• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte grand picasso C4: winterset eronder

Hahaharofl Mcshine; dan bouw ik ook meteen de hybride aandrijving om:-"

ik hoop het wel Mark!

Dankje Ivo; nu kan ik de vrouw zeggen dat ze 25,4mm hoger moet instappen :lol

Ik zou ze eerst maar een passen op de auto voor je er zoveel tijd in gaat steken... Met een beetje pech loopt het aan in de wielkasten.
Het idee van grotere velgen is ook een beetje weg wanneer je te grote ( hoge wang) banden erom heb liggen.

en denk eraan dat de km teller van geen kant meer klopt en je best wel het risico heb op boetes wanneer je je huidige teller aan gaat houden.

Jullie hebben gelijk, ik heb denk ik een fout gemaakt met deze tool om het om te rekenen: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Het is inderdaad 11,1% verschil
50 is nu 55,55
70 is nu 77,77
90 is nu 90,99
120 is nu 133,32

Dat is dus echt helemaal verkeerd. Buiten dat het inderdaad verstandig is om de velgen eerst eens te passen, klopt de maat echt van geen kanten. Ik denk wel dat het gaat passen want die C4 heeft enorm lompe wielkasten.

als je die velgen schoon hebt gemaakt en je gaat die krassen wegwerken zou je daar misschien een how to / review van kunnen maken.
de velgen van mijn pa hebben namelijk precies dezelfde schade en die zou ik ook graag wegwerken, alleen heb ik geen ervaring met soortgelijke handelingen

Geen probleem Bjard!

Poetsen van de velgen zal moeten wachten tot zaterdag (als ik dan tijd heb).

Wegwerken van de schades ga ik mee wachten tot ik ze gepast heb, want als de band te groot blijkt te zijn laat ik ze alsnog professioneel herstellen.:cool

sj0ertum;309184 zei:
Het is inderdaad 11,1% verschil

Dat is dus echt helemaal verkeerd.

Wittereus;309189 zei:
Komt allemaal goed jongens!

ImpliedFacepalm.webp

Plakkertjes op de km teller met de juiste snelheden plakken! Werkt altijd LOL! 120 teller=133 lijkt me echt veel te veel.

Kan je geen dunnere banden erop gooien en deze banden op MP gooien?

Ik had al twijfels bij TS' zijn geluidsidolatie oplossing, maar dit is echt een slecht plan van TS.
Niet alleen klopt je snelheidsmeter niet meer, je kilometerteller gaat ook 11 en een beetje procent sneller tellen.

Ik zou TS dan ook adviseren om dunnere banden te gaan gebruiken om de totale omtrek zo dicht mogelijk bij OEM te houden.

Wittereus;309266 zei:
Wegwerken van de schades ga ik mee wachten tot ik ze gepast heb, want als de band te groot blijkt te zijn laat ik ze alsnog professioneel herstellen.:cool

En voor diegenen die dus niet tussen de regels door kunnen lezen; als de banden inderdaad te groot blijken te zijn komen er plattere op en ga ik de oude banden inderdaad via MP verkopen.:cool

Die 18 inch vind ik wel mooier dan die 17 inch. Die 18 inch bandjes zijn volgens mij nog vrij nieuw aan de dot code te zien. Ik zou ook gaan voor een combinatie die binnen de marge valt maar dat gaat wel goed komen lijkt me. Ik heb vorig jaar ook andere velgen gekocht en ben toen ook binnen de marge gebleven. Was even uitzoeken maar daar heb je inderdaad mooie tools voor.
Succes

4 redenen waarom de 18"velgen er zeker onderkomen (met de 55er banden of met dunnere:-d ):
1. deze zoek ik al maanden.
2. Omdat ze origineel zijn
2. ze zijn 18"
3. ze zijn gemakkelijk schoon te maken; makkelijker dan de 17ers die ik al eerder er onder had.

Zijn mooie velgen, hoewel ik die 17'' mooier vind (ondanks ze kleiner zijn).
Ben geen Citroën freak, maar ze kunnen wel hele mooie velgen maken...

Als je dunnere banden om die 18'' gaat leggen ga je wel veel inleveren op comfort ;)

ivo's;309127 zei:
Ik weet niet, maar je rolomtrek klopt dan TOTAAL NIET!
255/45/17 en 225/55/18 scheelt flink wat in hoogte zoals je op de foto ook ziet...

Volgens een configurator moeten er op de 18" -ers deze banden om in orde te zijn voor keuring :
(als ik de originele maat juist heb : 225 45 17 )

235 35 18.....(-1.99% )

of 225 40 18 (0.46 %)

of 235 40 18 ( 1.72 % )

of 215 40 18 (0.8 % )

Heb wel geen flauw idee of deze maten wel degelijk bestaan :lol

Het verschil is wel degelijk 11.1 % met de huidige maten.

http://www.banden-ackermans.be/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=111&Itemid=103
(link mag weg indien niet toegelaten :schaam )

Vandaag de velgen gepast.
Achter pasten ze perfect, maar voren liep de band net aan tegen de veerschotel............
Foto's volgen nog.
Ik ga de banden verkopen en haal me 45er of misschien 50er banden voor eromheen.