• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wie kan mij helpen met het samenstellen van een pakket?

mike12345

Detailing rookie
19 mei 2009
36
0
Hoi

wil een pakketje samenstellen maar weet niet zo goed hoe of wat.
Heb al bij de beginde poetspaket gekeken maar kom er niet zo uit .
Want leest ook iets over de ssr1 over lichtschurend enz.

dus mijn vraag wat kan ik het beste nemen om te gaan kleien polichen waxen enz enz. Welke klei moet ik gebruiken welke wax kan ik het beste gebruiken welke polisch die niet schurend is en welke pads moet ik gebruiken enz enz
heb een seat leon 1 uit 2002 schaduwgrijs wat heb ik liggen

shampoo: Meguiars - Gold Class Car Wash en de - nxt car wash

Doeken: Cobra - Guzzler HD Waffle Weave Drying Towel en de Miracle Dryer

washmit van Meguiars

dat is wat ik in huis heb. Wil het met de hand gaan doen dus niet met de machine. Auto heeft tot nu toe nog geen last van zwirls wel een paar hele lichte krasjes.

PS Weet niet of ik het in de goede topic plaats maar dat zie ik wel dan

alvast bedankt voor de tips en de antwoorden


gr michael
 
Dan zou ik gaan voor Poorboy's klei & Spray & Wipe als glijmiddel.
Poorboy's Proffesional Polish met een witte Euro hand pad (zoek op "euro")
Daarna Black Hole en afmaken met Natty's
Black Hole op een Finishing pad (zoek op Euro dan zwart kiezen) en voor de Natty's de Round applicator (zoek op "round")

Kan me trouwens niet voorstellen dat je geen swirls hebt met een auto uit 2001. Ik heb een aantal schaduwgrijze gezien en weet hoe die eruit kunnen zien t.o.v. de mijne. Wordt je niet vrolijk van hahaha.
 
Thanx voor de snelle reactie

Maar even over swirls heb er echt geen last van heb aleen een paar lichte verticale krasje hele lichte. is me eigen domme fout geweest durf het bijna niet te zeggen. maar had de auto een keer snel gewassen en was de droogdoek vergeten mee te nemen dus heb ik de trekker gebruikt maar zag al gelijk dat het fout ging:-" :schaam

zal morgen even foto's plaatse zal ik je laten zien dat er geen swirl op zit

gr

oja welke doeken moet ik gebruiken dan die wel staan aan gegeven bij beginnende poetser Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack neem aan dat er 3 inzitten zo te lezen en hoeveel van die doeken heb ik nodig.
en hoeveel van welke pads heb ik nodig
 
Dat 'licht schurend' van de SSR1 schrok mij in eerste instantie ook wel wat af. "Hoezo schurend? Ik wil 'm alleen maar cleanen".
Maar als ik zo op het forum lees, schijnt dit de normaalste zaak van de wereld te zijn. Kun je dat keer op keer blijven gebruiken?

Ik zit voor mezelf ook uit te zoeken wat ik wil hebben v.w.b. doeken en handpads. Als iemand een gouden tip heeft voor mike12345 en mij: graag.

@Dibbuz: ik neem aan dat je in je post de LC handpads bedoelt.
 
De deluxe towels van poorboys vind ik zelf heel erg fijn.
Zijn heerlijk zacht.

Droogdoek de carrand of miracle dryer, beide hetzelfde maar verschil in prijs.

Voor het interieur heb ik laatst de mister pink van dodo gekocht.
Ook een heel erg fijn doekje, pakte bij mij gelijk alle stof op.

Voor de ruiten heb ik nog een oude doek van meguiars maar die word niet meer verkocht.
De nieuwe die ik heb vind ik allemaal niet erg fijn, ik zal ze wel verkeerd gebruiken. Heb er meerdere.

Kwa pads zijn de rode Lake country hand pads en de gewone applicator pads aan te raden.

