• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden dressing show off

Hey Ronnie,.

Nette wagen man! Bedankt voor de info.
Je benoemt dat je voorkeur toch uitgaat naar de feeder, maar je gebruikt ook de gyeon tire.

Heb je dan eerst met die gyeon de coating gedaan, en daarna hou je het met feeder bij? Of beter gewoon de feeder meteen gebruiken?
 
Gyeon - Tire is ook gewoon een dressing. :D @Boyd Beide stoten het water goed af.

In vergelijking met de maat banden van @Ronniiie smeert 99% van dit forum zijn fietsbanden in en is er dus weinig ervaring met zulke banden. De keuze tussen Gyeon - Tire en Waxaddict - Feeder is dus niet heel belangrijk omdat beide goed zijn. :D
 
Gyeon Tire Express
WP_20181230_13_36_09_Pro.jpg
 
Aangezien de wolfgang black diamond niet voorradig is en ik geen geduld heb om daarop te wachten,
ben ik momenteel aan het twijfelen tussen gyeon wat ik nog nooit geprobeerd heb maar toch goede reviews van lees
en meguiars waar ik wel al ervaring mee heb en die goed meevalt voor mij.
Deze keer koop ik er wel even een gallon apc van meguiars bij voor de band goed te ontvetten zoals ik hier pas gelezen heb. :)
ik hou van de satin gloss dus misschien iemand anders nog een suggestie?
 
Geen ervaring met de gyeon tyre, maar slickrims geeft inderdaad een mooie zijdeglans, waar ik de meguiars meer een vettige hoogglans vind geven!
 
  • Leuk
Reactions: Robd
De gyeon is ook prima hoor @Robd
Zuinig in gebruik, na aanbrengen glans, trekt na paar dagen weg of je wrijft met doekie na. Dan heb je mooie zijdeglans die bij mij redelijk stand houd (ik maak de banden eerst schoon met Mothers of Gyeon) en goede hydrofobe eigenschappen blijft houden.

@RoyR gebruikt beide, misschien dat die je wat meer info tussen verschil/overeenkomsten van beide kan geven.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Gyeon Tire is een erg goede maar vereist wel wat meer werk (reinigen en drogen) om een goede standtijd te krijgen. Gyeon Tire Express heeft mij erg positief verbaasd en is vergelijkbaar met Waxaddict Feeder.

Enkele ervaringen:

Gyeon Tire : Lange standtijd, meer werk, glans/semiglans, stroperig (basis: oplosmiddel)
Gyeon Tire Express : Kortere standtijd, makkelijk in verwerking, semiglans, dik (basis: water)
Waxaddict Feeder : Kortere standtijd, makkelijk in verwerking, semiglans, dik (basis: water)
Nanolex Tire & Rubber Restorer : Lange standtijd, meer werk, glans, dun (basis: oplosmiddel)
Supernatural Tyre Dressing : Korte standtijd, erg makkelijk, mat, waterdun (basis: water)
Meguiar's Endurance : Lange standtijd, meer werk, GLANS!, stroperig (basis: oplosmiddel)
 
  • Leuk
Reactions: Robd en Marcel1973
@RoyR gebruikt beide, misschien dat die je wat meer info tussen verschil/overeenkomsten van beide kan geven.

Klopt helemaal @Marcel1973. Ik heb hier in de kast de volgende banden dressings staan:

  1. Gyeon Tire
  2. Waxaddict Feeder
  3. Waxaddict Slicks Tyre Dressing
  4. Meguiars Endurance Tyre Gel

Waar mijn voorkeur naar uit gaat...
Lastig te zeggen!

De Waxaddict Feeder gebruik ik vrijwel het meest. Gewoon omdat deze lekker ruikt, een wetlook geeft (voor een paar dagen) en een redelijke standtijd heeft.

Met regen en sneeuw heeft geen enkele banden dressing een goede standtijd is mijn ervaring...

In de zomer wil ik ook wel regelmatig de Meguiars smeren. Omdat deze ook een leuke wetlook geeft, maar ook super zuinig is in verbruik. Je smeert deze t lekkerste weg op de band.

Die Waxaddict slicks tyre dressing heb ik al een tijdje niet meer gebruikt!

En de Gyeon tire. Die geeft ook een mooie wetlook, indien je hem wat dikker aanbrengt. De standtijd van tire is (met droog weer) ook prima.
 
  • Leuk
Reactions: Robd en Marcel1973
Klopt helemaal @Marcel1973. Ik heb hier in de kast de volgende banden dressings staan:

  1. Gyeon Tire
  2. Waxaddict Feeder
  3. Waxaddict Slicks Tyre Dressing
  4. Meguiars Endurance Tyre Gel
Waar mijn voorkeur naar uit gaat...
Lastig te zeggen!

De Waxaddict Feeder gebruik ik vrijwel het meest. Gewoon omdat deze lekker ruikt, een wetlook geeft (voor een paar dagen) en een redelijke standtijd heeft.

Met regen en sneeuw heeft geen enkele banden dressing een goede standtijd is mijn ervaring...

In de zomer wil ik ook wel regelmatig de Meguiars smeren. Omdat deze ook een leuke wetlook geeft, maar ook super zuinig is in verbruik. Je smeert deze t lekkerste weg op de band.

Die Waxaddict slicks tyre dressing heb ik al een tijdje niet meer gebruikt!

En de Gyeon tire. Die geeft ook een mooie wetlook, indien je hem wat dikker aanbrengt. De standtijd van tire is (met droog weer) ook prima.
Nu kan ik helemaal niet meer kiezen :)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en RoyR