• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Wilk 545 ( caravan ) onderhanden genomen

Ik ken de PB Prof Polish niet, maar als ik de kenmerken van het middel lees dan verwacht ik eigenlijk dat je minimaal eenzelfde resultaat moet kunnen halen.
 
CvW zei:
@Jeroen: Hmm, ja. Ik zal er over nadenken. Dan moet ik een toch wel flink verhaal verbouwen naar een leesbaar stuk tekst op dit forum. Gaat wel ver hoor voor een detailingforum. :D

Ik zeg copy paste, het stuk wat je op het 07 forum poste was gewoon schitterend om door te lezen!
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Hallo,

Ik wil me bij de TS bedanken voor deze showw-off:cool: .
Ik heb zijn ervaringen met de nr50 genomen en toegepast op mijn caravan. Het werkt echt perfect dat spul:party:

Binnenkort maak ik ook een show-off topic voor mijn Fendt.

Groeten, Rik.
 
Geweldig Rik. :cool:
Heel leuk en goed om te lezen dat jij dezelfde resultaten behaald. Dank voor je reactie.

Groeten, Cees
 
N.a.v. dit topic heb ik begin augustus ook onze caravan maar eens schoon gemaakt.
Weliswaar slechts 3,80m maar het heeft ons wel 3 volle dagen gekost om hem schoon te maken.
Caravan is 12 jaar oud, maar ziet er nu weer uit alsof iet pas een paar jaar oud is :)
 
Dit jaar is het zijn 25-jarig jubileum. Dat hebben we afgelopen vrijdag gevierd met een Bovag-beurt en nieuwe banden. Een paar kleine technische dingen vervolgens zelf aangepakt en vandaag de feestelijkheden afgesloten met een lekkere verwenbeurt.
IMG_1342_zpsrsfosuvs.jpg
Het menu:
- Wassen met Bathe+;
- Plaatwerk waxen met Meguiars M16;
- Grote kunststof panelen (zoals de bak voorop) met Meguiars Marine nr50 One Step Cleaner Wax;
- Kunststof strips en banden verwend.

IMG_1348_zpskoepys3v.jpg
IMG_1351_zpspec5ztne.jpg

Er is wel iets veranderd in de afgelopen periode; de caravantrekker. Sinds 1,5 jaar staat er een Outlander voor de Wilk. En die krijgt hem heel aardig van zijn plek. :)

IMG_0718_zpsc3bcn61p.jpg
 
Cees, het is voor jou al een tijd geleden, maar ik begin net en heb jouw topic gelezen / wil zelf nu ook aan de gang om mijn nieuw aangeschafte 2e hands caravan onder handen te nemen / heb de spullen besteld die jij hebt gebruikt. De Marine 50 breng je eerst aan en laat je drogen en dan uitpoetsen? Of gewoon doorpoetsen? en op hoeveel toeren poets je de caravan? met de bobbeltjes.
By the way ik heb een DAP900
Als iemand anders het antwoord weet mag hij/zij ook wel reageren!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rob, een wat late reactie van mij, maar bij deze.

De M50 werkt net als een polijstmiddel; een paar (3) druppels op de pad en dan op een vlak uitwerken (30*30 cm bijvoorbeeld). Werk het uit tot je merkt dat het droog is en bijna niet meer zichtbaar. Dan kun je het direct met een microfiber doek afnemen. Werk met een niet al te hoog toerental op de DAP, ik denk dat stand 2 of 3 op de DAP900 al voldoende is.

Als je dit goed doet merk je dat je bij het uitpoetsen geen last hebt van middel dat in die randjes blijft zitten. Grootste voordeel: Je kunt direct zien wat het resultaat is. Succes met de klus, gewoon rustig aan beginnen en niet teveel middel gebruiken dan komt het helemaal goed.
 
Mooi project! Welk product heb je gebruikt voor het reinigen en voeden van de rubbers? Ik heb nog een alto staan die waarvan de raamrubbers en kunststof bumpers goed gereinigd en gevoed moeten worden.
 
De "303 Aerospace Protectant" gebruik ik voor het kunststof Deef.
Voor het reinigen van kunststof is APC een goed middel.
 
Pindakaas schijnt ook goed te zijn tegen verweerde rubbers (dan heb ik het met name over de raamrubbers en die dakrubbers/plastic)
 
Komt door de olie in de pindakaas. Arachideolie zou ook wel wat doen (weet niet of dit in pindakaas zit; toevallig een Calvé-expert hier?)
Qua duurzaamheid wel een beetje een twijfelpuntje. En afnemen kan wat messy zijn. :poop:
 
Hoi Cees, even een ander vraagje... Hoe doe jij je dak? Mijn armen zijn niet zo lang dat ik overal vanaf de ladder bij kan...

Gr. Marcel
 
  • Leuk
Reactions: CvW
Nou, ik heb ook niet zulke lange armen Marcel. Ik was het dak helemaal met een borstel die je aan de tuinslang kunt koppelen. Er draait dan een borstel die door waterkracht aangedreven wordt. Het dak wil ik schoon hebben, maar ik heb dat niet gepolijst o.i.d. simpelweg omdat ik er ook niet bij kom. Dit jaar heb ik het dak gewassen met Gyeon Bathe+, een shampoo die een coating achterlaat. Dat werkt wel heel mooi. Voor de vakantie gedaan en dat bleef in de weken daarna mooi zitten.

Grootste grap is dat Wilk in de jaren dat zij deze caravan bouwden adverteerden met een auto op het dak van de caravan. Ik denk dat ik gewoon over het dak kan lopen......... :p
Knipsel.JPG

Maar goed, het dak is dus netjes, maar niet gepolijst of voorzien van een dikke waxlaag.
 
Laatst bewerkt:
Komt door de olie in de pindakaas. Arachideolie zou ook wel wat doen (weet niet of dit in pindakaas zit; toevallig een Calvé-expert hier?)
Qua duurzaamheid wel een beetje een twijfelpuntje. En afnemen kan wat messy zijn. :poop:

Nou @Soepergrover omdat je erom vraagt! :p SPOILER: OFFTOPIC
Beetje late reactie maar ik studeer voor Diëtist dus zou wat moeten weten ervan haha.

Pure pindakaas bevat alleen pindaolie (gewoon gemalen nootjes, klaar). Calvé gooit er echter een boel palmolie in.
Palmolie is in de warme landen olie maar bij kamertemperatuur hier stolt ie. En noemen we het ook wel palmvet.
Dat geeft de pindakaas van Calvé dan weer zn structuur, want vet = vaste vorm. Koop maar eens een pot 100% puur pindakaas, die is vrijwel vloeibaar!

Palmolie bevat veel verzadigd vet wat beter vermeden kan worden.
ONTOPIC
Of je moet het op je auto willen smeren. Maar Calvé is dan eigenlijk een blend van pinda-olie en palmolie.

Mijn advies, koop een automotive product voor je wagen (of caravan)

Leuk project Cees, respect!