• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang / DAP500 advies

Rubba

Detailing rookie
24 jan 2009
186
0
Inmiddels heb ik mijn DAP500 mogen ontvangen. Samen met diverse 5,5" LC pads. Mooi spul.

Nu valt mij meteen op dat dat ding erg hard kan :cool: Maar hard betekent vaak ook warmte en zelfs hitte. Om te voorkomen dat ik m'n lak in de fik steek graag even het volgende advies:

Welke stand voor welke toepassing?

Wolfgang Total Swirl Remover, green heavy LC pad
Wolfgang Total Swirl Remover, white LC pad
Wolfgang Paintwork Polish Enhancer, black LC pad
Wolfgang Finishing Glaze 3.0, black LC pad
Collinite Insulator #845, blue finishing pad, 2 lagen.

Dit zijn de die ik wil gaan maken.

Ben benieuwd naar jullie adviezen.

Oh ja, auto betreft een Audi met bikkelharde parelmoer zwarte VAG lak.
 
De lak verbranden zal zo snel niet gebeuren, in elk geval bij lange na niet zo snel als bij een rotary. Gebruik vooral een lichte combo op harde lakken, zoals die op de A3. De lak van de Corsa is ook kneiterhard, een grove combo werkt eerder averechts. Ik heb gemerkt dat ik de DAP zo goed als nooit op stand 6 zet, meestal max stand 5 voor het polijsten. Voor de glaze stand 3-4, voor de wax stand 1 of 2. Je merkt het vanzelf: zodra je het product direct wegpoetst met de DAP, is de snelheid te hoog.
 
Thankx! Ik begin zeker met wit en een testspot. Maar uit de ervaringen hier op het forum zal dit niet het gewenste resultaat geven. De oranje cutting pad is helaas niet beschikbaar dus moet ik het even met groen heavy doen. Waarschijnlijk ook niet voldoende maar we zien wel.

De snelheden verbazen mij iets meer. Stand 5 is behoorlijk snel, maar ik heb dit alleen nog getest zonder weerstand. Door hem op de lak te houden zal dit wel iets geremd worden.
 
Klopt en als je te hard druk, dan draait de pad niet meer. Dit is goed te zien aan de bovenkant van de backing plate met de rode en witte vlakken. Je kan dit zelf testen door even een pad op de DAP te doen en dan je hand als 'object' gebruiken.

Mogelijk is de oranje pad zelfs te hard voor jouw lak en is de groene pad meer dan voldoende. Keep us posted!
 
Zal ik zeker doen! Morgen mooi weer dus zal ik wel eens aan het polijsten kunnen gaan. Uiteraard met de foto-tjes dus komt goed. Thankx voor de tips alvast.