• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Z3 , na 8u werk

bojan

Detailing addict
18 aug 2010
78
55
Foto's van mijn 8 uren werk 2 weken geleden (volledig met de hand ), wassen ,clayen , polijsten , polish en waxen ( alles van Meguiars ) zéér tevreden , behalve mijn kap :-(
Zo was ze origineel
002640x480i.webp

Zo was ze na behandeling met cabriocleaner
003640x480w.webp

Mijn Z3 zonder kap , zéér tevreden
011640x480.webp

Ik ga nu , zoals Meguiars Belgie mij telefonisch aangeraden hebt , telkens mijn kap behandelen voor elke wasbeurt. Hopelijk met een beter resultaat. Dus cabriocleaner en als ze droog is waterproofer ( van Meguiars )
Iemand tips??
Kap is door vorige eigenaar (mis)behandeld met cabriocleaner van turtlewax , heeft waaarschijnlijk rechtstreeks op de kap gespoten (vandaar deze vlekken volgens Meguiars België )

Je moet echt iets hebben om je top weer te kleuren. Met cleaner ga je dit volgens mij niet meer wegkrijgen; het ziet er uitgebeten uit. Je foto's zijn overigens erg duidelijk; je ziet ook goed dat de vlekken exact hetzelfde zijn als vóór behandeling met Meguiar's, maar dat ze alleen beter zichtbaar geworden zijn, waarschijnlijk doordat het geheel schoner is geworden.

Verder mooie detailjob hoor!

We krijgen wel een heel goed product hiervoor in ons assortiment over ca. 6 weken: De Convertible Top Dye van Forever Black!

Prijs nog onbekend, maaar dit is wel wat je nodig gaat hebben.

Ik heb laatst op mijn Peugeot 306 de Raggtop gebruikt,daar ben ik zeer tevreden over.
Kan je ook proberen eventueel.

De Raggtop ga ik ook eens proberen.
Ik zit hier ook met zo'n kapke bij mij zie je vooral zand reinigen met Turtle pakketje helpt niks ... zal meer aan het product liggen.
binnenkort bestel ik het Raggtop pakketje en mischien ook wel black top maar daar wil ik eens een revieuw van lezen iemand?

Dominic zei:
De Raggtop ga ik ook eens proberen.
Ik zit hier ook met zo'n kapke bij mij zie je vooral zand reinigen met Turtle pakketje helpt niks ... zal meer aan het product liggen.
binnenkort bestel ik het Raggtop pakketje en mischien ook wel black top maar daar wil ik eens een revieuw van lezen iemand?
Blacktop ga ik bestellen , na mijn verlof...
Review zal dan wel volgen...
Beter nog , als het goed is , moet je maar eens langskomen om te proberen. ( een soort wederdienst :-b )

@dominic , voorlopig niet tevreden met het resultaat :(
Heeft reeds " 3 lagen " gekregen , tussen 1ste en 2de laag 15 min gewacht -> kap iets donkerder maar de vlekken nog zichtbaar.
3de laag na 2 uur aangebracht en iets meer "black top " gebruikt -> vlekken nog niet weg , morgen nog maar eens een laag leggen ( na een nachtje )
Volgens gebruiksaanwijzing is 10 a 15 min droogtijd voldoende.
Foto's volgen....

Misschien een ideetje (alhoewel ik denk dat de uitvoering ervan waarschijnlijk praktisch niet doenbaar is): aangezien de vlekken lichter lijken dan de rest van de kap zou het misschien helpen de vlekken een laagje meer te geven dan de rest van de kap maw eens enkel de vlekken eens extra behandelen....maarre....hoe doe je dat? :weetniet

Raggtopp al eens gebruikt? het setje reiniger + bescherming is momenteel uitverkocht maar dit schik ik voor de winter toch eens te doen

Na een dagje detailen
1) ZZZ in de foam gezet met foamlans
2) ingespoten met Iron X
3) afgespoten met hogedrukreiniger
4) wagen geclayed
5) gepolijst ( 3x )
6) glaze aangebracht
7) gewaxed
s0078.webp

s0081.webp

s0084.webp

s0086.webp

@Mcshine remember mijn vraag op Z3forum ivm top ( zie eerste foto's van deze topic )
Met MG geen goed resultaat :(
Met dit : De Convertible Top Dye van Forever Black! -> beter maar nog niet 100% tevreden