• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(My) Golf Mk7 GTI

Bedankt allemaal voor de reacties, altijd leuk om te lezen.


Ik wou de auto graag tunen, maar de turbo van een hoop (snelle) VAG modellen van rond die tijd staan er om bekend dat ze het nog wel eens willen begeven. Dit is later opgelost, maar ik heb nog die eerste turbo.

Ik wil het risico niet nemen, dus laat preventief de turbo laten vervangen. En aangezien dat de turbo van de 7R net zo duur is en tevens plug and play, ga ik liever voor de sterke variant ;)

Ook laat ik meteen de downpipe vervangen, omdat ik niet later de software opnieuw wil laten afstellen. Want uiteraard word de software aangepast aan de nieuwe hardware. :innocent:

Hahaha ik snap je punt, al lijkt dit een beetje het verhaal dat de vrouw te horen heeft gekregen o_O

De auto moet gewoon sneller!!:p
 
Haha nee hoor, hoef niks te verkopen aan de vrouw.

Waargebeurd verhaal:
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=5276

Bij DVX hebben ze al meerdere keren de turbo het op de rollerbank zien begeven. Zelfs voor de software.

Maar uiteraard moet het gewoon sneller, anders had ik de garantie nog wel een jaar uitgezongen. Maar doe het graag goed.
 
Vandaag de auto weer opgehaald van zijn kuurtje.

De waardes die vooraf gemeten werden weken behoorlijk af van de fabriek opgaven.
Wat 230 PK had moeten zijn, was een toch wel matige 208 PK. Wel had de Golf meer koppel dan de fabriek opgave. namelijk 361Nm waar dat 350 zou moeten zijn.

Uiteindelijk na de aanpassingen weg gereden met een vermogen van 359 PK en 455 Nm koppel.
26365836049_c4e833c47e_c.jpg

Ook het geluid is behoorlijk veranderd. Een heerlijke brul heeft hij door de downpipe.

Al met al... Ben ik behoorlijk happy :)