• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte grand picasso C4: winterset eronder

Ik heb velgjes gevonden:jippie Maar het zijn wel 17"ers geworden:-/
Ik heb nog een optie op 18"ers, maar dat is nog niet zeker:-"

Wel heb ik de 17"ers eens onderhanden genomen. Natuurlijk wilde mijn oudste meehelpen, maar met de behandeling met ironX heb ik toch gewacht tot hij in bed lag:cool

Hier de gebruikte produkten:
Tar-x (werking valt toch tegen)
Iron-X (verdunde soap versie; werkt wel, maar naar de foto's van anderen hier op het forum te oordelen moet ik de verhouding iets aanpassen)
Dasty
Afwasmiddel
Emmer met warm water
Sproeier
Diverse borstels
p4pb8895389.webp

Begin situatie (ongeloofelijk dat mensen zoiets durven op te sturen8-()) :
p4pb8895387.webp

p4pb8895385.webp

p4pb8895382.webp

p4pb8895380.webp

Na flink wat dasty en borstelen zag het er al heel anders uit:
p4pb8895390.webp

Ook de bandjes ontkwamen niet aan een goede schropbeurt:
p4pb8895397.webp

Deze zullen van de zomer nogmaals onderhanden genomen moeten worden, maar voor nu was het prima:)_[]

Daarna was het de beurt aan de iron-x om deze plekken aan te pakken:
p4pb8895406.webp

p4pb8895408.webp

En na nog een aantal keren met de borstel erover heen gegaan te zijn is dit het resultaat:
p4pb8895414.webp

p4pb8895411.webp

p4pb8895409.webp

Niet alle ingebrande remstof is eruit gekomen. Dit zal ik van de zomer aanpakken voordat ze eronder gaan. Maar misschien kan ik ze omruilen tegen een andere set en hoef het dan helemaal niet meero:-)

Ook vond ik de Citroen logo's verweerd en heb deze met dit spul aangepakt:
p4pb8895416.webp

Dit is eigenlijk voor je carvan of boot, maar werkt dus ook perfect op je velgen en chroom:idee

Ervoor:
p4pb8895415.webp

p4pb8895419.webp

Erna:
p4pb8895417.webp

p4pb8895378.webp

Tevens een stukje van de velg geprobeerd en het werkte warempel goed op kleine krasjes. Plus er zit meteen een laagje was op:idee

Dat heeft die kleine weer mooi gedaan :lol (en jij maar foto's maken ipv mee te helpen :-d )

Met banden erop zijn ze idd best mooi , zonder had ik mijn twijfels echter.

Heb je ze ook ontvet na die cleaner-wax ? (met ipa , eraser oid )

Mooi resultaat. Maar laat aub die dasty in het keukenkastje staan, waar die hoort. Het is een ontvetter, zijn velgen vet? Nee... ik weet dat veel mensen het gebruiken als velgenreiniger, maar ik vind het meuk, heb al een keer meegemaakt dat de lak van een velg dof uitsloeg. En zelf krijg er uitslag van op mijn handen... :(

Bedankt voor de leuke reacties!

Dat dasty een gemeen goedje is weet ik, maar ik ga niet dure APC of shampo gebruiken voor zo vuile velgen.

Hoe bedoel je "zonder banden niet mooi" Grandscenicman? Dat snap ik ff helemaal niet.
En ik heb de velg niet afgenomen na de cleaner-wax, want ik wil juist dat de beschermlaag erop blijft tot volgende zomer.

Groeten!

@zonder banden : had ff de post van 1 maand geleden gelezen en dacht (zoveel posts later...) dat het dezelfde waren als op die foto van toen ...niet dus :schaam (maar ze lijken er toch wat op door de krommingen)

@cleaner-wax : ik had eerder het idee dat je ze diep proper wou hebben en ook nu zie ik er de "wax" van in : het is een AIO-produkt.

Ook hier dacht ik dat het de bedoeling was dat je de velgen wou "cleanen" (zoals met bvb prof. polish ) om ze daarna met iets anders te behandelen.

stimpy68;304821 zei:
...dasty... Het is een ontvetter, zijn velgen vet?
Even los van het feit dat Dasty meuk is of niet:
ook banden zijn in principe niet vet, maar daarop werkt Super Degreaser beter dan andere middelen. Ook een ontvetter.

Even advocaat van de duivel; als beide een ontvetter zijn, Dasy & Meg's Super Degreaser, wat is dan het verschil? Ik vind Dasty niet lekker werken en houdt het zelf in het keukenkastje, maar wat is het verschil met de Super Degreaser?

Het argument "veel te duur voor zo'n vuile velgen" is een beetje kort door de bocht wat mij betreft. Het is nu goed gegaan, en het kan inderdaad vaak goed gaan. Ben ik denk dat je goed zuur bent als je velgen ineens dof uitslaan van de Dasty. Just a thought. Ik gebruik liever iets waar van ik vrijwel zeker weet dat het geen schade kan aanrichten aan de velgen. Maar dat is mijn mening ;)

Even advocaat van de duivel; als beide een ontvetter zijn, Dasy & Meg's Super Degreaser, wat is dan het verschil? Ik vind Dasty niet lekker werken en houdt het zelf in het keukenkastje, maar wat is het verschil met de Super Degreaser?

Is dasty zitten sowieso andere ingrediënten, en deze maken het volgens mij zo agressief. Agressiever dan SD. Wat ik al eerder aangaf, ik krijg van Dasty uitslag op mijn handen in de vorm van blaasjes en jeuk. Erg prettig... :-p Bij SD heb ik dat probleem helemaal niet.

Velgjes liggen eronder:jippie
Wel nog een behandeling met ironX soap ondergaan:
p4pb8919557.webp

p4pb8919558.webp

En hier de hele auto:
p4pb8919560.webp

p4pb8919561.webp

Ze zijn toch een beetje klein; ik blijf op zoek naar grotere:ja

heb je geen klei? krijg je die putjes beter mee weg dan met Iron-x (iron x is tegen roest, niet tegen teer spetters e.d.)

toch nog een vraagje welke mij enige zorg baart: de noppenfolie :no

waarom denk je dat dit af-fabriek geen noppenfolie is? dit vergaat en er is dus een kans dat die flap "valt" in je motorruimte en alles aan gort trekt (denk aan roterende onderdelen/riemen etc. etc.

moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar zelf vind ik het een houtjetouwtje oplossing.. bestaan toch ook wel originele
geluidsdempers voor bijvoorbeeld diesels? ga naar de sloop en haal er daar een :cool

voorderest: mooie velgen, niet groter (je levert ECHT in op comfort!!)

over dasty:

goed voor het extreem ontvetten van niet-gelakte-delen! (motor ontvetten na een "olie explosie")

*overigens ook handig voor traktoren met vieze motoren maar dat terzijde*

voor de rest: lekker laten staan, heb er nare verhalen over gehoord zoals het afbijten van lak etc.

I-roy:
Het is echt ingebrande remstof; alle vet, olie en teer is er na een Tar-X en dasty behandeling ervanaf.
En ik weet wel waarom het af fabriek niet erin zit. Maar ik wil de auto gewoon stiller hebben dan dattie al is. Op de sloop zijn ze gek wat ze vragen voor zo'n isolatie kap:|~* En als jij het niks vind, primaw^^w

Blijft een leuke auto zon Picasso ,

Qua isolatie onder de motorkap , even langs de dealer en een orginele bestellen , deze kunnen ook gewoon tegen de hitte etc, voor mijn Coupe viel de prijs toendertijd errg mee, en waarschijnlijk is er ook nog extra isolatie voor onder het dashboard te bestellen ;)

Velgen is niet mijn ding onder de Picasso , vind de orginele 18 inchers er mooier onder staan . Zoiezo vind ik de C4 ( alle uitvoeringen ) een moeilijke auto qua velgen vinden .

En oxidatie om de naafkap is een kwaal van deze velgen helaas..

MDC: Bij de dealer zijn ze helemaal gek; daar ga ik echt niet voor zoiets vragen; "wat is uw chassisnummer?" "o, meneer, deze auto heeft origineel helmaal geen isolatie onder de kap":|~*
En als je de berichten hierboven had gelezen dan had je gezien dat ik ook liever de originele 18" velgen zou willen hebben.
Ik heb wel een moglijkheid om deze te kunnen kopen. Moet ik nog ff bekijken of ik de huidige verkocht krijg.

Groeten!