• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Wilk 545 ( caravan ) onderhanden genomen

Hoi Cees, dat ga ik ook maar niet doen, over het dak lopen... :joy: Maar dan doe ik precies hetzelfde als jij: ook met een 'borstel' het dak schoonmaken. Maar ik heb, waar ik bij kan, er Collinite 845 opgezet en wilde de rest ook kunnen doen. Had nog niet gedacht aan de Bathe+. Die heb ik idd ook staan, dus dat zal ik oo de onbereikbare delen zetten!

Gr. Marcel
 
Een heel foute gedachte, maar wel een goede als je het graag wilt: "Schat, voor wat extra licht in de caravan lijkt het mij een goed plan om 2 van die prachtige Heki dakluiken te laten plaatsen. Kun je bij daglicht en wat slechter weer gewoon binnen een boek lezen zonder de lamp aan te moeten doen".

Eigenlijk had hier moeten staan: "Schat, ik wil 2 Heki dakluiken zodat ik via die luiken het hele dak van de caravan in de wax kan zetten". :p:p

Ik sta, bij een verkeerde overdracht, niet in voor de gevolgen van bovenstaande. :joy:
 
2017. Na een overwintering in de stalling mocht de Wilk weer aan de bak. En ik dus ook, al vind ik dat minder erg.;)

Na een wasbeurt dit keer gekozen om het plaatwerk van de caravan te verzorgen met Dodo Juice - Need for Speed met de groene light polishing pad op de Dap500. Een zeer lichte polijstbeurt dus inclusief een waxlaag(je). Blijft altijd verbazingwekkend om te zien dat er toch weer vuil loskomt. De verwenbeurt afgesloten met een echte waxlaag - Meguiars M16. :cool:

Klaar voor vertrek.
IMG_20170523_211915.jpg


Op locatie in Duitsland, Saarburg.
IMG_20170527_100404.jpg


Reflectie van de ondergaande zon in de trekker van de Wilk
IMG_20170528_211854.jpg
. :p
 
Na dit hele topic gelezen te hebben ga ik ook aan de slag 1 deze weken met de caravan, onze caravan is een Fendt 490 uit 2012 maar mag ook wel een behandelingetje hebben, de mequiars marine clean en wax gelijk besteld, goed idee en klinkt alsof het goed te doen is...

Heb je dit eigenlijk met de hand gedaan of met machine ( ik heb een dap900 met pads in de kleuren, geel, oranje, wit en zwart )...

De ramen mogen ook een licht behandelingetje hebben en heb nog PLASTX staan dus dat gaan we ook doen

Hiermee ga ik aan de slag, zal niet zo`n geweldig verschil halen zoals bij jou caravan maar zal zeker opknappen

caravan_zps4fkxfqum.jpg
 
  • Leuk
Reactions: CvW
Ik heb alles machinaal gedaan. Het eerste jaar met een excentrische schuurmachine (die staat nog ergens op de foto op pagina 1) maar vrij snel daarna heb ik een DAP500 aangeschaft die ik ook voor de caravan gebruik. Voor de ramen kun je heel goed de witte pad met PlastX gebruiken. Voor de caravan heb ik de lichtgroene light polishing pad gebruikt. Die zit qua hardheid tussen de witte en de zwarte in. Jij gaat voor het eerst aan het werk met de caravan dus zou ik dan de witte pad gebruiken. Een volgende keer kun je eventueel de zwarte pad gebruiken als je genoeg hebt aan de correctie van de Meguiars nr50 (het middel zelf, de zwarte pad zorgt in dat geval niet voor een correctie).

Standje 3 of 4 is denk ik voldoende op een DAP900. Merk je snel genoeg welke snelheid makkelijk en goed werkt. Gewoon uitwerken als een polijstmiddel (schaakpatroon) en daarna afnemen.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd hoeveel mooier deze Fendt gaat worden na de schoonheidsbehandeling. Gaat vast helemaal goed komen. :)
 
Super bedankt voor de uitgebreide uitleg, volledig duidelijk, heb er alle vertrouwen in nadat ik voor de eerste keer mijn auto heb gedaan met de dap en dit me reuze meeviel...

