• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte Saab 93 2.2 vector MY'05

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Vandaag samen met Ries (kala) en nog iemand de wagen van Ries onder handen genomen. Wagen is in die 4 jaar eigenlijk nooit echt gepoetst geworden, wel was ie vaste klant bijde wasstraat. :|~* De auto had erg veel last van steenslag en ingevreten vogelpoep die helaas niet zijn verdwenen.
Vanmorgen om 9.00 uur afgesproken en meteen de dag goed begonnen met een goede basis; MacDonalds! :party:

Na het wegwerken van de laatste kipnuggets ( zonder zoetzure saus! ]-0 ) de velgen gedaan en de auto gewassen met de 2 emmer methode en washmitts
Afgedroogd met de PB's Waffle Weave
Kleien Meg's clay + LT 1:1
Polijsten witte LC i.c.m. M83 & SSR2.5
Polijsten met lichtgroene LC i.c.m. SSR1
Dodo Lime prime op zwarte LC
Twee laagjes Chemical Guys E-Zyme
Banden met High gloss
Velgen met Wheelwax
Ramen met GCC
Trims met PB's TR
Diverse pads / doeken / borstels




Vervolgens ook snel het interieur wat opgefrist. Even gestofzuigd en het lederen interieur eerst gereinigd met APC 1:10 i.c.m. de Swissvax leather brush en vervolgens behandeld met het 2-stappenplan van Meg's.

Een 50/50 met de bouwlamp erop. Het licht geeft het leer op de foto een totaal andere kleur maar op deze manier is het verschil tussen behandeld en onbehandeld erg goed te zien.

Saabblack93TD34-border.jpg





Tis een erg leuke dag geweest en ook Ries is zelf voor het eerst met de machine aan de gang geweest. De washmitt die hij voorheen gebruikte om de auto te wassen is gedegradeerd tot velgendoek en ik heb um voorzien van een Meg's washmitt. Hij zal de auto vanaf vandaag zelf gaan bijhouden en hem zo swirlvrij proberen te houden! Met een beetje geluk over een tijdje wat nieuwe foto's van de motorkap om te zien hoe de waxen het er van af brengen.

Ik vond de manier waarop de E-Zyme zich laat verwerken trouwens opvallend. Na het aanbrengen lijkt het wel alsof de wax helemaal in de lak trekt waarna het net lijkt alsof stukken zijn overgeslagen. Hij laat zich overigens wel erg makkelijk uitpoetsen! Ook maakte trouwens alle waxen de wagen nog nét een tint donkerder. Dit was goed te zien toen de tape van de motorkap werd verwijderd.

Bedankt voor het lezen! :cool:
 
Die is echt geweldig opgeknapt zeg! 8-()) Dat leer ook, bizar!
Geweldig mannen!

Na het wegwerken van de laatste kipnuggets ( zonder zoetzure saus! grrr )
Lekker he? :p
 
's Morgens Kip Nuggets..? Dat kreeg ik niet gedaan. ;)

Wagen ziet er weer Top uit..! Wat voor een Hoge Druk reiniger werd er gebruikt..?
 
Goed werk, mooi ook om voor en na de nabewerking te zien :)^ !
Volgens mij is de hogedrukreiniger een Kranzle?

Heb nu wel trek in kipnuggets :p
 
Goed werk!
Heel mooi resultaat!
En ook lekker veel foto’s :cool:

Thanx voor de 50/50 :-b

Lijkt het nou op de foto zo, of was het in het echt ook dat er marring is ontstaan door de witte pad en de SSR 2.5??? Nabehandeling met de SSR1 was dus geen overbodige luxe.

Heb je trouwens de waxloze stukken van de motorkap naderhand nog voor de zekerheid wel met een bepaalde wax behandeld…?

Als het weer het toelaat, misschien van het weekend nog mooie foto’s maken van het geheel?
Ben benieuwd naar de stootstrippen, want die zagen er niet uit zeg.
 
B.K. zei:
Wagen ziet er weer Top uit..! Wat voor een Hoge Druk reiniger werd er gebruikt..?

Geen idee, ik had de Twingo zo vol staan dat ik Ries gevraagd heb zijn eigen HD mee te nemen. Volgens mij stamde de HD uit 1925 ofzo. :D

ParaNoya zei:
Lijkt het nou op de foto zo, of was het in het echt ook dat er marring is ontstaan door de witte pad en de SSR 2.5??? Nabehandeling met de SSR1 was dus geen overbodige luxe.

Heb je trouwens de waxloze stukken van de motorkap naderhand nog voor de zekerheid wel met een bepaalde wax behandeld…?

Als het weer het toelaat, misschien van het weekend nog mooie foto’s maken van het geheel?
Ben benieuwd naar de stootstrippen, want die zagen er niet uit zeg.

De witte pad i.c.m. SSR 2.5 / M83 laat idd geen strakke finish achter. Als je de lak van heel dicht bij bekijkt zie je gewoon hele oppervlakkige krasjes in de lak in de vorm van de beweging van de machine. Deze zijn weer weg te krijgen met een zachtere pad en lichter polijstmiddel.
Op de plaatsen waar de tape heeft gezeten heb ik extra geen wax gesmeerd, op deze manier blijf je een duidelijk verschil zien tussen waar een wax begint en ophoudt.
De stootstrips zaten nog onder het polijstmiddel aangezien de tape niet wilde hechten op het kunststof, we hebben dus ook niet alle trims afgeplakt tijdens het polijsten. Idd erg jammer van de foto's.
 
dat ziet er heel goed uit ... ik hoop de mijne ook zo te krijgen gaat om dezelfde wagen alleen wil het weer niet mee-zitten
 
B.K. zei:
's Morgens Kip Nuggets..? Dat kreeg ik niet gedaan. ;)

Wagen ziet er weer Top uit..! Wat voor een Hoge Druk reiniger werd er gebruikt..?

het was inderdaad erg jammer dat de zon niet meer scheen (om 8 uur savonds):D

en dat ik de trims vergeten was voordat we de foto's maakten!

de hogendruk reiniger is van het merk Top (en dan nog iets)

deze stamde inderdaad uit de tachtiger jaren}:)w
 
Fluffy zij al wat ik dacht dat het was ,een Kranzle ,blijkbaar niet dus ,van ver leek het er wel wat op ,pistool is ook gelijkaardig.
Maakt toch niet uit hou oud hij is ,als hij z'n werk maar doet..! :)^
 
Dit ziet er echt klasse uit heren !

Heel erg netjes gedaan, beading shot ziet er ook veelbelovend uit :)^

Gr. Arjan
 
Altijd leuk die show-off's. Ook dit keer weer een mooi resultaat.

Wel verbaas ik me iedere keer over het 2 bucket system, Why? What's the use? Ding zit toch nog flink onder de swirls dus krasje extra zal niemand merken. :D ;)