Ik heb (nog) geen APC, zal het met stickerverwijderaar gaan proberen!Dat kan gebeuren. Schoonmaken met een stickerverwijderaar, dat is wat ik meestal doe. (Maar, soms volstaat een APC al)
Vergeten te vermelden, geloof dat het Colad was (de groene wat bij de DAP-set zat)Welke tape heb je gebruikt? Een goede afplaktape zoals van 3M of Colad laat zeker geen lijmresten achter.
Heeft er bij mij ook een week op gezeten, auto wel binnen gestaan en niet in de directe zon.Colad en 3M hebben bij mij ook wel eens lijmresten achtergelaten. Echter zat het dan enkele dagen op de auto (kunststof/rubber, met name) en/of stond de auto in de zon of regen.
Ga het eerst met stickerverwijderaar proberen en anders een van de producten die jij benoemd.Ik zou de lijmresten verwijderen met doek met iets op alcoholbasis (bijv. spiritus, ethanol of IPA), daarna wel naast het rubber zo nodig even opnieuw PB-Ex aanbrengen.
Ik vraag me af of je nog afwijkende zaken hebt gemerkt bij het polijsten van de Samara: een Lada uit die periode heeft mogelijk nog geen watergedragen lak, maar lak op basis van oplosmiddel, dus kan zich wat anders gedragen.
Tja afwijkende zaken, zoals gezegd is het mn eerste keer polijsten dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal. Het is een "baltic" versie welke in Finland is gemaakt, met een betere afwerking als de in Rusland gemaakte modellen. Of daarmee de lak ook anders is weet ik alleen niet.