• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Winterklaar zetten van mijn Alfa Mito

BertMiTo

Detailing rookie
10 mrt 2009
56
0
Dit wweekend heb ik eindelijk eens tijd genomen om mijn auto klaar te maken voor de winter.
De auto is in Augustus nog maar gepolijsd geweest dus was het nog niet nodig om machinaal aan de slag te gaan, was dus gewoon een wasch wax detail.

Allereerst de auto gekuist.
Toen de auto geklayed, was redelijk nodig want er zaten veel teerplekjes op de lak, hiervoor heb ik de lichtste poorboy's klay gebruikt.

Toen de auto gepaintkleand en gepolisched met Meguiar'sn step 1 en 2.
Daarna Black Hole Glaze van poorboy's world en afgewerkt met de poorboy's sealer.
Omdat ik genoeg tijd had ook de auto nog eens gewaxed met Dodo Yuice Lime White Prime (of zoiets)

De velgen heb ik gewaxed met de wheel sealer van poorboy's, en de banden met Meguiar's bandengel.
De trims heb ik behandels met Black Chromé van turtle wax waarvan ik verre van tevreden was.

Foto's van voor de detail heb ik niet gemaakt omdat de auto enkel een beetje vuil was, maar wel foto's van het resultaat.

105e7bk.jpg

2aj4zut.jpg

359lqpc.jpg

33bn382.jpg

jq6x38.jpg

2938xnt.jpg

15n3tzs.jpg

2s13jbp.jpg


25ukw9z.jpg


szftb5.jpg

2uhse94.jpg

106at7q.jpg


Foto van één van de achterste wielkassen, bewijs dat de auto gebruikt word waarvoor hij dient]d~^
311svnl.jpg


Laat maar weten wat jullie er van vinden, tips voor de volgende detail zijn zeker ook welkom:ja
 
Mooie Mito,

Dan zal ik aftrap maken met het eerste kritische puntje. Je schrijft dat je poorboys blackhole en een poorboys sealant hebt gebruikt. En hierna Lime Prime.
Lime Prime is een pre-wax cleaner/glaze van Dodo Juice. Je hebt dus je Poorboys sealant helaas bijna of geheel weer verwijderd.

Volgende keer bijvoorbeeld alleen de lime prime + sealant, of black hole + sealant.

Grt
Marc
 
Bedankt voor de reactie's

Inderdaad een 1.4 met 155pk


Nu even wat anders, gisteren is er ingebroken in mijn auto met veel lakschade tot gevolg, er zit een gat in de B stijl door vermoedelijk met een koevoet aan de slag te gaan.

Vele lakschade door vallend glas en 2 diepe krassen in het leder.

Ze hebben de boorddocumenten gestolen waardoor het vermoedelijk niet om amateurs gaat.
 
wat rot voor je :s
Heb het ook eens gehad, toen "gelukkig" enkel een ingeslagen raam. Boorddocumenten waren onder de auto gesmeten, sindsdien neem ik ze altijd mee in de "autorugzak"...
Wat zouden we graag die mensen ontmoeten die zoiets flikken: ik zou hun nagels uittrekken met een tang en daarna hun vingers afknippen, kootje per kootje }:)w