Hey,
Beste Carcleaner
Ben dankzij jullie informatie weer wat rijker geworden en heb een schema kunnen maken voor Polishen.
Etape 3 de moeilijkste in mijn ogen.
Als het morgen met het weer meevalt, ga ik er eindelijk aan beginnen.
Ik heb een polijstmachine gekocht van Rupes LHR 75 E Mini Deluxe kit.
De reden dat ik deze gekocht heb was omdat ik een budget had voor 1 polijstmachine en een Mini polijstmachine gekocht heb om ook voor (kleine delen) bv koplampen bumper en de velgen mee te polishen.
Efkes ter zake; Ik weet dat 90% van polishen aan de basis ligt van de Techniek. (Dat is dus puur op feeling).
Voor ik begin met te polijsten ga ik diagonaal streepjes zetten op mn pad. Om niet teveel druk uit te oefenen op mijn polijstmachine, zodat de streepjes op de de pad gemakkelijk ronddraaien.
want teveel polijsten op het zelfste plek kan voor lakbeschadiging verzorgen.
En om controle te hebben over te behandelen delen ( bv 50 op 50 cm ) niet afplakken. Als reden om verstoffing van het product te voorkomen. ( Procukt + Plakband = Stof ) enkel rubbers afplakken om geen plekken te krijgen.
Ben dan ook van plan om een pad te gebruiken van Scholl Concepts Spider Pad Navy Bleu 90mm.
Omdat deze speciaal zijn aangeboden voor S20 Black 1 step Coumpound.
Ik heb ook nog een Compound van Meguiars staan ( Ultimate Compound )
welke zal het beste zijn voor mijn lak?
Heb ook nog andere pads van Rupes zoals Blauwe, Groene, Gele en witte Pads
is het een goed idee om direct met een blauwe pad van Scholl te beginnen? Ik praat hier dan over een hoogglanslak zwart van een Duitse Merk ( Mercedes ).
Voor ik beging met polijsten breng ik 5 dotjes op mijn Pad. Want te veel product is voor niets goed en je moet rekening houden dat de product ook weggewerkt moet worden vervolgens spray ik 2x met Spray & Wipe van PB om te voorkomen dat de product niet in mijn pad indringt en zou ook goed zijn voor de lak dan zou het niet te warm worden (Bij het starten van polijstmachine).
Dan zou ik ook rekening moeten houden dat de pad zeker gelijk blijft met de behandelende oppervlakte; schouders op de rechte lijn houden, lol dat heb ik gezien op een YouTube filmpje van Chemical Guys
(een ingedrukte pad kan voor lakbeschadiging zorgen)
De contouren (lijnen) apart aanpakken Bv de lijnen van de motorkap omdat deze niet gelijk staat met de rest van de oppervlakte.
Dan de product dat ik op de pad heb gebracht verdelen over een oppervlakte van ongeveer 50 op 50 cm zodat de product bij het starten van de polijstmachine niet rondspat.
De kabel van de polijstmachine achterover je schouders leggen om swirls of krassen te vermijden.
Dan de polijstmachine op stand 1 zetten en aanzetten voor dat de polijstmachine in contact komt met de oppervlakte (de reden is om gene afdruk van je pad te krijgen bv zoals een verfborstel deze moet je ook eerst goed voorzorgen dat de grote gedeelte aan overtollige verf verwijderd word.
En de product goed in laten werken door Dampoorten te maken en op stand 1 zetten en zo stelselmatig de snelheid op te voeren Bv 1,3,5.
Voor een goed resultaat is het aangeraden om 3 dampoorten te maken eigenlijk tot je zeker van zijt dat de swirls verdwenen zijn.
Als er toch nog lichte krassen zichtbaar zijn ga ik die met Scratchx 2.0 proberen weg te poetsen.
Als dat nog niets het geval is kan ik gaan wetstanden.
wordt er ook schuurpapier van Rupes of een andere merk verkocht met velcro of is het allemaal met de hand te doen?
Dan de pad best per paneel gebruiken bv motorkap, reinigen dan kofferdeksel polishen en terug reinigen enz.
En als polishen dan der op zit kan ik het gaan ontvetten met Gyeon Prep. Om voor te kunnen zorgen dat bv Glaze van Blackhole van PB goed kan hechten aan je lak.
Glaze aanbrengen van Blackhole van PB met een Even coat Microfibere Applicator Pads. Voor nog een warmere kleur te kunnen krijgen en plus je lak te beschermen en Glaze breng je in draaiende bewegingen op je lak (masseren) en afnemen met een Senza Bordi Polishdoek.
Heb hierover nog een vraag mag ik Glaze Blackhole van PB ook in grote oppervlakten aanbrengen en eventueel met een witte pad van Rupes polishen? zodat de product zeker goed ingewerkt is of is het niet nodig?
Reinigen van mijn pads doe ik met een beetje Dreft op te doen en te masseren met lauw water en als je meerdere pads hebt kunt ge de gewassen pad met de velcro naar boven laten drogen.
En als je der maar een paar hebt die je nodig hebt, kunt ge de gewassen pad droogzwieren in een lege emmer om spatten te voorkomen en op stand 1 laten zwieren.
En eventueel om je werk terug voort te kunnen zetten met de gewassen pad. Dan hoef je niet te sprayen met Spray & Wipe. Omdat het al vochtig genoeg is.
En wat vinden de Carcleaners hiervan graag jullie mening hierover. Is de volgorde goed? is er eventueel iets dat bij kan of juist een stapje overslaag?
Passion is energy. Feel the power that comes from focusing on what excites You. Oprah Winfrey
Alvast bedankt!
