• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Witte streepjes na behandeling met Pb APC

jpeeters

Detailing rookie
18 jan 2013
38
0
Ik heb vandaag eens een klein stukje dashboard behandeld met Pb APC. Ik had het verdund (1:10) en op een monello doekje gesprayd en een klein stukje ingewreven. Na een tijdje zag ik op het behandelde stuk witte strepen die ik er ook niet lekker meer af krijg.

Enig idee wat hier fout gaat? Moet je overigens de APC eenmaal aangebracht op het dashboard ook weer wegwassen oid? dat heb ik namelijk niet gedaan.
 
ik neem het dashboard na gebruik van APC altijd nog even af met een vochtige microvezeldoek. op die manier eigenlijk nooit last van witte strepen.
 
Zeker naspoelen met zuiver water ....en indien nodig : nog eens ...

Afwerken met Natural Look of een andere spray/vloeistof voor dashboards .
Ik heb deze lange tijd gebruikt en die staat ook terug op m'n verlanglijst...
P1090924.jpg

;)
Ook te gebruiken als bandenzwart en op de plastics.
 
Ik weet niet of je een glad of een ruw dashboard hebt maar anders zou je het evt met zo'n magical/melamine spons kunnen proberen.
 
Ik heb een combinatie van open en ruw (grootste gedeelte) en vrij glad ander materiaal.

Ik heb er nu meguiars ultimate protectant op gedaan, maar dat vind ik eigenlijk iets teveel glimmen. Het is ook moeilijk aan te brengen zonder dat het gelijk een vettige bende wordt.
Met de meq zie je de streepjes niet meer maar gisteren als proef er weer even af gehaald met water en dan komen ze weer te voorschijn:(
 
Gisteren heb ik mijn interieur ook gedaan met APC van PB (ongeveer 1:10 ook). Zelfde manier, beetje op een MF doek sprayen en delen afnemen. Daarna heb ik alles met Natural look van PB behandeld en nog een keer nagelopen met een schone MF-doek. Gelukkig geen rare verkleuringen.

Heb je een nieuwe of schone sprayer gebruikt? Ik kan me zo voorstellen als er bijvoorbeeld per ongeluk nog een restje velgenreiniger in zit dat dat niet zo lekker uitpakt...
 
Ik heb overigens een nieuwe sprayer gebruikt.

Vandaag nog eens beter gereinigd met APC maar dan met een wat meer veilige mengverhouding van 1:100 en daarna afgenomen met water en mf. Je ziet inderdaad dat het gedeelte wat behandeld is geweest met APC wat matter van kleur is dan de rest van het dashboard. De witte streepjes zijn in ieder geval weg, maar wat mij opvalt is dat er iets anders is achtergebleven. Je kunt het geen krassen noemen want je voelt niets maar toch als je achter het stuur zit zie je verticale strepen in een bepaal gebied. Ik ben bang dat ik met de nagel of zo erover heen ben gegaan. Het valt eigenlijk alleen op als je achter het stuur zit, dus in een soort hoek er naar kijkt.

hmmm hoe krijg ik dat nu weer weg :(
 
Ik heb onderussen de Pb Natural eens aangebracht en dit maskeert netjes de aanwezige krassen met een matte finish zoals verwacht.

Wat me opviel toen ik het dashboard had ontdaan van dressings dat je nog steeds kunt zien dat de PB apc een matte vlek heft achtergelaten t.o.v. de rest van het dashboard.
Blijkbaar zat er fabrieksmatig dus een finish op die de Pb er helaas af heeft gehaald.
 
Heel het dashboard hetzelfde behandelen...

Net als met polijsten zie je ook wat je wel en niet hebt gedaan:roll
 
Cockpitspray? _O-

Nee joke.. Ik zou wederom weer APC opsprayen daarna goed in borstelen en met een vochtige doek goed afnemen. En daarna uiteraard weer alles voeden met Natural Look.

Heb je er anders een foto van?