• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zluytr’s Garage

Zluytr

Detailing guru
25 nov 2014
3.647
193
42
Hallo mede glansverslaafde :innocent::cool:


Ondanks dat ik normaal niet vaak een topic start, vind ik dit topic wel een leuke om met jullie te delen.

Mijn vrouw en ik hebben namelijk een nieuw huis gekocht met onder het huis een leuke garage van zo’n 40 m2, wat altijd al een wens van mij geweest is.

En natuurlijk gaan we deze garage zo indelen dat er lekker in gedetailt kan worden. En de vorderingen ga ik in dit topic met jullie delen :)

Het zal wel een maandje of 2 duren, want uiteraard heeft de rest van het huis voorrang. Maar zo zien jullie het beetje bij beetje mooi worden. (Hoop ik)


Om een beetje een idee te geven in dit de plattegrond van de garage:
http://s1382.photobucket.com/user/Zluytr/media/Garage%20tekening_zpsy15bty9g.jpg.html]Garage%20tekening_zpsy15bty9g.jpg[/URL]

De garage is na dat het huis oorspronkelijk opgeleverd was in 2005 nooit gebruikt, en moet grondig aangepakt worden. (Net als de rest van het huis overigens)

Om een idee te geven is dit de staat van de garage de dag dat wij de sleutel gekregen:

http://s1382.photobucket.com/user/Zluytr/media/Garage-2_zpsif6hirgp.jpg.html]Garage-2_zpsif6hirgp.jpg[/URL]

http://s1382.photobucket.com/user/Zluytr/media/Garage-3_zps6o2vclgb.jpg.html]Garage-3_zps6o2vclgb.jpg[/URL]

http://s1382.photobucket.com/user/Zluytr/media/Garage-4_zpsumcv76xy.jpg.html]Garage-4_zpsumcv76xy.jpg[/URL]


Nu heeft de installateur aardig wat werk in de rest van het het huis, met het aanleggen van vloer verwarming, verplaatsen van radiatoren en het omleggen van leidingen, dat we meteen van de mogelijkheid gebruik gaan maken om de voorbereidingen te treffen voor een keuken blok in de garage zo dat ik hier gewoon mijn emmers kan vullen zonder de vrouw lastig te vallen. Zodat de kasten kunnen dienen om mijn detail spullen op te bergen.

En omdat daarvoor toch de afvoer geregeld moet worden, laten we meteen een drain maken. Natuurlijk zou ik graag ook binnen de auto’s kunnen wassen, maar ik weet/ denk niet dat dat mogelijk zou zijn. Dat zal de tijd leren. Binnen wassen is wel echt een wens van mij. Dat zal echt heerlijk zijn! Niet meer afhankelijk van het weer, en geen opmerkingen meer van “zal ik hem er naast zetten” of “poets je de lak er niet af”. (En zal het helemaal mooi zijn als we echt naakt de auto kunnen wassen he @Quantoxx?)

De tijd zal leren of dat gaat lukken, maar zoveel extra kosten zijn het niet dus wil ik de gok van een drain wel nemen. Het kan altijd handig zijn.

De muren gaan geschilderd worden met een lak op terpentine basis zodat de muren tenminste water afstoten. De vloer ben ik nog niet helemaal uit. Maar dat komt met de tijd wel.

Tijdens mijn verplichte bezoekje aan de Ikea, ben ik ook maar even naar de keuken afdeling gelopen en daar een keukenblok samen gesteld. Was er eindelijk een ander lichtpuntje in de Ikea behalve de Zweedse balletjes ;)

Niet te gek natuurlijk… Het moet wel leuk blijven. Maar 2 hoge kasten met in 1 een koel/ vries combi (Altijd handig), 3 lage kasten een blad met wasbak en kraan. Deze zal 27 Maart bezorgt worden samen met de walk-in closet (Vrouw ook blij :p)

1 van de dingen die al jaren op mijn verlanglijst stond, en niet alleen voor het detailen was een waterfilter. Dus dat was 1 van de eerste dingen die we bestelde toen de koop rond was. Dus geen kalk vlekken meer als de wagen niet goed gedroogd is! buiten dat voelt het water veel gladder aan en heb je ook veel minder shampoo nodig voor het wassen.

http://s1382.photobucket.com/user/Zluytr/media/311E5D95-043F-4B03-A8A5-F08050E47467_zpsj7uc4tv6.jpg.html]311E5D95-043F-4B03-A8A5-F08050E47467_zpsj7uc4tv6.jpg[/URL]


Ook de verlichting:idea: gaat helemaal goed komen, maar daar over later meer.