Voor elk product is 1 aparte pad wel handig en aan het eind van de bestelling nog 2 extra.
Dat geld ook voor doeken die je op de lak van de auto gebruikt.

Bestel er een paar extra en bij elke bestelling die je in het vervolg doet 2 of 3 erbij, dan is het niet in 1 keer veel geld maar kun je je winkelmandje vullen tot je gratis verzendkosten hebt.
De oude doeken die je dan over houd gebruik je dan voor de hele smerige klusjes.
 
De "schurende" werking van de SSR1 valt reuze mee. Het klinkt ernstig, maar dat dat vond ik van "met een stuk klei over de lak gljiden"..ook...Als je toevallig in de buurt bent bij Carclean, zou je gewoon de verschillende SSR -en eens moeten voelen, dan voel je heel duidelijk het "schurende" effect...:)

kleien: Ik ben erg tevreden over het Meguiars kleisetje

Een polish zonder schurende werking? Geen idee of dat bestaat, ik dacht juist dat dat de bedoeling was van een polish.

De lak verwennen met:

Poorboys Black hole met een zwarte hand pad
Poorboys EXP met Foam pad
Poorboys Natty's past wax met Foam pad

Wheelwax voor de velgen, Meguiars Tyre gel voor de bandjes.

Dit is alleen uit eigen ervaringen, dus er zijn legio mogelijkheden, maar ik ben erg tevreden over bovenstaande producten.

Neem in ieder geval genoeg doeken en pads erbij...beter mee verlegen als om verlegen!
 
Als je goede doeken wil hebben zou ik de adviseren om de doeken van Poorboy's te nemen :ja

Mijn favoriet is echt Deze

De droogdoek Miracle dryers/Carrand heb ik ook en is super en lekker groot.
 
dovdmeer zei:
Een polish zonder schurende werking? Geen idee of dat bestaat, ik dacht juist dat dat de bedoeling was van een polish.

Ik dacht dat Poorboys Professional Polish nagenoeg geen of geen schurende werking had...
 
"• Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer"

Lijkt me dat hij wel een licht schurende werking heeft.
 
PP van Poorboy's heeft geen schuurkorrel maar is een chem. polish. :ja

Op een zwarte of rode pad dus geen cut, als je toch een beetje cut wil zul je een witte of groene pad kunnen pakken.

Met PP hoef je niet bang te zijn dat zo door je lak heen zit :no
 
JantjeV zei:
PP van Poorboy's heeft geen schuurkorrel maar is een chem. polish. :ja

Op een zwarte of rode pad dus geen cut, als je toch een beetje cut wil zul je een witte of groene pad kunnen pakken.

Met PP hoef je niet bang te zijn dat zo door je lak heen zit :no


Mischien een beetje een domme vraag maar ben een leek op dat gebied een beetje

maar wat is cut dat andere met een k ervoor ken ik wel :grinning: :grinning: :-"
 
Dibbuz zei:
Dan zou ik gaan voor Poorboy's klei & Spray & Wipe als glijmiddel.
Poorboy's Proffesional Polish met een witte Euro hand pad (zoek op "euro")
Daarna Black Hole en afmaken met Natty's
Black Hole op een Finishing pad (zoek op Euro dan zwart kiezen) en voor de Natty's de Round applicator (zoek op "round")

Kan me trouwens niet voorstellen dat je geen swirls hebt met een auto uit 2001. Ik heb een aantal schaduwgrijze gezien en weet hoe die eruit kunnen zien t.o.v. de mijne. Wordt je niet vrolijk van hahaha.


