• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zware DAP combinatie nog niet voldoende

Kristof S.

Detailing addict
14 apr 2010
117
65
Hallo,

Ik probeer de (toch wel een beetje verwaarloosde) Alfa van mijn broer terug in conditie te krijgen. De auto is van 1999.

Ik heb zowat alle combinaties gehad, tot inizio op geel toe. De swirls zijn weg, maar de diepere krassen blijven.
Zit ik hier aan het plafond met mijn DAP500, of kan ik nog andere dingen doen (vb 2 of 3x met geel, dan afbouwen naar wit/zwart met finale)

Wie kan mij helpen? :weetniet
 
Je kan inderdaad 2-3x met geel op stand 6 proberen.
Anders zit je inderdaad zeer dichtbij het plafond.
Zijn de krassen voelbaar met je nagel?
 
Sommige krassen zijn inderdaad te voelen met de nagel, andere dan weer niet, maar zijn toch nog zichtbaar na geel+inizio.

Zal er een tweede, en indien nodig een derde maal overgaan.
Afwerken nadien met mezzo op wit, en finale op zwart, of is er een beter "einde"?
 
Als de lak zo hard is dan kan de wool geen kwaad, je hebt hem dan echt nodig. Anders wordt het tijd voor een rotary ;)
 
Euh als je met geel en inizio bezig bent moet je toch wat behoedzaam zijn.

Zou toch zonde zijn om door je lak heen te gaan.

Plaats eens een paar foto's van de krassen die je er uit wilt polijsten, want laten we wel wezen een 100% krasvrij auto is een utopia :ja
 
Westerlo is in België meen ik, wellicht daar een lid die over je schouder mee kan gluren om te bepalen wat het beste is.
Blijft moeilijk bepalen via tekst en / of plaatjes in dit geval :(
Zoals Tim en Dennis al aangeven, enig wat nog resteert is een paars wolletje
 
Bedankt voor jullie antwoorden :)^

Inderdaad, een 100% krasvrije wagen bestaat niet, maar ik dacht misschien nog iets meer te kunnen doen dan hetgeen ik nu bereikt had.
Als dit de (veilige) limit is, so be it, de wagen is immers al 11 jaar.

Ik ben trouwens al vrij tevreden als ik de glans erop zie wederkeren, dat was lang geleden :party:
 
Je gaat met een dap echt niet na een paar hits door je lak heen. Ook niet met wol en inizio. Onze testkappen met harde lak hebben denk ik wel 50 hits + wetsanding ondergaan voor we ergens doorheen gingen.

Het verschilt per lak, maar soms wordt er veel te panisch over gedaan. Net als dat er veel te snel resultaat wordt verwacht.

Er zijn gevallen bekend waar 6 hits nodig waren met een rotary om bepaalde krassen te verminderen. Swirls zijn veelal simpel, krassen zijn 10 keer lastiger, besef dat alle lak rondom de kras zeker net zoveel als de diepte van de kras verwijderd moet worden om een kras eruit te krijgen. En dat wil je niet altijd.

Bij krassen wil je vaak alleen de zichtbaarheid verminderen.