• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

z4 overgebleven krassen verwijderen.

bassochist

Detailing addict
17 jul 2008
463
62
vandaag de bmw z4 van mijn broer helemaal gedaan, ding zat helemaal onder de zware swirls, en de vorige eigenaar heeft 'm waarschijnlijk altijd gewassen met zo'n borstel op een slang, lekker al dat zand over die grote motorkap heen en weer duwen, en als klap op de vuurpijl heeft een paar weken geleden een kindje met een speelgoedautootje de z4 als racebaan gebruikt, met alle gevolgen die daarbij horen.

nu heb ik de hele auto gedaan, met een gele cutting pad en monello inizio op een dap 900, de zwaartse combi die mijn broer op dit moment heeft en ik heb zelf ook niks zwaarders meer in huis, daarna mezzo op een oranje en daarna finale met een witte pad, de glans zat er goed in en de swirls waren weg, alleen in het zonlicht waren er toch nog wat diepere krassen zichtbaar, de meeste daarvan zijn niet zichtbaar als ik ze nat maak, dus volgens mij zijn ze niet door blanke laklaag heen, ik heb geprobeert om met 2 passes gele cutting pad en inizio het weg te krijgen maar dit maakte maar weinig verschil.

is er nog een zwaardere optie beschikbaar, die geschikt om te verwerken met een dap 900 (foamed wool bijv met raffini veloce)

of ga ik nu een rotary nodig hebben om het helemaal weg te krijgen
 
Je kunt inderdaad nog de woolpad gebruiken (toevallig vanmiddag nog wat lelijke krassen mee te lijf gegaan). Ik zou de woolpad, wel alleen gebruiken op de plaats van de krassen, en geen andere plaatdelen.
 
Je kunt een woolpad proberen inderdaad, en misschien een polijstmidel zoals de Meguiars M105, omdat die geen afbrekende korrel heeft. Natuurlijk geldt daar zeker Dennis z'n onderschrift voor :-b maar met beleid moet je een heel eind kunnen komen denk ik. Als dát nou nog niet het gewenste effect heeft zou ik inderdaad overstappen naar een rotary.
 
Je kan nog van alles gaan proberen maar wat Ivo eigenlijk ook al aangeeft : hoeveel correctieruimte heb je nog ?
Die lak is niet oneindig dik en je zal in de toekomst ook nog wat willen kunnen detailen neem ik aan ?

Eigenlijk moet je jezelf de vraag stellen : zijn die krassen zo storend dat het het waard is om zoveel risico te nemen met wellicht straks als gevolg dat spotrepair nodig is ?
 
heb je gelijk in, maar dit is niet mijn eerste auto die ik doe, en er zit op die auto een vergelijkbare kras op een klein deel dat sowieso overgespoten moet worden dus dan kan ik daarop wat proberen natuurlijk, en als ik hier mensen op auto's met dezelfde laksoort, tekeer zie gaan met schuurpapier en een rotary, dan ga ik dat met mijn dapje en een pad bij lange na niet halen, en ik ben van mezelf al een heel voorzichtig persoon met dit soort dingen.

Camiel;330026 zei:
Je kunt een woolpad proberen inderdaad, en misschien een polijstmidel zoals de Meguiar's M105, omdat die geen afbrekende korrel heeft. Natuurlijk geldt daar zeker Dennis z'n onderschrift voor :-b maar met beleid moet je een heel eind kunnen komen denk ik. Als dát nou nog niet het gewenste effect heeft zou ik inderdaad overstappen naar een rotary.

dat was ook mijn bedoeling om alleen die krassen plaatselijk met die pad te doen, maar bedoel je echt een woolpad of die foamed wool.

rotary was ik niet van plan om aan te schaffen eigenlijk.
 
Wol kan je zeker nog een keer proberen maar pas wel op als je veel hits gaat doen op hetzelfde stukje. Wol is aanzienlijk sterker dan een gele pad.
 
Ik bedoelde deze Bassochist: https://www.Carclean.com/product/Monello/Foamed_Wool_5_5_inch_Cutting_Pad_101648
Monello101648.jpg
 
Ik heb laatste een zwarte Z4 gedaan en daarbij ook enkele diepere krassen verwijderd met de wollen pad. Deze lak vond ik niet zo hard, dus moet lukken:grinning:
 
sj0ertum;330070 zei:
Ik heb laatste een zwarte Z4 gedaan en daarbij ook enkele diepere krassen verwijderd met de wollen pad. Deze lak vond ik niet zo hard, dus moet lukken:grinning:

Elke autolak is anders , ongeacht of het nu een zelfde merk is. Er zijn zelfs voorbeelden te vinden op het forum waar 2 nagenoeg identieke wagens (merk en kleur) behandeld werden en waar de ene een zachte lak had en de andere knetterhard .
Zolang er blanke lak genoeg is , heb je geen probleem...... maar dat weet je enkel met een lakdiktemeter die elke laag apart kan meten .
Kan je dat niet , dan blijft het gokken .