• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie kan mij helpen met het samenstellen van een pakket?

Ik zou zeggen, bestudeer de staat van je lak eens onder verschillende lichtbronnen en posities. Oh ja, als je de swirls een keer opgemerkt heb, dan blijf je je er wel aan ergeren tot je ze hebt weggewerkt :lol

nou ga ik dan toch twijfelen als ik het zo ziet toch morgen nog maar eens kijken.zal is uit verschilnde hoeken en lichtbronnen kijken

Dat zijn ze wel ;-) Exact dezelfde klei en plastic folie eromheen. Voordeel van de Poorboy's en Dodo is dat je een mooi bewaar doosje erbij hebt. De carclean Medium is hetzelfde als de Dodo Purposeful

Ok ben er een beetje uit dan.
dit word het pakket dan. Mis ik iets please schrijf dan wat want doe de besteling vanavond of morgenochtend

1 Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr Heb ik meer nodig ???

2 Poorboys World Spray and Wipe - 473ml Heb ik meer nodig???

3 Poorboys World Professional Polish - 473ml

4 Lake Country White Polishing Euro Foam Hand Applicator 1x

5 Poorboys World Black Hole - 473ml
6 Lake Country Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator 1X

7 Poorboys World Natty's Paste Wax Blue - 225gr Heb ik meer nodig???

8 Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 1x

9 Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack Om mee uit te poetsen

Heb ik meer nodig of mis ik iets hoor ik het wel????? of andere iedeen

GR michael

1 Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr Heb ik meer nodig ???
Nog meer klei? Nope

2 Poorboys World Spray and Wipe - 473ml Heb ik meer nodig???
Prima!
3 Poorboys World Professional Polish - 473ml
Prima!
4 Lake Country White Polishing Euro Foam Hand Applicator 1x
Prima!

5 Poorboys World Black Hole - 473ml
Prima!
6 Lake Country Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator 1X
Prima!

7 Poorboys World Natty's Paste Wax Blue - 225gr Heb ik meer nodig???
Ik vind van niet
8 Lake Country Red UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator 1x
Prima!

9 Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack Om mee uit te poetsen
Ik zou eerder de Deluxe Mega Towels nemen (3x 39x39 (prof. polish, black hole en Natty)en 1x 40x68 voor het kleien)
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Deluxe_Mega_Towel_Geel_39x39cm_PB-DMT-Y_101030

De Spray & Wipe is er ook in grotere verpakkingen. Voor het kleien kun je hem 1:1 verdunnen in een aparte spraybottle, terwijl je hem puur kunt gebruiken als detailerspray. (zelfde functies als de Last Touch van Meguiars)

edit: Ik zie dat de 473ml S&W nu in de aanbieding is, en dat de 946ml fles dus niet veel goedkoper is. (bij die laatste zit geloof ik geen spraykop, al krijg je die er wel vaak bij van Carclean :-)^ )

De doeken zou ik idd ook van Poorboys nemen ipv Meguiars. Voor hetzelfde geld 4 doeken ipv 3, en persoonlijk vind ik de PB doeken fijner in het gebruik.
Bovendien zijn ze ook in meerdere kleuren verkrijgbaar, zodat je voor elk product/toepassing een andere kleur kunt nemen. (tegen kruisbestuiving :lol )

Edit 2: oeps, ik zie nu dat ze momenteel alleen in geel op voorraad zijn. Komen ze wel weer snel binnen in de andere kleuren??

Verder een mooi lijstje! :ja

meuh

Thanx mensen voor de goede hulp advies en tips.

alles staat in de winkelwagen.Moet aleen even kijken hoe ik het gaat doen het bedrag is een beetje uit gelopen.:'( :'( :'( :-d Dan maar een beetje verspreiden en die maand erop er maar eens mee beginnen. dus de foto's van het eindresultaat volgen nog.

Gr

PS
En poetse allemaal nog deze zomer :-d :-d :-d :)_[]

Zoals ik in een eerder post al aangaf, kan je ook kiezen voor de Bilt Hamber klei. Een uitstekende klei, welke ook nog eens goedkoper is dan de Poorboys klei. Alle beetjes helpen, nietwaar?! :) Neem wel de zachte, gezien je zachte lak.