Dat was het wel zo’n beetje voor nu. Ik hoop snel wat updates te kunnen geven :)
 
Laatst bewerkt:
Cool voor je dat je eindelijk je (en van vele, mijn droom iig wel) droom kan waarmaken!
Zo'n ruimte mooi maken is natuurlijk een process wat stap voor stap gaat maar voor een detailer hét verschil gaat maken in precisie en comfort.

Over de wanden, er is waterafstotende Latex te koop welke afwasbaar is en licht glanst, het opbrengen hiervan zal makkelijker en zuiniger zijn en de blijven elastische eigenschappen zullen wellicht beter bij de ondergrond aansluiten ivm krimpen en uitzetten.

Ik detail wel eens bij een kennis binnen in een ruimte van 5,5 x 7 meter en het wassen gaat daar prima met de tuinslang, met wat opletten waar en hoe je spuit valt het natsproeien van de ruimte wel mee. Wel zal er vrij veel water op de grond komen uiteraard dus een grote trekker is aan te raden.
Ik spuit meestal de auto met de HD buiten af of bij een wasbox in de buurt, dan naar binnen en spoel ik de auto af en wassen en weer afspoelen, dan ff naar buiten met de auto en de trekker door de ruimte en de auto weer naar binnen, dan kan de pret beginnen.

Hoe dan ook, veel plezier met je huis en detailruimte en natuurlijk het BINNEN detailen! :grinning:
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Thanks! :)

Ik wou de wanden eerst laten stucen, en een latex voor buiten gebruiken, maar hier kwam de schilder mee. De prijs was best gunstig, dus ik heb er alle vertrouwen in ;)

En zo had ik het ook een betekenis m'n hoofd wat het wassen betreft! We gaan het zien hoe het werkt!
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Als eerste gefeliciteerd naturlijk met de mancave en het huis natuurlijk.

Geweldig! Op andere fora bekijk ik me ook al suf op de mancave topics. Denk dat buiten het vele werk ook gewoon heerlijk is om de mancave de realiseren. Erin werken (schilderen, verlichting aanbrengen etc) moet al een genot zijn lijkt me.

Probeer het inderdaad te realiseren om binnen te kunnen wassen. Het is gewoon weg geweldig als je dit kan. Ik doe het nu ook sinds enkele maanden en zou het moeilijk vinden om zinder te moeten. Gewoon omdat het kan zeg maar.

Ik blijf dit zeker volgen. En succes met verbouwen
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik heb ook wel eens aan een wand gedacht!

Maar weet nog niet hoe de rest van de aankleding er echt uit gaat zien!

We verzinnen met de tijd wel wat!

Elektrische roldeur komt er zeker ook!

@tembaco
Misschien ga ik ook maar even rondneuzen om iedeeen op te doen!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Laat je ook vloerverwarming in de garage aanleggen? Als er toch aan de vloer gewerkt wordt.

Later misschien nog een poetsbrug er bij?

Dit wordt een leuk project om te volgen. Succes!

Dat ging helaas net te ver. Wel gaan 2 grote radiatoren uit de woonkamer naar de garage zodat ik het niet koud krijg in mn onderbroek ;)

Iets van een brug zou wel mooi zijn, maar eerst moet mijn bankrekening weer een beetje gevuld worden. Kost best wat zo'n verbouwing ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Nou de eerste update laat dus niet zo heel lang op zich wachten :blush:


Ik verwachte hem eigenlijk maandag, maar hij kwam vandaag al :cool:

Ik had het op het forum al een keer eerder gezegd dat hij er zou komen, maar nu is hij er ook! Een waterfilter voor het hele huis. Natuurlijk niet alleen voor het detailen, want ook in huis heeft het heel veel voordelen. Maar het is wel op dit forum dat ik getriggerd werd om er 1 te bestellen.

We hebben in het zonnige Den Helder best hard water, en dat dat heb ik vaak gevloekt. Vooral toen ik nog 2 zwarte auto’s had. Maar nu geen kalk vlekken meer als de wagen niet goed gedroogd is! buiten dat voelt het water veel gladder aan en heb je ook veel minder shampoo nodig voor het wassen.

http://s1382.photobucket.com/user/Zluytr/media/311E5D95-043F-4B03-A8A5-F08050E47467_zpsj7uc4tv6.jpg.html]311E5D95-043F-4B03-A8A5-F08050E47467_zpsj7uc4tv6.jpg[/URL]

Maandag word hij geinstalleert!:imp:
 
drain heb je altijd plezier van! kun je lekker makkelijk de vloer schoonmaken en het vuile water gewoon de drain in :)
Mocht wassen dus niet "goed gaan" heb je er nog plezier genoeg van denk ik :ja
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr