Haha, ja dat wassen helpt wel, om het losse vuil te verwijderen. :-b
Tsja, ik zou voorzichtig zijn met ColorX. In de beschrijving van ColorX staat namelijk: "Geschikt voor alle gelakte oppervlakken, niet voor vinyl en rubber.". Een caravan is wel voorzien van en laklaag, maar die is erg dun. Onder die laklaag zit een kunststof ondergrond. Afhankelijk van de duur waarmee je ColorX inwerkt op de ondergrond behaal je er resultaten mee. Je kunt het voorzichtig proberen op een testspot die uit het zicht zit, maar ik zou voor een kleine 20 euro toch zo'n Marine wax aanschaffen. Zo'n bedrag staat namelijk in geen verhouding tot de aanschafprijs van een caravan, en het produkt is speciaal samengesteld voor het soort materiaal waarvan de caravan gemaakt is.
Mijn vorige caravan heb ik ook regelmatig in de wax gezet. Met zowel NXT Tech, Gold Class, M16, NXT tech spray als Ultimate Quick wax ben ik aan het werk en uitproberen geweest. Als je teveel wax gebruikt blijft er residu in die randen zitten. Dat blijf je zien, zeker op een donkergrijze caravan. Ander nadeel was dat op dat gladde dak vaak een waas ontstond, zeker als je met de hand wax had opgebracht. Je kon dan precies zien hoe de poetsbewegingen waren gemaakt. Ik denk dat dat komt door het soort oplosmiddel o.i.d. dat in de wax is verwerkt in combinatie met kunststof. Alle genoemde waxen hadden dat probleem. Zelfs een wax van een merk dat ik niet meer in de kast wil hebben gaf dit effect. Daarom heb ik dit keer die Marine Nr50 gebruikt en ben ik dit probleem niet meer tegengekomen.
Roep nou niet dat dit aan het plaatwerk van die Wilk kan liggen, want ik heb het ook nog op die "oude" Chateau uitgeprobeerd op de plaatsen waar ik dat probleem tegenkwam. En nee, met die Nr50 kreeg ik die waas niet.
Anyway, alvast veel plezier met de Dethleffs, hij ziet er prachtig uit.
Enneh, vergeet die plantenbak niet voordat je wegrijdt met de caravan, grote kans dat je anders schade oploopt.
Cees