• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte auto

marcelq3

Detailing trainee
21 jul 2012
16
47
Ik heb sinds kort een nieuwe auto, kleur gletsjer wit metallic, nu wil ik graag weten welke wax ik het beste kan gebruiken,
Wie kan mij hier het een en ander over zeggen??
 
Hoi Marcel. Er zijn al veel topics over waxen. Collinite is veel voor weinig geld. Maar er zijn dus zat producten.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Hey Marcel :D

Jup, de zoekfunctie kan een hoop voor je betekenen. Maar je kan ook via Google specifiek zoeken, zoals > Click here <

Een wax is heel persoonlijk. Dus iedereen zoek wat anders in een wax. ;) Wil je ''gewoon'' de auto waxen omdat je de auto een laagje bescherming wilt geven, dan zijn de eerder genoemde ''Collinite'' waxen zeker goed.

Denk aan de vloeibare ''845'' of zijn iets duurzamere broertje ''476s''. Had je een donkere kleur auto gehad, dan zou de ''915'' wat meer warmte kunnen geven aan de kleur. Maja, zo zijn er nog wel veel meer waxen te noemen van andere merken.
 
Nu ik zo beetje gelezen heb hier in dit forum, lijkt me dit een goed trio, klopt dit , graag antwoord
946606EF-3181-4075-8D09-57A660675B8D.png
 
graag antwoord
Ok baas ;)

Nee, als je de collinite neemt zou ik de EXP lekker laten liggen. Is nergens voor nodig.

Volgens mij word er weinig over de slick & wax geschreven, maar opzich een prima shampoo als je een shampoo zoekt met een toevoeging.
Ik ben er zelf niet zo fan van.

Mijn voorkeur zou zijn een "normale" shampoo te gebruiken en 1x in de zoveel tijd een mooie spraywax/ sealant te gebruiken.

Gyeon Cure is erg polulair aan het worden. Maar op witte auto's vind ik DDJ Red Mist heel erg mooi.
 
Eens met bovenstaande. Er zijn wel voordeligere en economischere alternatieven als PB shampoo. Wil je dan toch een met een wax toevoeging kijk dan naar Mothers ofzo, die is een stuk beter geprijsd.
 
Ik ben ook voorstander van de '' Wax aanbrengen, wassen met normale shampoo en eens in de zoveel tijd de waxlaag een zetje geven met een boostend product''.

Dan kun je denken aan een laag 845, wassen met bijv. de populaire en voordelige Born to be Mild en dan een boostend product zoals Wetcoat/Bathe+/Cure/etc,
 
Ik heb de Collinite 845, en de ddj red mist inmiddels besteld, en vandaag ga ik de 845 aanbrengen op mijn auto, iemand nog tips?????
 
Wat voor tips zoek je? :p Qua aanbrengen van beide producten is er niet zoveel moeilijks te bedenken.

WAX: Aanbrengen met een pad zoals bijv. een Disco Nero / Rosso of soortgelijks. Bijna onzichtbaar aanbrengen, laten curen, swipetest doen om te checken of je hem kan afnemen, afnemen met doeken zoals bijv. de Monello - Peluche Verde. (Korte zijde voor oppoetsen, lange zijde voor afnemen)

Detailerspray: Paar spraytjes op een doek, paneel inwerken, afnemen met andere doek. (Eventueel kan je hem nog opwrijven met de korte zijde van je doek)


Vandaag de auto gewaxed = bijv. bij de volgende wekelijkse wasbeurt de Red Mist aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: marcelq3
Even je topic kapen , mijn excuseso_O
Ik verwacht binnenkort mijn nieuwe wagen met pearl white lakkleur.
Waarmee zou ik de diepste glans kunnen bekomen, als dit al lukt met een licht kleur?
Ik ga uiteraard eerst een rondje polijsten met mijn DAP maar dan?
 
@Matsu - De lak in tiptop-conditie brengen is vrijwel al je glans. ;)

Je nieuwe wagen zal vast en zeker de nodige defecten hebben, dus je zal moeten gaan kijken wat nodig is. Finishen met een fijne combi zal waarschijnlijk al veel voor je kunnen betekenen.
 
@marcelq3: misschien klein tipje: de DDJ Red Mist (prachtproduct trouwens) ook gebruiken voor plekken die minder goed bereikbaar zijn, ik zelf gebruik het bijv. in de deursponningen (na reinigen en drogen uiteraard) en de randjes bij je kofferklep enzo. Daarnaast ben ik ook geen fan van wash + wax, liever gewoon met shampoo en de wax apart
 
Even je topic kapen , mijn excuseso_O
Ik verwacht binnenkort mijn nieuwe wagen met pearl white lakkleur.
Waarmee zou ik de diepste glans kunnen bekomen, als dit al lukt met een licht kleur?
Ik ga uiteraard eerst een rondje polijsten met mijn DAP maar dan?
De meeste glans bereik je dmv polijsten dat gezegd hebbende zijn er ook showwaxen die net wat meer glans toevoegen maar van die waxen is de standtijd wel stukken korter in het algemeen.