• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart spuiten ruitenwissers en paravan

DolomiteGreyTT

Detailing addict
21 okt 2009
435
65
Ruitenwisser achter:
rw1.jpg


Foto 2
rw2.jpg


Foto 3
rw3.jpg



Paravan en ruitenwissers voor:

para1.jpg


Foto 2
para3.jpg



Ik weet dat de paravan ook met Black Wow kan, maar aangezien de ruitenwissers toch gespoten moeten worden, kan ik net zo goed de paravan gelijk mee pakken. Hebben jullie tips voor een goede ontvetter en goede spuitbus, en verdere tips waar ik op moet letten zijn ook welkom! Uiteraard post ik de vorderingen met resultaat later in dit topic :ja
 
klinkt misschien heel stom.. maar ik zelf ZWEER bij de mat zwart spuitbus van de action. , hij spuit fijn, droogt heel snel en is redelijk/goed kras vast. als je zijdeglans wilt zal ik motip pakken.. heat resistant is vrij krasvast en ook mat.
 
BlackTwist zei:
...Ik weet dat de paravan ook met Black Wow kan, maar aangezien de ruitenwissers toch gespoten moeten worden, kan ik net zo goed de paravan gelijk mee pakken. .....

Kunststof spuiten en dan ook nog zwart dat regelmatig in de zon komt te staan .... :weetniet
Zou ik niet doen, vereist ontzettend goed ontvetten en kans op bladderen is groot.

Wisserarmen is een appeltje eitje. Laagje primer, laagje zwart en bijhouden met een wax.

Hans
 
Gewoon niet klooien maar 2 andere wisserarmen ritselen en paravaan lekker in de Black Wow zetten.
Weet je zeker dat je later geen spijt krijgt.
 
gewoon kunststofspray halen. Is verf speciaal voor kunststof. Licht opschuren, ontvetten en dunne laagjes aanbrengen.
 
je hebt van motip plastic bumper spray, ik zou dat is bekijken als ik jou was. Die verf is natuurlijk krasvast en ook meer elastisch
 
Achterruitenwisser gaat eraf en ik ga Black Wow kopen voor de stootstrips en paravaan. Bij de ruitenwissers voor kan het plastic behandeld worden met Black Wow en vervang ik later volledig.
 
Zoals beloofd het resultaat! Achterruitenwisser eraf en gaten afdichten vond ik zeer lelijk, dus heb toch besloten de wisserarmen en paravaan te spuiten. Wissers zelf worden binnenkort vervangen.

VOOR:
para1.jpg


NA:
parzw1.jpg


VOOR:
para3.jpg


NA:
parzw2.jpg


VOOR:
rw1.jpg


NA:
parzw3.jpg
 
Ohja stappenplan is:

Paravaan met wasbenzine ontvetten, Motip plastic primer erop, 3 laagjes Motip Heat Resistant Black erover

Wisserarmen schuren, ontvetten met wasbenzine, 3 laagjes Motip Heat Resistant Black erover
 
Ja, erg heet was het, zo droog dus, daarna keiharde hagelbui met hagelstenen van 1cm groot, paar kleine butsjes op m'n motorkap en dak :sob: maar wel gelijk beadingpics he :party:
 
Nee, mijn lak is veel te dun. Patrick had waardes gemeten van 38 :-& Ik ga dus niet zelf een DAP kopen en ermee oefenen. Misschien dat ik een keer bij Patrick langs ga om een plan van aanpak te maken, maar dat moet ik hem nog vragen en pas half september want komende 2 maanden ga ik nog zo'n 2000km rijden, daarna zal de auto meer stilstaan en voor korte ritten gebruikt worden.
 
BMW4Life zei:
Dat is wel verschrikkelijk opgeknapt, nu wel netjes bijhouden met Trim Restorer he! :-b

Is nu gespoten. Lijkt mij de Trim Restorer niet langer de oplossing.
Eerder gewoon sealen of een goeie wax.

Hans