• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

325i E92

Genoeg verschil om een 15 naast de duetto en 21 te kunnen verantwoorden of gewoon omdat het kan? Ik heb het idee dat ik met 6/7 inch pads en de rupes mini al eigenlijk een heel eind kom.

Mooie set hoor, zeker met die verzameling HD orbitals!
 
@350Z ,gewoon omdat het kan.
Een E92 heeft wat grotere plaatdelen dus met een bf21 kun je 90% van de auto onderhanden nemen en een Mini maakt het af. De Duetto ,15 ,Rotary zijn voor erbij maar altijd handig voor wanneer er een ander type auto langskomt. Die Orbitals zijn echt een "must have" in mijn collectie.
 
Nice, en gelijk heb je. Mooi de complete set op de plank!

Wat gebruik je het meeste op de duetto en mini, rupes en scholl pads?
 
Nice, en gelijk heb je. Mooi de complete set op de plank!

Wat gebruik je het meeste op de duetto en mini, rupes en scholl pads?
Duetto =Sandwich spiderpads (soms buff&shine mf cutting pads) ,Lc hd orbitals blauw en oranje en Rupes wit.
Mini=sandwich spiderpads ,overige scholl pads en een serie rupes pads grijs,groen,geel,wit
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Waar komen de oranje, rode, blauwe pads vandaan van de linkse rij?
Zijn idd Lake Country orbitals en zijn absolute winnaars wat mij betreft.
Kunnen ook prima op een dap trouwens ondanks dat ze voor hoge uitslag machines bedoeld zijn.
 
Duetto =Sandwich spiderpads (soms buff&shine mf cutting pads) ,Lc hd orbitals blauw en oranje en Rupes wit.
Mini=sandwich spiderpads ,overige scholl pads en een serie rupes pads grijs,groen,geel,wit
Heb je een andere maat HD orbitals dan voor de duetto of dezelfde 6/7 inch als op je BF21?
 
Ik gebruik op advies van Ric ook de Orbitals op mijn 21. Gekke dingen gaan ook al best lang mee en ik ben polijst soms hele auto's ermee en ram ze dus in alle vormen. Haha!
 
6" zijn voor mijn Duetto of 15
7" zijn voor mijn 21
Blauw en oranje zijn bij mij de meest gebruikte pads/kleuren.
Rood is erg zacht en gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik de finish van de Rupes wit combinatie zo goed vind.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Ik vond rood erg prettig werken op de Nissan maar heb de witte dan weer niet.

Wist niet dat er ook 6 inch HD orbitals te koop waren, goed om te weten!
 
image.jpg

Nanolex hybrid wax
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat Orbital - Rood een finessing pad was voor wax en dergelijke. Orbital - Oranje is waar ik mee finish. (Blauw - compound)

Uit de webshop :

  • Rood - Finishing pad voor het optimaliseren van glans en het aanbrengen van glaze, sealant of wax.
Kan allemaal!
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i