Beste Carcleaner
Ben dankzij jullie informatie weer wat rijker geworden en heb een schema kunnen maken voor Polishen.
Etape 3 de moeilijkste in mijn ogen.
Als het morgen met het weer meevalt, ga ik er eindelijk aan beginnen.
Ik heb een polijstmachine gekocht van Rupes LHR 75 E Mini Deluxe kit.
De reden dat ik deze gekocht heb was omdat ik een budget had voor 1 polijstmachine en een Mini polijstmachine gekocht heb om ook voor (kleine delen) bv koplampen bumper en de velgen mee te polishen.
Efkes ter zake; Ik weet dat 90% van polishen aan de basis ligt van de Techniek. (Dat is dus puur op feeling).
Voor ik begin met te polijsten ga ik diagonaal streepjes zetten op mn pad. Om niet teveel druk uit te oefenen op mijn polijstmachine, zodat de streepjes op de de pad gemakkelijk ronddraaien.
want teveel polijsten op het zelfste plek kan voor lakbeschadiging verzorgen.
En om controle te hebben over te behandelen delen ( bv 50 op 50 cm ) niet afplakken. Als reden om verstoffing van het product te voorkomen. ( Procukt + Plakband = Stof ) enkel rubbers afplakken om geen plekken te krijgen.
Ben dan ook van plan om een pad te gebruiken van Scholl Concepts Spider Pad Navy Bleu 90mm.
Omdat deze speciaal zijn aangeboden voor S20 Black 1 step Coumpound.
Ik heb ook nog een Compound van Meguiars staan ( Ultimate Compound )
welke zal het beste zijn voor mijn lak?
Heb ook nog andere pads van Rupes zoals Blauwe, Groene, Gele en witte Pads
is het een goed idee om direct met een blauwe pad van Scholl te beginnen? Ik praat hier dan over een hoogglanslak zwart van een Duitse Merk ( Mercedes ).
Voor ik beging met polijsten breng ik 5 dotjes op mijn Pad. Want te veel product is voor niets goed en je moet rekening houden dat de product ook weggewerkt moet worden vervolgens spray ik 2x met Spray & Wipe van PB om te voorkomen dat de product niet in mijn pad indringt en zou ook goed zijn voor de lak dan zou het niet te warm worden (Bij het starten van polijstmachine).
Dan zou ik ook rekening moeten houden dat de pad zeker gelijk blijft met de behandelende oppervlakte; schouders op de rechte lijn houden, lol dat heb ik gezien op een YouTube filmpje van Chemical Guys
(een ingedrukte pad kan voor lakbeschadiging zorgen)
De contouren (lijnen) apart aanpakken Bv de lijnen van de motorkap omdat deze niet gelijk staat met de rest van de oppervlakte.
Dan de product dat ik op de pad heb gebracht verdelen over een oppervlakte van ongeveer 50 op 50 cm zodat de product bij het starten van de polijstmachine niet rondspat.
De kabel van de polijstmachine achterover je schouders leggen om swirls of krassen te vermijden.
Dan de polijstmachine op stand 1 zetten en aanzetten voor dat de polijstmachine in contact komt met de oppervlakte (de reden is om gene afdruk van je pad te krijgen bv zoals een verfborstel deze moet je ook eerst goed voorzorgen dat de grote gedeelte aan overtollige verf verwijderd word.
En de product goed in laten werken door Dampoorten te maken en op stand 1 zetten en zo stelselmatig de snelheid op te voeren Bv 1,3,5.
Voor een goed resultaat is het aangeraden om 3 dampoorten te maken eigenlijk tot je zeker van zijt dat de swirls verdwenen zijn.
Als er toch nog lichte krassen zichtbaar zijn ga ik die met Scratchx 2.0 proberen weg te poetsen.
Als dat nog niets het geval is kan ik gaan wetstanden.
wordt er ook schuurpapier van Rupes of een andere merk verkocht met velcro of is het allemaal met de hand te doen?
Dan de pad best per paneel gebruiken bv motorkap, reinigen dan kofferdeksel polishen en terug reinigen enz.
En als polishen dan der op zit kan ik het gaan ontvetten met Gyeon Prep. Om voor te kunnen zorgen dat bv Glaze van Blackhole van PB goed kan hechten aan je lak.
Glaze aanbrengen van Blackhole van PB met een Even coat Microfibere Applicator Pads. Voor nog een warmere kleur te kunnen krijgen en plus je lak te beschermen en Glaze breng je in draaiende bewegingen op je lak (masseren) en afnemen met een Senza Bordi Polishdoek.
Heb hierover nog een vraag mag ik Glaze Blackhole van PB ook in grote oppervlakten aanbrengen en eventueel met een witte pad van Rupes polishen? zodat de product zeker goed ingewerkt is of is het niet nodig?
Reinigen van mijn pads doe ik met een beetje Dreft op te doen en te masseren met lauw water en als je meerdere pads hebt kunt ge de gewassen pad met de velcro naar boven laten drogen.
En als je der maar een paar hebt die je nodig hebt, kunt ge de gewassen pad droogzwieren in een lege emmer om spatten te voorkomen en op stand 1 laten zwieren.
En eventueel om je werk terug voort te kunnen zetten met de gewassen pad. Dan hoef je niet te sprayen met Spray & Wipe. Omdat het al vochtig genoeg is.
En wat vinden de Carcleaners hiervan graag jullie mening hierover. Is de volgorde goed? is er eventueel iets dat bij kan of juist een stapje overslaag?
Passion is energy. Feel the power that comes from focusing on what excites You. Oprah Winfrey
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: