Als het weer mee zit dit weekend wil ik mijn eerste auto gaan polijsten. Maar ik wil dit wel graag goed doen en weten of ik alles heb of beter kan wachten tot ik wat extra spullen heb.

De auto is van 1998, de lak in een ik denk redelijke staat. Rondom swirls en kleine krasjes, paar ingebrande vogelpoep plekken. Motorkap zitten wel wat grotere krassen. Helaas geen goeie fotos, als het vanavond droog is zal ik er wat maken.
Van wat ik heb gelezen op dit forum is dit mijn stappenplan geworden:
Martijn

De auto is van 1998, de lak in een ik denk redelijke staat. Rondom swirls en kleine krasjes, paar ingebrande vogelpoep plekken. Motorkap zitten wel wat grotere krassen. Helaas geen goeie fotos, als het vanavond droog is zal ik er wat maken.
Van wat ik heb gelezen op dit forum is dit mijn stappenplan geworden:
- Auto foamen met Chemical Guys Honeydew Snow Foam
- Afspoelen
- Auto wassen met de 2 emmer methode en Chemical Guys Honeydew Snow Foam
- Afspoelen en drogen
- Kleien met Poorboys Poly Elastic Clay
- (opnieuw wassen ?)
- Polijsten, ik heb het Dap500 raffini pakket. Ben nog niet helemaal zeker van welke combinaties polish+pad.
- Als laatste Poorboys EX Sealant with Carnauba (aanbrengen met de black finishing pad?)
- Over de zijkant loopt een sticker, kan je hier met de machine gewoon overheen?
- Voorkant motorkap zitten wat roestplekken, foto volgt, ik geloof dat ik had gelezen dat je deze beter kan vermijden met de machine?
Martijn