hier dan eventjes een paar foto's vanmiddag genomen in de vele zon

auto zonder swirls heb de seat sinds een jaar heb hem aleen om de 1 a 2 weken gewassen ik zie geen swirls of ik heb het fout en snap niet wat swirls zijn wahhahah


van de motorkap
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


deze is van het dak
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Dibbuz zei:
Dan zou ik gaan voor Poorboy's klei & Spray & Wipe als glijmiddel.
Poorboy's Proffesional Polish met een witte Euro hand pad (zoek op "euro")
Daarna Black Hole en afmaken met Natty's
Black Hole op een Finishing pad (zoek op Euro dan zwart kiezen) en voor de Natty's de Round applicator (zoek op "round")

Kan me trouwens niet voorstellen dat je geen swirls hebt met een auto uit 2001. Ik heb een aantal schaduwgrijze gezien en weet hoe die eruit kunnen zien t.o.v. de mijne. Wordt je niet vrolijk van hahaha.


Even een vraag

kan alles vinden wat je zegt maar over die laatste natty's welke moet ik hebben

deze
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue - 225gr

of deze
Poorboys World Natty's Paste Wax - 225gr

Thanx voor de tips uiteraard.

En even over de klei
kan aleen deze vinden. Poorboys World Poly - Elastic Clay - 200gr
is die goed

En deze Poorboys World Spray and Wipe - 473ml die bedoel je ook neem ik aan.

En meer heb ik niet nodig?? dus bestellen en beginnen maar als ik het binnen heb zo is dus de pakket compleet of moet er nog spullen bij???


Gr hoor het wel
 
De Blue versie is wat meer gericht op donkere lak kleuren ,de gewone Natty's voor alle kleuren. Maar in feite maakt het niet zoveel uit welke je kiest.

De Spray & Wipe kan inderdaad gebruikt worden bij het kleien.

De Poorboys klei heb ik nog nooit gebruikt ,dus daar kan ik je niet mee helpen ,maar deze wordt toch door meerdere forumleden goed gekeurd.
 
mike12345 zei:
auto zonder swirls heb de seat sinds een jaar heb hem aleen om de 1 a 2 weken gewassen ik zie geen swirls of ik heb het fout en snap niet wat swirls zijn wahhahah

Ik vind het moeilijk te geloven dat je geen swirls hebt. Nu, op je foto's ziet alles er inderdaad goed uit, maar nu zou ik toch eventjes een paar foto's willen laten zien van een testmotorkap. Het enige verschil tussen de foto's is de belichting en de positie vanwaar de foto genomen werd. Als je nog niet weet wat swirls zijn dan zie je ze nu wel ;)
Ik zou zeggen, bestudeer de staat van je lak eens onder verschillende lichtbronnen en posities. Oh ja, als je de swirls een keer opgemerkt heb, dan blijf je je er wel aan ergeren tot je ze hebt weggewerkt :D

3086680558_661197b932_b.jpg


3086679336_69b0923b65_b.jpg
 
De Poorboys klei is goede klei, niet te hard. Ik heb hem meermaals gebruikt en ben er goed over te spreken. Ik heb van Dibbuz begrepen dat deze grijze Seat lak tamelijk zacht is. Als goed alternatief zou ik je dan de zachte Bilt Hamber klei willen adviseren. Je hebt keuze uit 2: regular en soft. Regular is harder dan Poorboys, de zachte een heel stuk zachter. Als lube kan je gewoon Spray & Wipe nemen. Verdunnen (1:1) hoeft niet, maar maakt het in gebruik wel een stuk goedkoper. De BH klei kan zelfs met alleen water gebruikt worden volgens de fabrikant. Prijs is goed en ook deze werkt uitstekend. Zeker als de auto regelmatig wordt bijgehouden, is de zachte variant net even wat lekkerder. Ik gebruik de Poorboys nog hoofdzakelijk voor de echt vieze plekken, zoals dorpels en achter de wielen.
 
Poorboy's world klei is idd goed. Zeker als je lak niet al te veel vervuiling heeft.
Ik vind 'm fijner werken dan de milde klei die onder het Carclean.com label verkocht word. Met deze klei heb je sneller kans op marring.
Ook blijft de PBW klei minder aan je vingers plakken