• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zie jij Carclean.com als een begrip?

Beschouw jij Carclean.com als een begrip in onze branche?

  • Ja

  • Nee

  • Anders en dat licht ik hieronder toe...


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik ben het goeddeels eens met bovenstaande en al sinds 2011 koop ik regelmatig wat. Veel online maar ook ben ik vaker in Berkel en Rodenrijs geweest. Ik zou echter nog wel een opmerking willen plaatsen over Diventa Bella.

Ik mis daarvan namelijk een helder overzicht van de dienstverlening en (al was het maar een algemeen) prijzenoverzicht. Natuurlijk is het zo dat een behandeling vooraf doorgesproken moet worden en dat de auto's bekeken moeten zijn voordat een definitieve prijs kan worden afgegeven maar nu weet ik helemaal niets. Geen prijsidee, geen te gebruiken producten etc.

Het heeft mij doen besluiten mijn nieuwe auto niet hier te laten doen maar elders en dat is best jammer want het vakmanschap straalt wel weer van de Facebookpagina af.
 
Voor mij is het zeker begrip, op gebied waar ze zitten is er niets wat er in de buurt komt. Als ik het moet vergelijken met andere shops denk ik al snel aan Coolblue. Die hebben misschien nog puntjes die wel handig zijn dat je ook later kan bestellen dan het toch de volgende dag in huis is of zelf de zelfde dag. Dat is misschien wel lastig als je toch iets kleiner bent. Heb idee dat Diventa Bella misschien bewust geen prijzen geeft omdat denk veel maatwerk is en de mensen die er heen gaan niet veel uit maakt of de rekening 1 of 2 duizend is. ( kan dat mis hebben natuurlijk)
 
Goh, een forum gekoppeld aan een webshop...
Wat raar dat daar vooral producten besproken worden die men ook verkoopt..... : unamused:;)

Goed inhoudelijk verhaal.. : unamused:

De interactie tussen Carclean en het daarbij horende forum maakt deze "formule" oa juist zo succesvol!
Wij hebben de mogelijkheid om via dit medium (bijna;)) alles te delen, ervaringen uit te wisselen en elkaar van advies te voorzien. Daar profiteert iedereen van.

Uiteraard heeft het zeer grote voordelen. Je hoeft niet te zoeken naar producten en kan deze direct vinden. Zeker met een aanbod als Carclean is het fijn dat je reviews kan vergelijken (overigens blijft dat moeilijk, want soms kan je aan de review niet lezen of iemand ervaren is of een beginner. Het begrip 'het glimt mooi' is dan nogal breed). Daardoor zet je je als bedrijf zeer sterk in de markt. Maar het nadeel voor een ervaren gebruiker is met dergelijke bedrijfsmatige connectie tussen een forum en een webshop is dat je sommige ervaringen toch wel mist van andere producten afkomstig van andere bedrijven dan Carclean. Het is mooi om te zien dat gebruikers dan dit verdedigen voor een bedrijf, een goed teken van sterke klantenbinding. ;)
 
geen discussie startende opmerking maar een forum van een webshop kan nooit een onafhankelijk forum zijn. Natuurlijk doet iedereen zijn best om eerlijk en openbaar te zijn maar onafhankelijk in dit geval is erg moeilijk en erg onlogisch
 
  • Leuk
Reactions: morphf
Vergeet niet dat Carclean bepaalde producten niet in het assortiment heeft omdat deze zijn getest en niet goed genoeg waren. Wanneer ik dus een nieuw product wil proberen, ga ik er al vanuit dat wat ik dan bestel, prima zijn ding zal doen en ik niet naar alternatieven hoef te zoeken.


Greetz
 
geen discussie startende opmerking maar een forum van een webshop kan nooit een onafhankelijk forum zijn. Natuurlijk doet iedereen zijn best om eerlijk en openbaar te zijn maar onafhankelijk in dit geval is erg moeilijk en erg onlogisch
Juist wel logisch. Als je achter je bedrijf en productkeuzes staat, en je pretendeert daarin de beste te zijn, waar ben je dan bang voor? Het zou je juist sieren als je durft te vergelijken en producten van concurrenten durft te bespreken. Daarnaast wekt het juist meer interesse als iemand zegt dat hij een product heeft gebruikt, maar de naam niet mag noemen omdat dat hier niet mag. Zoiets laat mij niet los, terwijl als er zou staan dat product x gebruikt is maar product y uit de shop een goed alternatief is dit mij weinig zou doen. En als product x zoveel beter is, waarom neem je het dan niet op in je shop?

