• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

met welk product kan ik deze krassen verwijderen

John1961

Detailing trainee
7 aug 2017
72
33
62
Friesland
Goedenavond,

Helaas zitten er ook winkelwagen krassen op mijn auto, nu heb ik op de site gekeken voor kras bewerking.
Maar heb totaal geen ervaring met welk product , dus kan iemand mij raad geven welk product voor mijn krassen het beste is
 

Bijlagen

  • kras 1.JPG
    kras 1.JPG
    20,6 KB · Weergaven: 738
  • kras 2.JPG
    kras 2.JPG
    28 KB · Weergaven: 828
John, verdiep jezelf even in de stof. Als men hier nu een polijstmiddel voorstelt, dan is de volgende vraag hoe je het moet gebruiken. De volgende vraag met welke pads. De volgende vraag... enzovoorts. :D

Middels de zoekfunctie kan je een hoop vinden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@John1961 Als je de krassen nat spuit of maakt met water en ze verdwijnen dan dan kan je ze eruit polijsten / wetsanden.
Als ze zichtbaarblijven moet je ze eerst vullen met een lakstif--wetsanden--polijsten.
 
Nu klink ik oud, maar vroeger nam je command ( gele uitvoering) en een oud T shirt, nu zijn er zo veel producten en methodes.
 
@John1961 Als je de krassen nat spuit of maakt met water en ze verdwijnen dan dan kan je ze eruit polijsten / wetsanden.
Als ze zichtbaarblijven moet je ze eerst vullen met een lakstif--wetsanden--polijsten.

Sorry... Maar ik vind dit niet echt advies op maat.

Als een kind van 12 vraagt hoe hij het best naar de stad kan gaan, zeg je toch ook niet pak gewoon een auto?!?

Je kan duidelijk zien dat de beste man geen ervaring heeft met polijsten... Ik zou wetsanden gewoon lekker over laten voor mensen met iets meer ervaring.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Sorry... Maar ik vind dit niet echt advies op maat.

Als een kind van 12 vraagt hoe hij het best naar de stad kan gaan, zeg je toch ook niet pak gewoon een auto?!?

Je kan duidelijk zien dat de beste man geen ervaring heeft met polijsten... Ik zou wetlanden gewoon lekker over laten voor mensen met iets meer ervaring.

Hij kan het toch ook laten doen door een mede detailer, zo kan hij wel kijken of ze er wel of niet makkelijk uit zijn te krijgen.

Maar ben ook niet afgestudeerd in advies op maat
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Micha D. en Zluytr
Waar woont u @John1961 ? Als dat bekend is voor de andere leden, misschien is er dan een lid die in de buurt woont die wil helpen om de krassen te verwijderen/minder zichtbaar te krijgen en die misschien het verdere stappenplan ook in de praktijk kan laten zien;)
 
  • Leuk
Reactions: Farson
Als je de kras met je nagel kan voelen zit hij te diep om weg te poetsen.
Je kan met polijsten geen verf aanbrengen, dus dat wordt een spot repair
Of je moet met een lak stift aan de gang
 
Laatst bewerkt:
Maar wil het wel graag leren.
Altijd goed! :D

Heb je inmiddels al wat dingen kunnen vinden op het forum, zoals ik bijv. linkte in een eerder bericht?

Wetsanden moet je nog lang niet aan beginnen. Begrijpen wat je met polijsten doet is de stap die daar aan vooraf gaat. Een simpele manier is wat polijstmiddel in huis halen en met een handpad rustig aan beginnen. De keuze hierin is groot, maar is te beperken door bijv. te kijken naar het merk auto (hardheid van de lak, in grote lijnen).
 
@John1961

Ik heb een collega met wat krasjes in een nieuwe auto op weg geholpen met het advies: 250ml Monello Mezzo en een Orange Monello handpad. Na grondig wassen (2 emmer methode) is hij lokaal gaan polijsten, netjes afgenomen met een beetje Gyeon Prep, waarna hij daar een wax die hij al had heeft aangebracht.

Hij was ook onervaren op dit gebied, maar met een flesje Mezzo, een pad en een klein flesje Prep kreeg ik hele enthousiaste foto's via de app en was hij apetrots dat de krasjes nagenoeg weg waren! Budget technisch viel dit dus mee, en een zeer tevreden eigenaar was het resultaat.

Maar zoals @Quantoxx schrijft, hopelijk vind je je weg een beetje met alle adviezen!
 
Er zitten wel wat mensen in de buurt van het forum, waaronder ik. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik nog niet zo heel veel ervaring heb (pas twee auto's gepolijst).
Het grootste probleem is niet het wegkrijgen van die twee krassen, maar het feit dat die plekken blinken als nieuw en de rest van je auto er dan dof uitziet, als ik zo naar de foto's kijk. Uiteindelijk zou je dus de hele auto moeten doen, lijkt mij zo...