• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Zoveelste) welke wax moet ik nemen

Als ik bovenstaande overzicht mag geloven is de 915 beter voor donkere kleuren dan de 845?
Ik ga volgende week mijn zwarte bmw full detail geven en had op aanraden de 845 genomen...
 
Klopt idd Nickname 456, maar ook de 845 geeft een geweldige glans hoor, zal je echt verbazen.
De 915 is sowieso een wat betere wax maar ook een stuk duurder weer.
Ik heb ze beide, maar de 845 is al echt fenomenaal, ga je echt geen spijt van krijgen.
 
Ik vind de 915 echt een topwax voor zwarte auto's!

en prijs/ kwaliteit nog heel gunstig!
 
Zal kijken wat de 845 doet en dan zien of ik volgend jaar overschakel of niet.
Heeft het trouwens nut meerdere lagen 845 te doen, of is het meer tijd/werk dan dat het opbrengt?
 
Twee lagen heeft altijd nut, omdat je dan een betere dekking hebt.
M.b.t. de looks; zou ik me momenteel geen zorgen maken.
Zelf kijk ik rond deze tijd, gewoon naar mate van bescherming en standtijd.
Looks betekent meestal inleveren op die eigenschappen.
In de wintertijd heb je er weinig aan om je op looks te concentreren, daar de wagen meestal meer vuil als schoon rondrijdt.
Aan een goede bescherming en standtijd heb je dan veel meer.
 
845 en 915 zijn ongeveer, niet helemaal, hetzelfde als standtijd/bescherming gok ik.
Heb donderdag en vrijdag ganse dag tijd so double layer it shall be :)
 
Standtijd van de 845 is zelfs nog wat langer als je de tabel goed bekijkt :-D
Maar de glans van de 915 is weer een stukje beter, voor de winter zit je absoluut goed met de 845.
Al is de 476S de allerbeste keus voor de winter, standtijd tot 6 maanden zelfs, voor de wintermaanden gebruik ik die dan ook.
 
6 maanden zal ik ook wel halen hoop ik met de 845.
Goede voorbehandeling, double layer en nadien wassen met btbm en erachter bathe+ puur should do the trick.
 
Allemaal leuk en aardig, maar die 6 maanden is volgens mij wel als de auto ook droog kan staan....mijne staat altijd buiten en wordt dagelijks gebruikt, wekelijks gewassen. Prima, na een aantal maanden zie ik nog wel dat er bescherming is, maar toch stukken minder dan een verse laag!

Maar zoals hierboven al aangegeven, nadien wassen met een goede shampoo en Bathe+ zal de winter geen probleem zijn!
 
6 maanden lijkt mij in de praktijk niet haalbaar als de wagen dagelijks gebruikt wordt in weer en wind , max 3/4 maanden, en dat is al erg goed hoor.
 
Lijkt me logisch inderdaad dat het ook afhangt of je dagelijks de auto gebruikt of maar 1x per week.
Ook of ie buiten staat of niet en of je hem dagelijks of maandelijks wast.

Zal in mijn geval zoals aangegeven wel tussen de 3-6 maanden zijn. 5 lijkt me haalbaar met double layer en bathe+.
 
Wilde even inhaken en voor het beeld een voorbeeld geven van de 845.

Op 6 juni heb ik een zwarte Cruiser gedetailed en deze in 1 laag 845 gezet. Deze auto word gebruikt als woon-werkverkeer en 1-2 wekelijkse gewassen want het is een bosrijke omgeving en dus veel vervuiling.

Inmiddels is het 3 maanden later en deze auto staat er nog strak bij. De beading is zelfs nog beter als op mijn eigen auto die nu een maand in 2 lagen Purple (niet Pro) staat.

De bescherming is aanwezig, de beading is wat minder. Maja, een auto is een week na het poetsen ook al niet meer zoals het er nét op gezet is. Logisch.
 
Ik heb gisteren onze auto voor de 6e keer gewassen sinds het opbrengen van Sonax Pns (2 maanden gelden ongeveer) maar die beading is nog geniaal goed aanwezig gelukkig...diepe glans, hoog hydrofobisch en makkelijk te wassen en drogen...ik ben er zeer blij mee! Ook de Collinite 845 vind ik echt top! Onze auto's staan altijd buiten overigens