Als het weer het toelaat ga ik mijn erfstuk onder handen nemen. Deze is in mijn bezit gekomen nadat mijn beide ouders afgelopen jaar zijn overleden. Een auto met een emotionele waarde, ik reed er af en toe rally’s mee met mijn vader. Auto staat altijd binnen, tenzij ik ermee rijd of op een terras zit en deze in t zicht staat, ik ben echt een mega-zeikerd als t op mijn auto aankomt, maar volgens mij zijn hier een hoop gelijkgestemden wat dat betreft. Qua auto: het was mij eerder al opgevallen dat de lak vrij glad is en er weinig vuil op hecht. Ik denk dat de auto ooit in een coating is gezet, maar hoe weet ik dat zeker? Is is het wel nodig dat ik het zeker weet? Ik heb bij de productinformatie op de website van CC gekeken van wat ik heb en wil gebruiken en bij alles staat dat het veilig kan op een gecoate auto. De auto/lak is overigens concoursstaat (x aantal jaar geleden tot het laatste boutje uit elkaar gehaald en als nieuw weer opgebouwd), en qua vervuiling op dit moment vooral wat stoffig danwel licht zanderig van de laatste ritten van vorig jaar . Wat ik wilde doen is:
- auto met tuinslang afspoelen (helaas geen HD reiniger) of bij wasbox met HD
- infoamen met monello foam (vrees dat dat bij wasbox niet mag)
- afspoelen tuinslang
- wassen met 2-emmer methode , washmitt en monello shampoo
- kleien met monello klei
En vanaf dit punt krijg ik een error. Ergens denk ik, ik moet m nu cleanen met ontvetter en in de was zetten. Maar hij heeft als het goed is al een soort coating, dus wat ga ik doen?
Fotootje erbij omdat t leuk is
- auto met tuinslang afspoelen (helaas geen HD reiniger) of bij wasbox met HD
- infoamen met monello foam (vrees dat dat bij wasbox niet mag)
- afspoelen tuinslang
- wassen met 2-emmer methode , washmitt en monello shampoo
- kleien met monello klei
En vanaf dit punt krijg ik een error. Ergens denk ik, ik moet m nu cleanen met ontvetter en in de was zetten. Maar hij heeft als het goed is al een soort coating, dus wat ga ik doen?
Fotootje erbij omdat t leuk is