dan niets. :)
 
Hoeveel tijd moet er eigenlijk tussen die 3 lagen pb wheelsealant zitten? Doe normaal altijd maar 1 laagje sealant op mijn velgen maar ben weleens benieuwd naar het resultaat van 3 lagen ;) Alvast bedankt voor de informatie :) Gr Ries.
 
Ik ga altijd langzaam rond de auto,dus paar minuten tussen iedere velg en gaat beter als 1 enkel laagje.
Scheelt dat ik ze gewoon in de schuur heb liggen dus hoef geen rondjes om de auto te lopen haha ;) Maar een paar minuutjes is dus al voldoende? Hoeft geen half uur tussen te zitten ofzo? :)
 
Vorige maand mijn aluminium wintervelgen met Monello Non-Ferro behandeld en daarna in de Wheel Sealant van Poorboy's gezet (elke dag een laag tot 3x toe) Omdat de velgen nog in huis lagen kon ik dat gelukkig binnen doen. De velgen zijn inmiddels gewassen met de EZ Detail Brush en Meguiars Gold Class Car Wash. Vuil vloog eraf