• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart leren interieur BMW E90 onderhouden.

Noahfem7

Detailing rookie
1 jan 2010
20
0
Heb sinds een half jaartje een BMW 320d type E90 van 2006. Heb het interieur de eerste week gereinigd en gevoed met een onderhoudskit dat ik reeds had voor m'n leren salon thuis. Nu heb ik dat salon gisteren ook nog eens onder handen genomen en geraak ik door m'n voorraad product heen...

Ben dus stilletjesaan terug op zoek naar reiniger en voeding voor het interieurtje van m'n wagen...

Zijn er onder jullie mss mensen die me kunnen helpen wat betreft de keuze hierin want er is zoveel beschikbaar.

Het belangrijkste is dat het makkelijk verwerkbaar is en dat het uiteraard goed product is he.

Misschien specifiek voor zwart/donker leder?

Bedankt hoor:)^
 
Kijk eens bij de gliptone producten. Zelf heb ik de cleaner en de conditioner en ben er uiterst tevreden over.
 
Zou ook gaan voor Gliptone, gebruik het ook. The cleaner werkt echt geweldig i.c.m. een paardenhaar borstel. En de conditioner maakt het leer weer heerlijk soepel, en ruikt bovendien ook heerlijk naar leder!
 
ik kan bovenstaande alleen maar be-amen.... :ja
vandaag nog het leder van een Mercedes C-klasse uit 2001 gedaan, ziet er weer als NIEUW uit!
 
Reinigen: colourlock
Voeden: Smart leather/CG pure leather conditioner als je een echt niet blinkend of vettig resultaat wil.
 
Ik heb alleen ervaring met de Chemical Guys Liquid Leather & Conditioner. Qua reiniging en conditioning naar mijn mening vrij goed hoor, voor een 2 in 1 product. En laat ook een lekkere leder geur achter, erg sterk in het begin, maar dat wordt en blijft gelukkig milder na 24 uur. Heb hier 4 eettafel stoelen, paar laarzen en tassen gedaan en het leer wordt echt zachter en soepeler zonder vettig aan te voelen.

Poorboy's World Leather Stuff is ook vrij populair hier.

Nog een kleine tip: Gebruik goedkope latex of andere handschoenen. Maakt niet uit welke conditioner je gebruikt: als deze leder geur heeft kan dit in je handen trekken en ruiken je handen uren erna ook naar leer. Vind ik persoonlijk niet zo fijn.
 
Kijk ook eens naar de producten van wolfgang, gebruik zelf de cleaner en conditioner van wolfgang en ben er goed te spreken over
 
Het belangrijkste is het schoonmaken van het leer. Neem een schone doek en een emmertje warm water en veeg minimaal 1x per maand je leer af(mag ook wekelijks). Doe dit met een vochtige doek, maar geen drijfnatte doek. Veeg daarna met een andere doek het leer droog. Hoeft geen schoonmaak middel bij. Zitten er grote vlekken op dan kan je een apc erbij gebruiken. Daarnaast ook minimaal 1x per maand het leer conditioneren. Het is belangrijk dat er een protector in zit. Zowel Colourlock als Gliptone hebben hier goede producten voor. Deze heb ik zelf getest en werken zeer goed. Heb nog 10 andere leerproducten staan hier maar die zijn waardeloos. Er zijn nog een hoop andere spullen voor leer, maar die laten vaak een glimmende gladde laag achter. Dit wil je juist niet hebben op je leer. Het leer hoort mat en stroef te zijn.
 
Megs stap1+2 is waardeloos. Zeker niet nemen. De bmw is redelijk, maar er zijn betere spullen. Zou als ik jou was gaan voor colourlock(ff googlen) of gliptone. Swissvax verkoopt ook leather cleaner en Leather milk maar dit is gewoon Colourlock die ze opnieuw verpakt hebben. Daarnaast rekent Swissvax bijna de dubbele prijs.
 
Wat ik vergeten was te vermelden in mijn post: na gebruik van de Gliptone conditioner gebruik ik altijd de lederverzegeling van Colourlock. Dan is je leder optimaal beschermd.
 
