• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wie weet hier meer over Meguiar's deepcrystal carnauba wax

DUB

Detailing rookie
25 jul 2011
57
0
Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar meer info over dit produkt

Meguiar's Deep Crystal Carnauba wax

IMG_0335.webp

Ik kon hier niks van vinden op het forum

Lijkt me handig als je even vermeldt wat je precies ervan wilt weten?

Neem deze eens goed door:
Hoe een goed topic openen?

Als ik die rode flesjes van Mequiars zie begint het gelijk overal te kriebelen en krijg ik spontaan last van wegtrekkers...

Heb met al heel veel verschillende producten mogen werken maar die rode flesjes van Mequiars blijven in mijn ogen echt de grootste bagger die er is (zoals de "polish" en paintcleaner).

Mijn ervaringen met deze wax is dat het nog minder doet dan de NXT tech2 wax. De standtijd is echt bedroevend te noemen en aanbrengen op een warm oppervlakte of in de zon is evenmin een goed idee tenzij je wat kosten voor de sportschool wil uitsparen.
Als de fles nog vol zit zou ik zeggen maak hem lekker op maar mocht ie leeg zijn kijk dan alsjeblieft verder naar een andere merk / product.

De Paintcleaner is goed voor zachte vervuilde lakken, hier handmatig met padje gewreven 50/50 shot
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ze hebben mij dit aangesmeerd in de plaatselijke autowinkel, het is wel vrij makkelijk om het aan te brengen en weer uit te poetsen maar ik heb het idee dat het geen effect heeft en ook dat het niet lang blijft zitten.

@ nicknameless de klik doet het niet??????

Het flesje is voor de helft nog vol maar ik wil volgende week met mijn eigen auto beginnen de volledige behandeling.

- wassen

- Kleien

- polijsten met mijn DAP500 en monello produkten (2x)

- ......... welke wax/poets moet ik nu gebruiken ???????

Het gaat hier om een zwarte auto.
Heeft iemand mss nog een mooie tip voor mij welke wax ik het beste kan gebruiken? ik vind het belangrijk dat je een hele mooie diepe zwarte glans krijgt.

Ik vind het zonde als ik er zo veel tijd in ga steken en het dan verpruts door een slechte beschermlaag erover heen te doen vandaar dat ik opzoek was naar de eigenschappen van deze wax.

Het is wax... "poets" bestaat niet :no :|~*

;)

En zoals al veeeeel vaker al verteld is: de glans en diepte van een lak zit voor 90% in de voorbereidende stappen, niet in de wax.

Ok ik ga sowieso een nieuwe wax bestellen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, wie kan mij wat adviseren in de waxen?

Ik heb zelf al een beetje zitten rondneuzen bij Poorboys en Dodo Juice dat spreekt mij wel aan.

Ik ben het van plan om het met de hand aan te brengen, welke wax blijft het langst zitten en is het gebruiksvriendelijk enz.

Alvast bedankt

Het is voor een zwarte auto, maar wil er natuurlijk ook andere auto's mee gaan poetsen, maar mijn auto is het belangrijkst

Ik heb eigenlijk alleen nog maar met wax gepoets uit een fles en wil nu eigenlijk het gaan proberen met wax uit een potje

Zelf heb ik een metallic zwarte Seat Ibiza 6L, ik vind dat de Purple Haze Pro van Dodo Juice erg fijn werkt. Is een wax voor donkere lakken. Er zijn nog tal van andere waxen die je zou kunnen gebruiken voor een donkere lak;

Poorboys World Natty's Paste Wax Bleu

Poorboys World Natty's Liquid Bleu

Dodo Juice Bleu Velvet

Dodo Juice Bleu Velvet Pro

Dodo Juice Purple Haze

Dodo Juice Purple Haze Pro

Meguiars Goldclass Wax

Dit kan ik zo even vinden in de Carclean webshop, misschien zijn er anderen die je er meer over kunnen vertellen. Zelf heb ik altijd een prima resultaat kunnen behalen met Meguiars Goldclass wax. Heb nu een keer Dodo Juice Purple Haze Pro, de ervaring die ik daar mee heb is positiever. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes met het uitzoeken van een wax!

Thanks!

Ik las hier ook weleens dat je 45 min moest curen???? ik dacht alrijd dat het ongeveer een 5 a 10 minuutjes waren.

Afhankelijk van o.a. luchtvochtigheid, omgevingstemperatuur, plaatwerk temperatuur, hoe dik je de wax aanbrengt...

er zijn sealants/waxen die langzaam curen, maar daarom nickless zijn topic is heel handig.
de meeste waxen kunnen op deze manier gedaan worden. er zijn uitzonderingen, dacht deep gloss sealant van wolfgang?? (vast iemand die dit beter weet:schaam )

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 laat ik persoonlijk meestal 45-60minuten curen, dan afnemen, daarna minimaal 12u met rust laten alvorens af te toppen...

Ik heb de swiptest eerder gelezen en heb dit vorige week geprobeerd toen ik bezig was met de auto van mijn zwager, ik had deze rode Meg fles daarvoor gebruikt en naar 5 min bleek uit de test dat die al gecured was vandaar dat ik ook geen vertrouwen meer had in dit produkt.

Waarom zou je geen vertrouwen hebben in het product, alleen maar om de (in jouw ogen ) te korte curetijd?

Het ene product heeft een langere curetijd nodig dan een ander, daarom is het nog niet slecht.

Uiteraard is er beter, zoals IbizaSigno al had aangegeven.