Hee mensen,
De laatste tijd wat minder actief hier op het forum door gebrek aan auto en detailklussen. Daarbij was het winter en gingen mij gedachten even naar wat andere zaken. Ben daarbij ook een tijdje op zoek geweest naar een leuk projectauto. Het moest een e34 5 serie sedan worden handgeschakeld. Na veel geduld heb ik een kunnen vinden die aan mijn eisen voldeed. Deze heb ik vorige week opgehaald
. Een uit 1991 BMW e34 520i non vanos in de kleur granitsilber. Het project moest met een klein budget gestart worden dus vandaar heeft de auto wel wat werk. Maar dit was juist ook de bedoeling, zodat ik lekker kan klussen en de auto naar mijn smaak kan aanpassen.
De bedoeling is om het geld eerst te steken in goed onderhoud van de motor en om zo snel mogelijk van het roest af te komen eer dat er fancy goodies komen zoals een mooie set velgen en een goed setje schokbrekers. En natuurlijk het detailen van de auto. Ik ben inmiddels al begonnen aan het interieur, hier volgt later deze week denk ik wel een update over.
Hier even wat foto's die ik de eerste dag van de aankoop heb geschoten nadat ik de auto even had afgespoten in de wasbox.
Interieur, met sportstuur
En uiteraard een kapotte stoel.
Auto is over het algemeen hard, zover ik dat kan beoordelen. Ook heeft zij niet of nauwelijks last van roest op de deuren. De bestuurderskant is in betere staat als de passagierskant. De passagierskant is er wat slechter aan toe. Bij het spatbord linksvoor begint het aardig te roesten bij de dorpel. Ook bij de wielkastrand zit roest. Daarbij zit er ook een dikke kras op dit spatbord, waar het lekker aan het roesten is. Maar als je goed kijkt klopt de kleur ook niet met de rest van de auto. Ik gok dus dat dit spatbord om een 1 of andere reden al is vervangen is. Tevens roest hij ook bij de dorpel bij het achterwiel aan de passagierskant. Hier roest hij behoorlijk. Dat wordt laswerk. Ook heeft de motorkap een roestplekje.
Om verder te gaan met de motor. Ondanks een grondige inspectie bij aankoop, kom ik er helaas achter dat de motor wat olie laat lopen wanneer hij warm is. Zodra ik de auto weer parkeer, drupt het nog even door, maar later stopt dit (Ik denk omdat de olie dan weer afkoelt en dikker wordt). Natuurlijk balen, ondanks dat het blokje prima loopt. Je denkt gelijk aan een lekke koppakking, alleen lijk ik de bron niet te kunnen vinden. Zover ik heb kunnen onderzoeken, lijkt het meer tussen een pakking bij de carterpan te komen.
Ik heb al een hele lijst in mijn hoofd wat ik graag wil aanpakken maar ik ga mij eerst focussen op de motor.
Wel heb ik gisteren al wat spulletjes van de sloop geplukt:
Nou tot zo ver even de introductie van mijn nieuwe liefde.
De laatste tijd wat minder actief hier op het forum door gebrek aan auto en detailklussen. Daarbij was het winter en gingen mij gedachten even naar wat andere zaken. Ben daarbij ook een tijdje op zoek geweest naar een leuk projectauto. Het moest een e34 5 serie sedan worden handgeschakeld. Na veel geduld heb ik een kunnen vinden die aan mijn eisen voldeed. Deze heb ik vorige week opgehaald
De bedoeling is om het geld eerst te steken in goed onderhoud van de motor en om zo snel mogelijk van het roest af te komen eer dat er fancy goodies komen zoals een mooie set velgen en een goed setje schokbrekers. En natuurlijk het detailen van de auto. Ik ben inmiddels al begonnen aan het interieur, hier volgt later deze week denk ik wel een update over.
Hier even wat foto's die ik de eerste dag van de aankoop heb geschoten nadat ik de auto even had afgespoten in de wasbox.
Interieur, met sportstuur
En uiteraard een kapotte stoel.
Auto is over het algemeen hard, zover ik dat kan beoordelen. Ook heeft zij niet of nauwelijks last van roest op de deuren. De bestuurderskant is in betere staat als de passagierskant. De passagierskant is er wat slechter aan toe. Bij het spatbord linksvoor begint het aardig te roesten bij de dorpel. Ook bij de wielkastrand zit roest. Daarbij zit er ook een dikke kras op dit spatbord, waar het lekker aan het roesten is. Maar als je goed kijkt klopt de kleur ook niet met de rest van de auto. Ik gok dus dat dit spatbord om een 1 of andere reden al is vervangen is. Tevens roest hij ook bij de dorpel bij het achterwiel aan de passagierskant. Hier roest hij behoorlijk. Dat wordt laswerk. Ook heeft de motorkap een roestplekje.
Om verder te gaan met de motor. Ondanks een grondige inspectie bij aankoop, kom ik er helaas achter dat de motor wat olie laat lopen wanneer hij warm is. Zodra ik de auto weer parkeer, drupt het nog even door, maar later stopt dit (Ik denk omdat de olie dan weer afkoelt en dikker wordt). Natuurlijk balen, ondanks dat het blokje prima loopt. Je denkt gelijk aan een lekke koppakking, alleen lijk ik de bron niet te kunnen vinden. Zover ik heb kunnen onderzoeken, lijkt het meer tussen een pakking bij de carterpan te komen.
Ik heb al een hele lijst in mijn hoofd wat ik graag wil aanpakken maar ik ga mij eerst focussen op de motor.
Wel heb ik gisteren al wat spulletjes van de sloop geplukt:
Nou tot zo ver even de introductie van mijn nieuwe liefde.