• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zondag Shine

Gusmano

Detailing rookie
18 mrt 2023
6
15
Doetinchem
Vanmorgen m,n auto gewassen met Born to be Mild,en daarna afgespoten met Gyon Wet Coat De shampoo werkt super,en de Wet Coat geweldig.
 

Bijlagen

  • IMG_20230430_094115.jpg
    IMG_20230430_094115.jpg
    220 KB · Weergaven: 230
  • IMG_20230430_094104.jpg
    IMG_20230430_094104.jpg
    117 KB · Weergaven: 229
  • IMG_20230430_094057.jpg
    IMG_20230430_094057.jpg
    197,3 KB · Weergaven: 231
Toffe auto, goeie kleur... nice
Even een vraag...
wet coat op natte auto, dan afspuiten en dan... droog je de auto dan ook nog af? Of is dat niet nodig? Met het oog op druppels die gaan opdrogen en dat dat er dan weer niet mooi uitziet... of verpest je dan de wet coat door het af te drogen?
 
Yes! Danku
Ik wist niet helemaal zeker of je het gewoon droog kon maken naderhand.
Ik ga het uitproberen. Lijkt me een super product voor net dat beetje extra
Ik ben er zelf nooit zo’n fan van geweest ,persoonlijk loop ik liever de auto langs met Gyeon ceramic detailer.
Das minder kans op vlekken .
 
  • Leuk
Reactions: Jane
Als je wet coat goed gebruikt is het een goed product. Aan het einde van deze clip zit de tip:
  • Eerst het dak een paar pufjes
  • Hele auto afspuiten
  • Dan per paneel behandelen
Dit maakt het wat bewerkelijker dan simpelweg opspuiten en afspuiten maar voorkomt problemen. Het is namelijk een sterke spraycoat dus als je hem onvoldoende afspuit krijg je hardnekkige vlekken. Ik ben nog geen sterkere spraycoat tegen gekomen en specifiek voor die eigenschap waardeer ik het product ook!
 
  • Leuk
Reactions: Ester en Jane
Misschien denk ik er teveel over na (in plaats van het gewoon te ondervinden), maar ik ben wat huiverig om het te gaan gebruiken. Mijn gedachten zijn: paar spraytjes op het dak en direct de hele auto afspuiten, maar bedek je dan wel het gehele dak met de Wetcoat? Of moet je het dak in delen doen? En dat vraag ik me ook af bij de andere panelen.
Ik denk dat het product wel verdeeld wordt tijdens het afspuiten, maar dan is het dus ook beetje kijken dat je alle richtingen meepakt?
Daarbij heb ik ook (nog) geen HD, maar mijn plan was om deze aan te zetten in de wasbox en dan de Wetcoat sprayen zodat ik het direct kan afspuiten. Is dat te doen?
 
Is goed te doen hoor met HD de aangebrachte WetCoat goed verdelen/afspuiten over de panelen, inderdaad vanaf het dak en zo naar beneden per paneel werken.
Ik gebruik ook altijd de HD van de wasbox (demi water) rustig aan per paneel werken dan zal dit zeker gaan lukken.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@kawazxr oké dankjewel! Ik had inderdaad ook bedacht om het met demiwater af te spuiten. En daarna dus drogen, zoals ik hierboven heb gelezen. Na mijn vakantie ga ik een poging wagen!
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Misschien een dingetje om op te letten; Voor zover ik weet, bij de wasboxen in mijn omgeving, zit er amper druk achter het demiwater. (Glansdroger, vlekvrij spoelen, etc) Ik gok zo'n 2/3 minder dan bij het normale afspuiten. En aangezien je toch nog gaat drogen, zou ik in zo'n geval gewoon afspuiten met de volle kracht.
 
  • Leuk
Reactions: Ester en kawazxr
@Quantoxx ja, ik las dat sommigen dit ervaren bij afspuiten met demi/osmose/vlekvrij /iets in die trant bij de wasbox. Maar ik moet zeggen dat bij 'mijn' wasbox ik qua druk geen verschil voel tussen het afspuiten met koud water en het afspuiten met demiwater. Ik druk juist vaak niet eens die hendel in, want ik vind het bij afspuiten met demiwater niet eens nodig dat er zoveel druk op staat. Maar natuurlijk wel als ik het gebruik voor de Wetcoat.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr