• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wielbouten Opknappen

Nieuw setje is de makkelijkste optie... je betaald wel gauw 200 Euro voor een setje...
Probleempje is... ik heb er namelijk 2 van die setjes nodig... Hier staat hetzelfde karretje .... eentje met net hetzelfde probleempje...

Dus... dat kost mij al gauw 400+ Euros... Dacht het net iets goedkoper te fiksen o_O
No offence maareuh.. je hebt 2 van die karretjes staan maar 400 euro voor 2 sets wielbouten is teveel geld? :p
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Daar had ik stiekem op gehoopt dat iemand mij even kon vertellen hoe hij dat heeft uitgevoerd...

Ik denk persoonlijk dat als je het terug spuit... met wat dan ook... dat de lak gaat "barsten" zodra je de bout vastdraait ...
Of ik heb gelijk... of ik denk verkeerd... :rolleyes:
Ja. Dat lijkt mij ook.

Ik zou gewoon bij de dealer vragen of ze van die dopjes hebben.
Nieuwe bouten gaan ook roesten. En zijn met 2 a 3 jaar ook lelijk...
Zo blijf je bezig.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
No offence maareuh.. je hebt 2 van die karretjes staan maar 400 euro voor 2 sets wielbouten is teveel geld? :p


Haahahaa Héé kerel... je moet weten dat die bakkie's enkel buiten komen in mooie weer toestanden :cool:
Dat zijn hobby auto's... En dan heb je nog zo die gekken die zich storen aan beetje verkleuring van de boutjes :p
Daar omdat het cabrio's zijn.... Daarbij nog eens die belachelijke taksen voor onze ( belgische ) staat...

En zoals @RoyR zegt... om de 2 a 3 jaar boutjes vervangen :worried:... K heb appel bomen en peren bomen...
Een geldboom heb ik niet :p
 
  • Leuk
Reactions: Eggie en M3fan
Kom ik erin met mijn simpele ziel; Bouten netjes maken door op te schuren en dan zinkspray.

Voor zoveel geld voor nieuwe, spuit ik ze wel wat vaker. ;) De garages die ik ken doen dit ook en doen dit bijv. op remklauwen/naven/trommels.

Bij de Porsche-eigenaren die ik ken merk ik ook veelal dat de kleinste dingen een hoop geld kosten, "maar dan heb je wel de originaliteit".
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hahahaha :joy: Klopt @Zluytr ... Iedereen heeft een ander idee over de prijs / product...

Ik vind 200+ euros voor een bakje boutjes nu toch wel beetje te... veel ?
Voor dat geld kan ik al aardig wat benzine indoen en heerlijk scheuren in de zomer en een pintje pakken op terras :p
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
De budget manier;
de wielmoeren en/of bouten met een staalborstel (al dan niet op de Dremel) ontdoen van de roest en daarna met Hammerite kleuren.

Monteren en eventueel nogmaals aantippen met een klein penseeltje mochten ze beschadigd raken tijdens het aandraaien (uiteraard mét momentsleutel).

De dure en luie manier;
Naar de dealer gaan, nieuwe bestellen (door de zure appel heen bijten bij het afrekenen) en monteren.
 
Was uiteraard grapje natuurlijk. 400 euro voor wielbouten is zot véél geld. Ik zou ook goedkopere opties zoeken. Wel toffe hobby auto's. Nice.

@Zluytr: kost een bakje pijnboompitten 5 euro?? :eek:
 
Weet ik wel ;) Ik post binnenkort wel eens een leuk plaatje van de auto's :)

@Zluytr Het zou maar erg zijn als je voor 200+ euros weer ligt te prullen na 2 jaar :eek:
 
Er staat nogal niet een beetje kracht op die dingen, is echt wel iets waar je over mag nadenken
Lakken is geen oplossing, of te zacht of te hard. Dus passiveren blijft over, kan je ook zelf
Kan je ze ook nog goud maken :p
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Passiveren wordt inderdaad ook zeer veel gedaan. Blijft ook lang mooi.

Titanium wielbouten blijven mooi.
Ze zijn lichter dan bouten van staal en sterker. Dat heeft echt een reden.
Voor een Zastava maakt dat niet uit. Bij Porsche denkt men daar anders over.
De prijs is inderdaad hoog.
 
Even deze foto opgezocht (geplaatst door @tembaco)

9f0744be08369c3b8fb310887667261e.jpg

Is hetzelfde als de 'budget manier' van @nicknameless, zie post #30.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Het opknappen van de bouten gaat gewoon perfect. Maar zoals gezegd zitten hier geen titanium bouten in zoals het hoort. Dus dan zou ik lekker die kopen. Mooier en origineel.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Hai ! ik ga toch een keertje het erop wagen om ze op te knappen...
Ik denk aan schuren met stalen borsteltje ? en daarna sprayen / dippen met Hammerite lak ?

Tips voor de gemotiveerde "eigenwijze" hobbyist ?
 
Opknappen is leuk, maar heeft totaal geen nut.
Of je moet de bouten aandraaien met een fluwelen dop.
Door de kracht die je zet op de dop. beschadig je de verf, daar komt vocht tussen, verf brokkelt af en je bent weer terug bij af.