• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Senza Acqua versus CSF Delirium versus Uber Drying Towel

In absolute zin neemt de Senza meer water op, een verhouding is wel interessant als theorie, maar praktisch gaat het om het absolute getal natuurlijk. :)
 
Straks gaat het nog echt wetenschappelijk worden en worden er H0 oftewel nulhypotheses opgestelt en gaan we het hebben over normaal verdelingen en de betrouwbaarheid en de bias van het onderzoek. Maar ja hoe doen we dat nu met de geblindeerde groepen moeten we detailers blinde flesjes geven en ze misschien wel echt blindoeken (zou wel leuk zijn)
 
Johnny Bravo zei:
Straks gaat het nog echt wetenschappelijk worden en worden er H0 oftewel nulhypotheses opgestelt en gaan we het hebben over normaal verdelingen en de betrouwbaarheid en de bias van het onderzoek. Maar ja hoe doen we dat nu met de geblindeerde groepen moeten we detailers blinde flesjes geven en ze misschien wel echt blindoeken (zou wel leuk zijn)

Euh......wattus??? :s
 
Ik heb aan de startpost de Uber Drying Towel toegevoegd. Het idee van de Uber lijkt een beetje op die van Mothers, maar dan simpeler uitgevoerd. Feitelijk zijn het twee doeken die aan elkaar vastgemaakt zijn in het midden zie je een stiknaad om de boel te verstevigen. De Mothers Drying Towel heeft een foamkern erin om het vocht vast te houden.
 
Grappig, de gewichten van de über komen veel overeen met de Delirium! Terwijl het toch echt een heel andere doek is (qua techniek).

Hierbij een tabelletje voor de liefhebbers en luie scrollers:

DDTest%20(32).jpg
 
Tim zei:
Ik heb aan de startpost de Uber Drying Towel toegevoegd. Het idee van de Uber lijkt een beetje op die van Mothers, maar dan simpeler uitgevoerd. Feitelijk zijn het twee doeken die aan elkaar vastgemaakt zijn in het midden zie je een stiknaad om de boel te verstevigen. De Mothers Drying Towel heeft een foamkern erin om het vocht vast te houden.

Bedankt om dat ook te testen Tim :)^
Na 4x gebruiken liet bij mij de stiknaad van de uber al een beetje los, dat is wel jammer. Zelf maar gefixt..

Het fijne vind ik aan de uber dat ie nu zo dik is, dan heb ik met droogdeppen het idee heb (of het zo is, is maar de vraag) dat je veiliger over de lak wrijft.
Maargoed, zo te lezen kan ik net zo goed een Senza Acqua aan elkaar naaien om een nog beter resultaat te hebben.

Ik zie wel wat mijn nieuwe aankoop wordt als ik weer een droogdoek erbij neem (heb al 2x Delirium en 2x Uber inmiddels)
 
Leuke test! Welk formaat ubertowel heb je gebruikt voor deze test, de normale of de XL variant?

De intense zachtheid van deze towel en vezels is echt :heart_eyes:.
 
Volgens mij hebben zij voor dezelfde vezels gekozen als wij bij de Senza, zelfde type vezel en net zo zacht.

Ik denk dat we de normale hebben?
 
Tim zei:
Je kunt ook een Senza of Delirium gewoon dubbelvouwen, dan heb je al hetzelfde idee. ;)
Dat is ook weer zo.. Ik denk dat ik toch mijn Monello collectie aan het eind vd maand maar eens uit ga breiden..
Want je kan nooit je droogdoek gebruiken zonder een leuke shampoo :-b


Uber: 43x65cm.
Uber Giant: 60x90cm
 
Ik heb de XL variant in gebruik en die wordt bij vol gewicht echt giga zwaar. Maar goed dat is iets wat je in dagelijkse praktijk tijdens het drogen van je auto nooit zult mee maken, thans ik niet.

Qua formaat kan je de uber XL beter vergelijken met de andere twee doeken.
 
Deze test laat zien wat het opnamevermogen is van de doeken.

Maar in praktijk zullen de doeken nooit zo nat worden bij het afdrogen van een auto.

Ik kan zelfs met 1 Delirium doek 2 auto's afdrogen, mits deze goed in de wax staan én de auto nagenoeg droog is geworden door het sheeten van het water.
 
Een leuke test en dank voor het tabelletje :cool:

Nu zijn er drie doeken getest met ongeveer dezelfde structuur. Misschien is het leuk om er een droogdoek met andere structuur aan toe te voegen om te zien wat voor invloed de structuur op de eigenschappen van de doeken heeft. Ik heb nu sterk het idee dat er meer naar de vezels wordt gekeken.

Ik heb zelf al een paar jaar een droogdoek van Cobra met een wavel structuur en ben daar nog steeds best wel over te spreken. Ben wel nieuwsgierig hoe deze zich houdt ten opzichte van de reeds geteste doeken.
 
Tim zei:
De uitgewrongen foto's staan onderop. En de foto's zijn precies hetzelfde als aan het begin van de avond. Heb je iets verkeerd gesnoven Bart? :D


Ha! nu staan die andere foto's er wel bij op!
blijkbaar had ik eerst de uitgelekte foto's gezien, en daarna de zonder uit te lekken foto's!
ik dacht al dat ik gek werd!
 
Waarom moet het wetenschappenlijker?:weetniet

zodat je met de stand van de maan en de hoeveelheid beading kunt berekenen dat je 1,13 droogdoeken nodig hebt? :-b
 
Leuke test :cool:

Ik heb aan 2 droogdoeken nog niet genoeg om mijn Chevy Van droog te maken.

Heb 1 droogdoek alleen al voor het dak nodig met al die ribbels/goten en uitsparingen.

Na deze test denk ik toch om 2 x de Senza te bestellen :ja