Hoe weet je op afstand dat de lak van zijn seat leon 1 zacht is?
VAG staat erom bekend niet bepaald zacht te zijn dacht ik.
Niet elke seat leon is natuurlijk hetzelfde maar ik kan van die van mij toch niet bepaald zeggen dat die zacht is.
Las hier laatst dat iemand bijna geen doek over de auto kon halen zonder fijne krasjes.

Maar ik zou zelf ook voor de zachte gaan.

@Paultjuh, ik zou normaal gesproken ook denken dat de lak van deze Leon hard zou zijn en ik snap je opmerking. De ons wel bekende Dibbuz heeft me ooit gezegd dat de lak op zijn auto zacht is. En aangezien hij dezelfde auto én lak heeft .... :) Van iedere ander kleur (bijvoorbeeld jouw auto) had ik het ook niet gezegd

Nee zijn niet hetzelfde, dibbuz heeft een leukerder motorblok :lol

Maar ik meen hier ook vaker te hebben gelezen dat dezelfde auto's met dezelfde kleuren niet altijd dezelfde lak hebben.

Paultjuh zei:
Nee zijn niet hetzelfde, dibbuz heeft een leukerder motorblok :lol

Maar ik meen hier ook vaker te hebben gelezen dat dezelfde auto's met dezelfde kleuren niet altijd dezelfde lak hebben.

Je probeert zeker de loligste te zijn:'( :'( :'( :'( :-d :-d :-d :-d :klap :-d :-d :-d

Dus welke klei moet ik dan hebben??? die van bilt of van poorboys.Hoeveel het kost maak me niet uit als het maar goed is. beter kwaliteit dan op een dubbeltje kijken en troep hebben

gr

Qua klei zal het niet veel uitmaken tussen Bilt Hamber, PB of Dodo Juice, allen zijn van goede kwaliteit. Het voordeel van de Bilt Hamber klei is dat je geen lubricant nodig hebt, deze klei is icm water te gebruiken.

Puur voor mijn gevoel zou ik het niet alleen met water doen.
Maar dat is echt een gevoels kwestie.

Ik heb zelf een 1.8 20v zonder turbo waar ik nu van baal als een stekker.
Voor m'n vorige werk reed ik elke dag 7km heen en 7 terug, vond ik het niet verstandig om een turbo te nemen.
Maar nu zit ik veel meer op de weg, 1000km in de week ongeveer ]-0
Had ik het toen maar gewoon gedaan.

Ik heb verleden week voor het eerst de BH klei gebruikt icm water. Het is in het begin even 'wennen', maar dat was ook de 1e keer dat je klei gebruikt op de auto. Voor de rest doet hij zijn werk gewoon goed.

mike12345 zei:
Hoeveel het kost maak me niet uit als het maar goed is.

Dan zou ik toch bijvoorbeeld de Dodo Juice Born Slippy als glijmiddel aanschaffen. Wees maar zeker dat dat goed is, in combinatie met eender welke eerder genoemde klei. :ja

Hoi

Het eerste pakketje binnen gehad.moest het even door 2en delen

Maar heb gelijk dan weer een vraag.
Die nattys pasta wax.Ik maakte hem open en zie dat die gewoon hard is hoort dit zo ????
En nog een vraag over Lake Country White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
is die niet wat te grof.Vind het meer bijna een schuurspons kan aan mij liggen ben een begineling wahhahaahh maar die rode is weer heel zacht vergeleken daarmee.Zwart heb ik nog niet binnen

Gr

hoi mike,

De natty's lijkt hard maar zodra je met de pad door het potje gaat zal je zien dat ie heel makkelijk op je pad komt, let wel op !!!! dun heel dun aanbrengen !! niet zo zeer omdat ie dan moeilijk is te verwijderen maar je hebt gewoon heel weinig nodig ;-)

De witte hand applicator staat ook voor polishing ( dus om lichte swirls en krasjes te verwijderen!!) dus is het logies dat ie harder aanvoeld. Daarin tegen zijn de rode en zwarte pad superzacht..staat dus voor finishing pad ( afwerken van je lak door een polish. wax of sealent aan te brengen) dit doe je met de zo zacht's mogelijke pad om krasjes te vermijden.

succes:cool

cees