Die brengt een antislijtlaag aan, en bescherming tegen vervuiling. Althans dat wordt beweerd door de fabrikant. En moet zeggen dat het wel werkt, m'n lederen interieur is nog als nieuw.
 
Dit is de uitleg die er gegeven wordt bij het product dat ik nu reeds gebruikt heb voor de wagen en m'n bankstel.

Merk is Protexx:
Productinformatie

Universele verzorgingsset voor het onderhouden, beschermen en reinigen van vele soorten leder. Complete set voor onderhoud, bescherming en reiniging. De set bevat een flesje kleurloze Leder Beschermer, een flesje Leder Reiniger en een spons .

Een complete set voor het totale onderhoud van verschillende soorten leder. De producten uit deze set zijn geschikt voor het reinigen, voeden en optimaal beschermen van gedekverfd, semi-aniline en gladde volaniline ledersoorten (niet voor Nubuck, Suède, Wax-leder of Pull Up leder).

Leder Reiniger is een grondig mild reinigingsmiddel op waterbasis waarmee vlekken uit leder kunnen worden gehaald. Tevens reinigt u het gehele meubel met Leder Reiniger, voordat u het meubel voorziet van een nieuwe beschermlaag met Leder Beschermer. Leder Beschermer is een kleurloos voedend en beschermend onderhoudsmiddel (op waterbasis). Door de voedende bestanddelen blijft het leder zacht en soepel. Tevens blijft er een microscopisch dunne beschermlaag achter op het leder. Dit zorgt ervoor dat het leder vet- en vlekwerend wordt, waardoor vlekken (op basis van water, olie en vet) en oppervlakkige vervuiling minder de kans krijgen om in het leder te trekken. Bij een nieuwe onderhoudsbeurt zal Leder Reiniger ervoor zorgen dat deze vervuilde beschermlaag wordt verwijderd, waardoor er weer een schoon oppervlak ontstaat. Uiteraard weer nabehandelen met Leder Beschermer!
Verwerkingsadvies

Vooraf het leder altijd eerst reinigen met Leder Reiniger. Leder Reiniger op een polyether spons aanbrengen en vervolgens enkele malen knijpen in de spons totdat er schuim ontstaat. Hiermee reinigt u het leder. Vervolgens met een doek het gereinigde oppervlak droogwrijven. Daarna met een schone niet pluizende doek de Leder Beschermer dun opbrengen en met draaiende bewegingen goed verdelen.
Dit 15 minuten laten drogen en vervolgens nog even rustig nawrijven. Reiniging en bescherming 3 x per jaar herhalen.

Extra info
Vlekken kunnen verwijdert worden met Leder Reiniger. Na iedere reiniging opnieuw Leder Beschermer aanbrengen omdat de beschermlaag door het gebruik van Leder Reiniger wordt aangetast.
 
Onlangs een mailtje gestuurd naar Colourlock. Dit kreeg ik als raad van hen mee:

Geachte heer,



Hartelijk dank voor uw interesse in onze producten,



De kleur Dakota Schwarz is ons bekend; u geeft aan dat er geen sprake is van enige slijtage. Daarom heeft u ook geen producten nodig om iets van kleur te herstellen.

Het volgende advies daarom voor u:

· Eens per 3 maanden het leer reinigen met Reiniger Mild

· En een borstel, om goed in de “nerf” van het Dakotaleer te kunnen komen

· Vervolgens hersteld u de anti-slijtlaag; eens per jaar gebruikt u daarvoor de Verzegeling

· En omdat de wagen inmiddels z’n 4e jaar ingaat: het leer eens per 3 maanden voeden en beschermen met Protector.



Deze producten vind u weer terug in de onlineshop op www.colourlock.nl



Met vriendelijke groet,

BCX CARing Supplies

Heb zo de indruk dat je hier serieus wat job mee hebt...bij colourlock dien je een verzegeling aan te brengen. Is dit bij Gliptone ook het geval?
 
Toch maar bovenstaande colourlock verzorgingsset besteld...wie mooi wil zijn moet pijn lijden zekers:grinning: