• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden dressing show off

Bovenste foto: Nieuwe band. Nooit behandeld

Onderste foto: Waxaddict Feeder Tyre Conditioner
d8cb10a8e48ba785ce4b7e3b735e4c59.jpg
 
@RoyR - Klopt het dat, net zoals Gyeon - Tire, de banden best wat glimmen bij het aanbrengen?

Ik weet dat je Tire kan nawrijven, maar laat het lekker vadsig zitten want het glimmende trekt toch snel weg.
 
@Quantoxx klopt helemaal.

De Feeder glimt best als die net aangebracht is. Ik vind t wel mooi.

Ik heb mijn eigen auto ook de banden in de feeder staan. Laatst door een boel regen gereden. En de banden glommen nog iets! En ze waren nog mooi zwart

Mijn favo bandendressing!

Ik wrijf bandendressings nooit na
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Hier ook fan de feeder, de geur is ook goed! Ik wrijf ze wel na want vind minder glans mooier. Goed spul!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik vroeg mij dit gewoon af omdat de glans van Tire een tijd geleden als iets negatiefs naar voren kwam op het forum. De Feeder was toen ineens populair, maar zie nu dus dat deze ook wel die glim heeft. :p

Ach ja... Ik smeer de Tire altijd lekker vadsig. De volgende dag ofso is het al minder of zelfs weg. (De glans)
 
Ik ben ook nog steeds fan van Gyeon Tire de banden blijven bij mij vrij lang netjes. Feeder heb ik niet in huis. Nieuwkomer bij mij is Nanolex tire&rubber maar die heb ik nog niet geprobeerd.
 
@Quantoxx, Ik ga ook zo te werk, als ik het afneem om het minder te doen glanzen zie je de dag erna al bijna niets meer van. Wanneer je het goed dik smeert blijft het een weekje zitten en de glans verdwijnt na een dag of twee.
 
Ik doe ook niet aan nawrijven daar ben ik te lui voor. @Matsu Gyeon Tire is elk geval een aanrader en zit in de meeste gevallen echt langer als 1 week.
 
Laatst bewerkt:
@Matsu: zoals alles bij Detailing is de voorbereiding cruciaal. Zorgen dat je banden brandschoon zijn. Gyeon Tire heeft bij optimale omstandigheden ( het weer) een standtijd van 3-4 weken. Het glimmen gaat inderdaad snel weg maar de matte finish blijft wel een tijd.
 
@Matsu: zoals alles bij Detailing is de voorbereiding cruciaal. Zorgen dat je banden brandschoon zijn. Gyeon Tire heeft bij optimale omstandigheden ( het weer) een standtijd van 3-4 weken. Het glimmen gaat inderdaad snel weg maar de matte finish blijft wel een tijd.

Zou dit echt zoveel verschil maken dan? Aanezien ik best grote banden heb(vrachtwagen) heb ik niet echt zin om deze nog eerst helemaal schoon te schrobben, haha!

Heb nu een spray van system123
6B720419-10C0-44D0-9F4E-85687043C611.jpeg

4A598CA5-4A8C-4086-944F-A00F5E5D4412.jpeg

Dit zit er nu 1 week op
Onderstaande is van 2 weken
3DF2461F-339E-4BF9-8BD7-87FDCE6C8E18.jpeg

1BA6D453-4D24-403D-8ED4-08586E09BE34.jpeg




-edit- deze zojuist nog even gedaan
BD6B64D7-52AB-42D7-9243-7606686B2F02.jpeg


37AF951A-8073-427B-8B99-9500E0BE1006.jpeg


Zal een ander merk zoals Gyeon of WA Feeder langer blijven zitten? Wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Haha! Nee valt wel mee eigenlijk. Heb een foam sponsje waar ik het eerst op spuit, en dan gelijk goed uitwrijven.
 
@Boyd: ja dat maakt uit. Niet zozeer voor de finish maar wel voor de standtijd. Zie het als een wax aanbrengen. (Eventjes vergelijken met een gewone wagen).

Je kan je auto wassen met 1 emmer en dreft zoals de meeste mensen doen. Daarna een wax aanbrengen. De wax zal effectief zijn maar door de "vuile" onderlaag zal je wax niet zo lang standhouden.
Als je daarentegen 2 emmer methode doet, kleien, (laten we polijsten en ontvetten nog achterwege laten) dan zal je standtijd verlengen.

Net hetzelfde met bandendressings. Bij voorkeur werkt het optimaal op "schone" banden.

En ja die van jou zijn natuurlijk héél wat werk. Maar eens je dit hebt gedaan en het wat bijhoudt, gaat dit redelijk snel om proper te maken.
 
Bedankt voor je uitleg!

Is het niet zo dat de band op den duur ‘verzadigd’ is en dat de standtijd even goed lang blijft?
Of zal het meer effect hebben als ik ze opnieuw volgens methode ga doen?
 
Aan de hand van de foto's denk ik dat er meer te behalen valt. :p Ik zou Gyeon - Tire op een grote spons spuiten en dan lekker de banden insmeren. Dit kan je dan regelmatig bijhouden. :D

Bij Gyeon - Tire vind ik juist dat het niet de band verzadigt, maar meer aan het oppervlak blijft. :D Reinigen vind ik daarom ook makkelijker alvorens een nieuwe laag.

De eerste keer de banden lekker schrobben en oude product verwijderen, vervolgens bijv. Tire aanbrengen in een goede laag. Lekker laten inwerken en niet afnemen. Vervolgens regelmatig effe een laagje erbij smeren, wat vrij makkelijk moet gaan met die verzadigde spons.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
@Boyd Banden van de vrachtwagen zijn lastig te vergelijken dan met een personenauto. A ze hebben veel meer te verduren en B ze worden warmer dan een gemiddelde band van een personenauto. Ik smeer zelf de waxaddict feeder deze houd het toch het langst vol, samen met de gyeon tire. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de feeder van waxaddict.

Ooit de poorboys en de gyeon tire getest: https://forum.carclean.com/threads/gyeon-tire-vs-poorboys-bold-n-bright.19103/#post-331269

Als je een beetje inzoomt hier zit de waxaddict feeder er net een dag op.

5yolz9t.jpg


Ik was mijn velgen om de dag en hierbij spuit in de banden ook af en je ziet dat deze net als de gyeon tire een mooi laagje coating achterlaat.

Dus ik gebruikt de Waxaddict Feeder & Gyeon Tire maar mijn voorkeur gaat uit naar de Feeder.