Heb het al binnengekregen, dus nu nog flink wat tijd want zal behoorlijke klus zijn
 
Laatst bewerkt:
Jeetje Cees, wat heb ik met veel interesse en bewondering je verhaal gelezen!!
Ik wil het ook gaan doen met onze nieuwe gebruikte caravan maar heb nog een paar vragen, mag ik je die stellen??
 
  • Leuk
Reactions: CvW
Voel je vrij om de vragen te stellen. :)

Enneh, ook afgelopen zomer hebben we deze Wilk meegenomen op vakantie. 3700 km mee rondgereden in Europa. Hier staat hij in Kroatië, vlakbij de grens met Bosnië onderweg naar de kust.

IMG_20170905_113037.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: VW-fan en RedCat
Ik kwam dit topic per toeval tegen omdat ik wat aan het googelen was op het merk Wilk. We gaan morgen nml eenzelfde type bekijken. Leuk en herkenbaar om te zien hoe mooi een oudere caravan kan worden met wat TLC. Als fervent hobby detailer heb ik ook al de nodige ervaring met het laten glimmen van de caravan, afgelopen zomer op de camping ook andere mensen aan heldere raampjes geholpen haha. Mochten we de Wilk aanschaffen dan zal ik met plezier aan de slag gaan met de tips qua materialen die ik hier lees. En ben ook wel nieuwsgierig naar je ervaringen met de Wilk op zich, lijkt me een prima degelijke caravan? Hij zal voor ons gaan dienen als tweede verblijf gedurende de warme maanden en zal dan ook vast op de camping staan. We hebben al een Knaus Deseo Active waar we mee rondreizen en waar de motor in mee gaat.
 
  • Leuk
Reactions: CvW
Als je op Google naar Wilk zoekt kom je deze Wilk inderdaad tegen. ;)
Onze ervaringen met (deze) Wilk zijn heel goed. Het is een kwalitatief goede caravan, zit stevig in elkaar. Nooit spijt van gehad dat we deze gekocht hebben.

Leuk dat jullie naar een Wilk gaan kijken. Ook een 545? Daar staan er namelijk 2 van te koop op dit moment al is er 1 gereserveerd zag ik. Ze zijn redelijk uniek aan het worden want er staan er in NL nog maar 30 op kenteken.
Wij gaan onze Wilk in de loop van dit jaar, verwachting is juni, verkopen. De kinderen gaan niet meer mee op vakantie en dus gaan we op zoek naar een kleinere caravan. In mei willen we eerst zelf nog een weekje op pad met deze caravan.
Dus mocht je niet slagen.......... :)

Trouwens, ik heb een folder van Wilk gevonden van deze modelserie, jaar 1992/1993. Het is een duitse folder met veel specificaties. Stuur maar een pb met je mailadres als je de folder wilt hebben. Het is een pdf van 5,5 mb.
 
Meen je. Dat zie je niet op de foto's van de advertentie. Succes bij de verdere zoektocht.
 
Vandaag, na bijna 9 jaren, stopt dit topic over deze Wilk. Na een verwenbeurt (Gyeon Bathe+ gewassen, trims en kunststof met Gyeon Trim, banden met Gyeon Tire) toen hij uit de stalling kwam en een weekje vakantie in het noorden van Friesland is hij te koop gezet en verkocht aan nieuwe eigenaren die er vast heel veel plezier aan gaan beleven. Wij hebben schik gehad met dit "bakbeest" van 7,58 mtr lang en een opbouw van 6,35 mtr. Afscheid met weemoed, dat dan weer wel. :rolleyes:

IMG_20180520_194820.jpg


Wij gaan nu op zoek naar een kleinere caravan. Die ook weer verwend zal gaan worden, dat is vrijwel zeker. :p:cool: