• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte grand picasso C4: winterset eronder

Dan nog niet! Zoals hij hierboven zegt :" als jij t niks vind, prima"

Heb hem er ook al op geattendeerd maar zonder resultaat:)

Heren, heren, ik zal eens gaan informeren wat zoiets moet kosten. Oké?:-)^
Beter nieuws: ik heb originele 18"volgen incl. banden gevonden!
Ze moeten nog vanuit Duitsland opgestuurd worden.
Binnenkort foto's!

Dealers doen 9/10 erg weinig moeite voor de klant tegenwoordig :(

Fijn dat je de velgen hebt gevonden . ben benieuwd !

:jippie De velgen zijn binnen!
Deze dus:
c4_picasso_exterieur_jante_03.webp

Foto's van de set volgen zsm:cool

Thanks Tim:cool

Hier de eerste foto's:
p4pb9016849.webp

p4pb9016853.webp

Als detailer snap ik echt niet dat mensen zo'n vuile velgen durven op te sturen:-& :
p4pb9016864.webp

Dit is de meest beschadigde velg:
p4pb9016858.webp

p4pb9016859.webp

De krassen wil ik proberen met lak in te vullen (probleem is de juiste kleur vinden) en dan met wetsanden en polijsten weer redelijkk strak te krijgen.

En nog een vergelijk met de 17"velgen die ik iets terug al erop heb gehad:
p4pb9016871.webp

Wat een verschil tussen 17"x225x45 en 18"x225x55,^^

Vanavond worden ze gereining; foto's volgen:ja

Hele mooi velgen voor onder je C4! :-)^ Die gaan vast goed staan. Wel belachelijk dat je deze velgen zo hebt gekregen. :no Ook van een "niet-detailer" zou je toch verwachten dat als je iets erkoopt je het even schoonmaakt.

Ik weet niet, maar je rolomtrek klopt dan TOTAAL NIET!
255/45/17 en 225/55/18 scheelt flink wat in hoogte zoals je op de foto ook ziet...

En je punt is?
Hij zal iets afwijken (aangegeven snelheid zal lager zijn dan de werkelijke= bij 100km/h op de teller zal ik ongeveer 110 werkelijk rijden), maar dat is voor mij geen probleem.:ja

Mooie velgen! Maar inderdaad hoe durf je ze zo op te sturen:( Al haal je er maar even een spons doorheen voor het groffe.

Het verschil is 3.16%

50 is nu 51.58
70 is nu 72.21
90 is nu 92.84
120 is nu 123.79

Waren die 17ers de originele maat die onder de auto hoort?
Als dat zo is dan valt de teller afwijking wel mee. Als er eigenlijk nog kleiner onder zit dan wordt het wel een groot verschil.

Bij de keuring wordt daar volgens mij niet op gelet hoor. Dan hebben nogal wat golfjes en andere tuning bakkies een probleem.

Leuke winterklus om ze weer netjes te krijgen, zeker waard want zien er erg mooi uit !
Er staan op het internet best wat how-to's om aan te pakken, mocht de diepe schade zijn dan is er speciale plamuur om op te vullen ( en dan wetsanden, verven, polijsten etcetc )

Wat betreft de rolomtrek: durf er mijn handen niet voor in vuur te steken maar denk zo dat Ivo geen prietpraat verteld en zou het voor de zekerheid toch wel even nagaan ( better be safe then sorry )

heb ervaring met de mannen met blauwe pet, dus vertel in elk geval geen prietpraat.....
Maargoed, lekker eronder gooien en zien wat het doet...
één voordeel heb je wel, onder een C4 verwachten ze in elk geval niet zo gauw 'illegale' praktijken lijkt me

sj0ertum;309131 zei:
Het verschil is 3.16%

50 is nu 51.58
70 is nu 72.21
90 is nu 92.84
120 is nu 123.79

Volgens mijn berekening is het verschil iets groter, namelijk 11,1%!

Dit betekent als je (er vanuit gaande dat met de 17'' de snelheid klopt) 120 op de teller gaat dit in werkelijkheid ruim 133 is :-" ....

het verschil is ook echt geen 3%, kijk maar naar het hoogteverschil alleen al...
Maargoed, ik ga er verder niets over zeggen, TS moet het lekker zelf weten.
IK zou het in elk geval niet onder mijn auto willen hebben...

Bedankt voor alle tips en waarschuwingen!:cool

De banden zijn aan de dikke kant en daardoor zal de teller afwijking tov origineel (=225/55/R16) 7,7% zijn, maar deze komen van een C4 (grand) piasso af en de velgen zijn zeker origineel van een C4 (grand) picasso.
Dus ze komen er onder en al zou het waar zijn dat dit een afkeur punt is dan goeie agent die dit ziet.]d~^

Verschillen t.o.v. origineel...

Verschil in rijhoogte 25,4 mm
Verschil in wieldiameter 50,8 mm
Omwentellingsverhouding +7,8 %