Voor mij is carclean (nog) geen begrip. Ik ben toevallig hier terechtgekomen via een zoekmachine en detail nog niet zo lang. Wat mij wel opvalt is dat veel mensen hier erg tevreden zijn over de service, maar daar heb ik geen gebruik van hoeven maken zover. Wat mij ook opvalt is dat velen hier zeggen dat de prijzen scherp zijn, maar dat is iets wat ik niet echt deel. Veel producten gaan weg voor adviesprijzen, de acties/actiebundels zijn vaak elders voor dezelfde prijs te krijgen en carclean springt er voor mij niet uit qua prijzen. Wel is het erg leuk een presentje te krijgen bij je bestelling! Op de één of andere manier heeft CC wel de gun-factor voor mij, en ben ik hier blijven hangen. Maar dat komt meer door het forum. En als er een keer een clinic is lijkt mij het leuk daarheen te gaan, ook heb ik hier al wat mensen ontmoet die mij graag helpen. Wat top is!
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Carclean is een begrip onder detailers oftewel liefhebbers.
Alle reacties in dit topic zeggen genoeg.
Mensen die hier niks mee hebben kennen Carclean niet en weten niet beter dat zij shampoo en een spons bij de Action, benzinepomp, enz enz halen voor de maandelijkse wasbeurt....
Ik ken echt niemand in mijn eigen kring die ook maar iets om de auto geeft. Geldt denk ik voor 95% van de bevolking die de auto alleen door de wasstraat trekt.

Ik denk dat juist voor Carclean de uitdaging ligt om ook deze groep te bereiken met bijvoorbeeld acties, rekenvoorbeelden dat zelf wassen goedkoper is dan de wasstraat voor mensen die hier heen gaan enz enz.

Ik als liefhebber vind het wel een begrip ;)
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Denk dat de grootse kracht van CC is: dat problemen worden opgelost zonder gezeur of mokken. En daar kunnen veel winkels nog iets van leren.
Als ik dat zo lees hier is dat helemaal waar. Zelf gelukkig nog geen ervaringen mee, maar wel met andere winkels. En dat kan, te vaak, al snel op een drama uitdraaien..
 
Voor mij toch wel erg belangrijk zijn de reviews bij de producten. Toegegeven: soms staan er maar twee of zo en dan zegt het natuurlijk niet zo veel, maar als er steeds terugkomende opmerkingen in de review staan hecht ik daar toch wel veel waarde aan (bijvoorbeeld: borstel verliest veel haren). Op de webshop van een concurrent staat geen enkele review dus kom ik toch steeds hier terecht.
Het gratis cadeautje bij de bestelling is natuurlijk ook altijd leuk.
Tot slot vind ik de snelle levering prettig.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Zit er een naamsverandering aan te komen? :innocent:

Als ik denk aan "poetsen" denk ik altijd eerst "Carclean".
Dus zelfs niet beperkt tot auto's of detailing.
Bij mijn kennissen die zelf hun auto wassen is de naam Carclean ook zeker bekend / misschien wel de bekendste.
 
Het idd lastig om te zeggen. Onder mensen die echt bezig zijn met detailing is het denk zeker een begrip. Maar onder de 90-95% van de autobezitters die de fles shampoo bij de action enz kopen of hij braaf door de wasstraat halen wat lekker makkelijk is het denk niet echt een begrip. Is wel leuke vraag is dat wel de doelgroep van Carclean.
 
Als ik m'n ondernemerspet op zet, herken ik "discussie" over naam wel :)
Wij liepen er ook beetje mee rond, maar bij ons geldt toch hoofdzakelijk dat product en de mensen vd organisatie vele malen belangrijker zijn dan naam e/o website.
Ik denk dat dat hier bij cc ook geldt; product en mensen zijn belangrijkste, samen met jullie website. De naam en website (check Google Analytics) lijkt me reeds een begrip, de mensen en producten doen de rest. Zoals Q zegt, de gewone wash&shine klanten bereik je niet. Zal niet je doelgroep zijn, men komt al bij je doordat ze weten dat je er bent. Wat dat betreft zit je in een nichemarkt.

Dus @Tim, persoonlijk zou ik de naam niet aanpassen. Al is het maar door de (veel en hoge) kosten die met een naamswijziging gepaard gaan...
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Als ik 'autoshampoo' ingeef in Google kom ik Carclean op de eerste pagina niet tegen. Dit zijn de mensen die dit online willen bestellen en niet fysiek naar Halfords gerelateerde zaken willen. Deze mensen moet je op je pagina zien te krijgen. Eventueel wek je hier extra interesse op met producten waarvan men het bestaan niet eens kent. Klei was da? Ooh er bestaan ook veel meer merken autoshampoo dan alleen wash&shine?

Wil je groot worden/ een begrip worden als Carclean ook onder de niet liefhebbers=lees minimaal 95% van de autobezitters dan kost dat een beste investering lijkt me.

Wellicht niet meer investeren op autofora waar toch al liefhebbers zitten die Carclean al kennen maar dit budget anders inzitten om de naamsbekendheid te vergroten. Bijvoorbeeld in shopping resultaten van Google.