• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winter klaar maken

Beemer

Detailing addict
6 sep 2011
69
65
Gisteren ff mijn auto gewassen, en direct na het droog maken in de garage gezet.
Om vervolgens vandaag voor de eerste keer een laag Dodo Juice Blue Velvet (hard wax) aan te kunnen brengen. Dit het kader van het winter klaar maken van mijn auto. De wax laag heb ik op een bestaande laag Rubbish Boy's Juiced Edition Carnauba Wax gezet, onderhouden met Dodo Juice Red Mist, die na ruim 15 weken, wat begon in te boeten op:
- Beading
- Sheeding
Nou het resultaat is fantastisch ....


Goede tip die ik ook hier ergens gelezen, en waar ik erg blij mee was, is om je foam applicator een beetje vochtig te maken (en gedurende het waxen te houden). Ik heb 't gewoon met water gedaan, maar ik heb gelezen dat er ook mensen zijn die het met PB Spray & Wipe doen. Hoe dan ook, vochtig houden is het devies, hierdoor kun je de wax namelijk nog makkelijker en dun aanbrengen !

Hieronder nog ff wat foto's van het eind resultaat ... oh ja, en voordat er weer iemand vraagt om vóór foto's, die heb ik niet geplaatst omdat er geen wezenlijk visueel verschil te zien is. Als je zoals ik wekelijks je auto onderhoud (wassen + Dodo Juice Red Mist) blinkt ie namelijk altijd als een mol onder zijn staart. rofl
De belangrijkste winst zit hem bij in het herstellen van de beading en sheeding


Beemer - Dodo Juice Blue Velvet #1

Beemer - Dodo Juice Blue Velvet #2

Beemer - Dodo Juice Blue Velvet #3

BMW%2520-%2520Dodo%2520Juice%2520Blue%2520Velvet%2520%25234.jpg


BMW%2520-%2520Dodo%2520Juice%2520Blue%2520Velvet%2520%25235.jpg
 
Hoezo wieldoppen? Zo mogelijk nog lelijker dan staal.


Is wel redelijk vroeg al voor winterbandjes. Ik wacht nog tot het kouder wordt.
 
Staat er erg mooi bij !

Heeft wel iets ZONDER wieldoppen/deksels :)^

...alleen jammer van die "roestgaten" die je nu hebt.......was bij mij een reden om wel voor deksels te gaan.