• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie heeft er ervaring met CG Black?

Notebaert

Detailing rookie
7 nov 2012
8
0
Hi Iedereen,

Heb me een potje chemical guys Black besteld en vroeg me af of er op het forum al mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Mij lijkt het een heel goed produkt en heb dus ook besteld zonder eerst naar ervaringen te vragen... :-)

Ik zou het gaan gebruiken op mijn eigen donkerblauwe E en op onze zwart Octavia break.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,
Kris

Goed spul, die Black van Chemical Guys. Als je tenminste het mooiste resultaat op je auto wilt, kritisch bent en er gevoel voor hebt, want het is geen heel groot verschil. Ik heb het een paar maanden geleden ook gekocht om eens te proberen. Het is nog donkerder dan bijvoorbeeld de Black Hole van Poorboys en ook donkerder dan de Blue Velvet Pro van DoDo. Het is een zwarte substantie in die pot! En een pastewax, dus super makkelijk te verwerken. Alleen past er natuurlijk weer niet een normale handpad in dat net te kleine potje]-0 Zie je dan verschil na het poetsen? Ja , de Black is net weer wat strakker en iets dieper zwart, maar het is geen groot verschil. Het is wel een enorm prijsverschil als je het vergelijkt met de Poorboys, je mag zelf uitmaken of het je dat ook waard is. Je ziet iets verschil, en als je over deze Black nog een mooie wetlook zet zoals bijvoorbeeld met de Supernatural van Dodo, of de Bouncer's 22 (ook net iets mooier dan de Supernatural vind ik), dan heb je als liefhebber toch wel een super-strak resultaat. Voor mijn zwarte auto wel blijvertjes, ondanks hun hoge prijs. Maar voor normaal gebruik is het het prijsverschil niet waard, vind ik. Geen idee of het op de foto's goed te zien zal zijn maar hierbij een voorbeeld na alleen de Black op de Passat, van twee kanten.
http://www.imgdumper.nl/uploads6/5163e3eb30c79/5163e3eb0979d-Passat-links-voor-garage-met-Black-gepoetst.jpg
http://www.imgdumper.nl/uploads6/5163e7f82c751/5163e7f80a85f-PASSAT-gepoetst-met-Black-van-Chemical-Guys-rechts.jpg

De standtijd van de Black kan ik niet beoordelen omdat ik hem twee keer heb gebruikt en er daarna een keer de Supernatural over heb gezet voor een mooie wetlook. Ik zou dan de standtijd van de Supernatural beoordelen.
De tweede keer dat ik de Black heb gebruikt heb in de Bouncer's 22 erop gezet. Dus ook daar geen standtijd kunnen beoordelen van de Black. En ik kan geen drie maanden wachten voor ik er weer een nieuwe waslaag opzet;-)
Maar reken bij waxen uit dit prijssegment maar op een standtijd tot drie maanden. Een wetlook over de Black is wel mooi, maar maakt het ook weer duurder natuurlijk. Misschien is op deze foto nog te zien wat voor extra glans je op de Black krijgt met de Supernatural.
51647677257d7-VW-Passat-wetlook-over-hele-auto.webp