• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwaar verwaarloosde velgen nog te redden?

timcarcleaner

Detailing trainee
21 mei 2016
20
35
28
Beste cleaners,

Mn schoonbroer rijdt met een nette BMW e90 met mooie velgjes onder.
Hij heeft echter ook een noodsetje velgen. De originele velgen die op de wagen zaten toen hij hem kocht. De velgen zagen er toen al verwaarloosd uit en omdat dit voor hem een noodset is geworden, werden de velgen eigenlijk nooit gereinigd. Enkel eens afgespoten als ze op de wagen zaten.
Ik ben nu een persoon die graag experimenteert en probeert.
ik hou ook van zeer goede voor en na's dus ik vroeg hem of ik de velgen eens onder handen mocht nemen.
Voor alle duidelijkheid dit is puur voor mezelf om te zien wat mogelijk is en lukt het niet dan lukt het niet.
Ik heb al begonnen aan de velgen. Ze zijn duidelijk al jaaaaaaren misbruikt geweest. De binnenkant is gewoon zwart.
Heb op 1velg getest en het zwart aan de binnenkant is echt hardnekkig vuil.
Na 4hits met non ferro, testspot met teer verwijderaar en zelfs klei testspot krijg ik enkel de voorkant van de velg hoe ik het wil.
De binnenkant is al iets beter maar nog laaaang niet goed.

Mijn vraag is nu: Nog goed te krijgen met producten?
Of niet meer proberen deze te redden?

De velgen hebben ook verschillende corrosie plekjes. Dit moet niet hersteld zijn is enkel het vuil opkuisen.
Foto's in bijlage voor duidelijkheid.
 

Bijlagen

  • WP_20160723_10_49_14_Pro.jpg
    WP_20160723_10_49_14_Pro.jpg
    187 KB · Weergaven: 742
  • WP_20160723_22_00_40_Pro.jpg
    WP_20160723_22_00_40_Pro.jpg
    163,6 KB · Weergaven: 603
  • WP_20160723_22_00_44_Pro.jpg
    WP_20160723_22_00_44_Pro.jpg
    165,3 KB · Weergaven: 679
  • WP_20160727_11_38_22_Pro.jpg
    WP_20160727_11_38_22_Pro.jpg
    223 KB · Weergaven: 692
Je zou een zure reiniger kunnen proberen zoals Poorboys Spray & Rinse.

En anders polijsten die handel...
Kost je wel wat pads denk ik...
 
Ja zure reiniger heb je echt wel nodig ,
En je moet er met de botten op.
Als polijsten niets wordt dan blijft alleen spuiten over
 
Je zou een zure reiniger kunnen proberen zoals Poorboys Spray & Rinse.

En anders polijsten die handel...
Kost je wel wat pads denk ik...
Ik zou cones gebruiken om te polijsten.
En als ze echt niet meer te redden zijn heb ik nog een standaard setje te koop...
 
ik heb toen ik die velgen van mij kocht velgenreiniger van 123 systems gebruikt, wel verdund, en een afwasbostel van de action, daarmee ging die zwarte rommel er goed van af.

maar die oxidatie plekjes is vervelender, daar blijft veel achter hangen iedere keer.
 
Ik heb ook ooit eens zo'n setje velgen gehad waarvan het velgbed aan de binnenzijde pikzwart was en bleef. Uiteindelijk na een handvol hits met Iron-X schoon gekregen (Monello Nonferro bestond nog niet). Gewoon insprayen had te weinig effect, daarom steeds met klein sampleflesje gewerkt (en hervuld uit grote fles) zodat ik beter van binnen uit het velgbed kon insprayen, na het insprayen met een zachte borstel de Iron-X ingewerkt, daarna een aantal minuten laten rusten en opnieuw met de borstel erover en dan zachtjes borstelen en afspoelen. Door dat een aantal keren te herhalen zie dat de kleur van het velgbed langzaam lichter wordt.
 
Idd met non ferro word het telkens wel beter maar ik heb erg veel hits nodig om het iets beter te krijgen. Vroeg me af of er geen snellere optie was.
Moch ik het zwart weg krijgen zou ik de velgen wel polijsten. Enkel met deze vervuiling er op begin ik daar niet aan...
Ik denk eens een testspotje te maken met staalwol oooo.
De bedoeling is te kijken hoe proper ik de velgen krijg. Het vuil die ik niet af krijg blijft erop zitten. De voorkant is zeker al aanvaardbaar en kan ik al polijsten. De binnenkant is een ander verhaal.. Xp
 
Misschien kan je het goedkoper maken door een andere velgenreiniger te gebruiken? Dan kost het misschien nog steeds veel tijd, maar een stuk minder geld.
 
je hebt verschillende producten nodig:
velgenreiniger (mag een agressieve zijn, bv megs hot rims)
daarna non ferro
daarna teerverwijderaar.

de non ferro is op zich geen velgenreiniger...
 
Ik gebruik een hoop dure producten... Maar voor zo'n klusje grijp ik toch echt eerst naar de velgen reiniger van de action... Na dat een paar keer gedaan te hebben over naar de non ferro... Ik denk dat de velgen best knap te krijgen zijn... Maar kan een hoop non ferro kosten... Zo lang het paars uit blijft slaan blijft het werken