• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winterklaar maken Alfa Romeo GTV

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Vandaag mijn Alfa Romeo GTV maar eens beschermd tegen koning winter!

Zo stond mijn Alfa erbij voor de behandeling:

20121118122618.webp

20121118122649.webp

Dan maar begonnen met de velgen en de banden. Hiervoor heb ik de Mantis Wheel Brush gebruikt voor de binnenkant en de Mothers Wheel Brush voor het velgoppervlak in combinatie met Iron X Soap Gel.

20121118123800.webp

Resultaat:

20121118124131.webp

Vervolgens de auto gewassen met Meguiar's Gold Class Shampoo. Ook voor het eerst de Monello Washmitt gebruikt en deze beviel zeer goed! De Sponge gebruik ik voor de bumpers en de meer vervuilde delen van de wagen.

20121118124003.webp

Resultaat:

20121118130557.webp

20121118142209.webp

Vervolgens heeft hij een mooie kleibehandeling gekregen met Monello Dolce Verde in combinatie met Perfetto Detailer spray.

Als bescherming heb ik gekozen voor mijn nieuwe Collinite 476S. Was prettig inwaxen, maar had wel het idee dat afnemen veel moeizamer ging dan bij mijn Gold Class Liquid Wax. Achteraf ook de banden goed ingevet.

20121118142520.webp

Resultaat:

20121118153708.webp

20121118153720.webp

20121118153811.webp

20121118153746.webp

Tegenvaller is wel dat mijn exvriendin het nodig vond mijn auto te keyen omdat ik de relatie beëindigd had. De voortgang hieromtrent is terug te vinden in het 'Projecten' gedeelte: https://forum.Carclean.com/threads/nasa-alfa-romeo-gtv.10925/

Prachtige detail, van een schitterende wagen!

(ik heb de foto's van de sleutel'massage' gezien... Ik zou haar auto zeker weten te vinden!! Ziek gewoon!! )

Thnx voor de complimenten.

Zij rijdt niet met de wagen maar heeft een brommer. Ze heeft haar rijbewijs nog niet. Ik ben die brommer met haar nieuw gaan kopen nog geen jaar geleden en die is nu al een wrak. Staat vol krassen, spiegel afgebroken, voorlicht kapot,... Wat krasjes meer of minder zou haar niet uitmaken. Bovendien ga ik me niet verlagen tot haar niveau zeker de kans in acht genomen dat ze dan nog eens kan passeren met haar sleutel...

Ik ga gewoon proberen de krassen te herstellen en that's it. Karma pakt haar wel terug ;)

Ik ga gewoon proberen de krassen te herstellen en that's it. Karma pakt haar wel terug

Applaus! :-)^ Dit is een opmerking van een wijs man, was iedereen maar zo! Ik hoop dat je krassen makkelijk te herstellen zijn, succes!

PS: Mooie wagen!

Thnx voor het compliment Patrick :ja .

Vandaag even de waterstraal losgelaten op de Collinite en ik moet zeggen... mooie sheeting! Ziet er veel mooier uit dan bij mijn vorige Meguiar's Gold Class Liquid Wax. Zo'n paste wax brengt dan ook nog eens leuker aan. Ben benieuwd naar de standtijd van de Collinite ten opzichte van de Meguiar's.