• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte lak

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Hi Allemaal,

Ik heb sinds kort een witte Kia Rio en vroeg mij af of iemand mij kan informeren over mijn lak.
Geen metallic volgens het boekje.

Heb steenslag op de motorkap (slechts 1) en ik zie een zwarte puntje nu -- maar dacht altijd dat je dan metaal zou zien?
Ik heb het idee dat de lak vrij dun is..... maar hij is toch net zo dik als bij metallic lak?

Ik heb al veel gelezen over witte lakken maar eigenlijk beantwoord het niet echt mijn vraag.


Ergens heb ik een 'rot' gevoel... niet dat ik een verkeerde beslissing heb genomen maar sommige mensen laten mij ontzettend twijfelen over mijn keuze. Ik vind de kleur echt perfect ogen bij mijn auto, en ook de enige echte mooie kleur.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Een Kia Rio heb ik zelf nog niet onder de DAP gehad, wel een witte & zwarte Sorento en een zwarte Picanto.

Wat mij opviel is dat de polijstmiddelen van Monello minder lekker werkte als die van poorboy's.
Qua lakdikte zat ik op de Sorento's ook op 120-140 micron, geen al te gekke afwijkingen dus.
Als je het zeker wil zijn zou je eens iemand met een lakdiktemeter in de buurt moeten zoeken.

Het zwarte wat je ziet zou een zwarte onderlaag kunnen zijn, of wellicht vuil in de steenslagpit ?

Over de witte kleur zou ik me geen zorgen maken, vindt je Rio in deze kleur mooier dan in het zwart.
 
- Witte lak is vrijwel nooit metallic, parelmoer zou wel kunnen.
- Het zwarte wat je ziet is de grondverflaag of de primer laag. Steenslag kan inderdaad tot blank metaal gaan maar dan moet het wel hard genoeg gaan om door de 4 lagen lak heen te gaan.
- Je lak is in principe net zo dik als een metallic lak het verschilt misschien een paar micron.

Over je keuze, je hebt de beste keuze gemaakt die er is wat kleur betreft. Wit vind ik persoonlijk ook DE mooiste kleur voor de Rio, ik heb ze in alle kleuren al gezien en vind wit toch echt het mooiste. Dus laat die andere mensen maar lekker lullen :)^
 
Thanks, duidelijke antwoorden.

Ik ga inderdaad is een keer bij iemand langs om mijn lakdikte te meten.
Thanks voor de tip over poor boys, dear kan ik wel wat mee.

Het is een vrij lelijke 'kras' slag, ik denk dat ik hem opvul met een klein tipje met een lakstift.

Bedankt voor alle antwoorden!!
 
Als jij tevreden bent over deze ''kleur'' dan is het toch goed. Niets van aan trekken wat anderen denken, is vaak jalouzie. Wit is trouwens geen kleur, net als zwart. :-"