Vandaag samen met Ries (kala) en nog iemand de wagen van Ries onder handen genomen. Wagen is in die 4 jaar eigenlijk nooit echt gepoetst geworden, wel was ie vaste klant bijde wasstraat. :|~* De auto had erg veel last van steenslag en ingevreten vogelpoep die helaas niet zijn verdwenen.
Vanmorgen om 9.00 uur afgesproken en meteen de dag goed begonnen met een goede basis; MacDonalds!
Na het wegwerken van de laatste kipnuggets ( zonder zoetzure saus! ]-0 ) de velgen gedaan en de auto gewassen met de 2 emmer methode en washmitts
Afgedroogd met de PB's Waffle Weave
Kleien Meg's clay + LT 1:1
Polijsten witte LC i.c.m. M83 & SSR2.5
Polijsten met lichtgroene LC i.c.m. SSR1
Dodo Lime prime op zwarte LC
Twee laagjes Chemical Guys E-Zyme
Banden met High gloss
Velgen met Wheelwax
Ramen met GCC
Trims met PB's TR
Diverse pads / doeken / borstels
Vervolgens ook snel het interieur wat opgefrist. Even gestofzuigd en het lederen interieur eerst gereinigd met APC 1:10 i.c.m. de Swissvax leather brush en vervolgens behandeld met het 2-stappenplan van Meg's.
Een 50/50 met de bouwlamp erop. Het licht geeft het leer op de foto een totaal andere kleur maar op deze manier is het verschil tussen behandeld en onbehandeld erg goed te zien.
Tis een erg leuke dag geweest en ook Ries is zelf voor het eerst met de machine aan de gang geweest. De washmitt die hij voorheen gebruikte om de auto te wassen is gedegradeerd tot velgendoek en ik heb um voorzien van een Meg's washmitt. Hij zal de auto vanaf vandaag zelf gaan bijhouden en hem zo swirlvrij proberen te houden! Met een beetje geluk over een tijdje wat nieuwe foto's van de motorkap om te zien hoe de waxen het er van af brengen.
Ik vond de manier waarop de E-Zyme zich laat verwerken trouwens opvallend. Na het aanbrengen lijkt het wel alsof de wax helemaal in de lak trekt waarna het net lijkt alsof stukken zijn overgeslagen. Hij laat zich overigens wel erg makkelijk uitpoetsen! Ook maakte trouwens alle waxen de wagen nog nét een tint donkerder. Dit was goed te zien toen de tape van de motorkap werd verwijderd.
Bedankt voor het lezen!
Vanmorgen om 9.00 uur afgesproken en meteen de dag goed begonnen met een goede basis; MacDonalds!
Na het wegwerken van de laatste kipnuggets ( zonder zoetzure saus! ]-0 ) de velgen gedaan en de auto gewassen met de 2 emmer methode en washmitts
Afgedroogd met de PB's Waffle Weave
Kleien Meg's clay + LT 1:1
Polijsten witte LC i.c.m. M83 & SSR2.5
Polijsten met lichtgroene LC i.c.m. SSR1
Dodo Lime prime op zwarte LC
Twee laagjes Chemical Guys E-Zyme
Banden met High gloss
Velgen met Wheelwax
Ramen met GCC
Trims met PB's TR
Diverse pads / doeken / borstels
Vervolgens ook snel het interieur wat opgefrist. Even gestofzuigd en het lederen interieur eerst gereinigd met APC 1:10 i.c.m. de Swissvax leather brush en vervolgens behandeld met het 2-stappenplan van Meg's.
Een 50/50 met de bouwlamp erop. Het licht geeft het leer op de foto een totaal andere kleur maar op deze manier is het verschil tussen behandeld en onbehandeld erg goed te zien.
Tis een erg leuke dag geweest en ook Ries is zelf voor het eerst met de machine aan de gang geweest. De washmitt die hij voorheen gebruikte om de auto te wassen is gedegradeerd tot velgendoek en ik heb um voorzien van een Meg's washmitt. Hij zal de auto vanaf vandaag zelf gaan bijhouden en hem zo swirlvrij proberen te houden! Met een beetje geluk over een tijdje wat nieuwe foto's van de motorkap om te zien hoe de waxen het er van af brengen.
Ik vond de manier waarop de E-Zyme zich laat verwerken trouwens opvallend. Na het aanbrengen lijkt het wel alsof de wax helemaal in de lak trekt waarna het net lijkt alsof stukken zijn overgeslagen. Hij laat zich overigens wel erg makkelijk uitpoetsen! Ook maakte trouwens alle waxen de wagen nog nét een tint donkerder. Dit was goed te zien toen de tape van de motorkap werd verwijderd.
Bedankt voor het lezen!