• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banden dressing show off

Dat was idd de grap :p

(Was eigenlijk helemaal niet zo enthousiast over de feeder)

Al is Brunei verleden tijd... het was deze keer Singapore, en heb net mijn paspoort op de bus gedaan voor een Visa om in Myanmar aan de slag te gaan ;)
 
Heb nu sinds een paar weken de WA Slicks Tyre Dressing op de bandjes, ben er toch wel van onder de indruk. Tegelijkertijd Gyeon Tire aangebracht bij m'n meisje en beide ongeveer evenveel kilometers aan het vreten geweest, nu met de eerste afspuitbeurt in de spuit box (ja, ja, i knowo_O) vind ik de WA er beter uit komen, het vuil komt er net zo goed af maar er is duidelijk nog effect van het product op de band, waar de Gyeon het vuil wel mooi los laat, maar een hele doffe band achter laat.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Ik vond het aanbrengen vervelender dan wat ik gewend ben.

De witte gel bleef erg tussen de tekeningen (of hoe je het wil noemen) van de band zitten.

Hierdoor duurde het aanbrengen langer.
 
Dat klopt! Viel mij ook op. Ik heb het (tenminste, zo las ik het) aangebracht voor de 'glossy' look, dus na aanbrengen op laten drogen tot de witte gel verdwenen was. Na een tijdje (uurtje?) is het product inderdaad weg en dan vind ik de uitstraling erg mooi, zo glossy op een zwarte auto.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Waxaddict Feeder Tyre Conditioner in de zon
c75bfb9b7eef670531939c727bd6f8af.jpg
 
Lastig te beoordelen op foto. Ik volg Zluytr. Vind het ook iets te. Al kan ik een band die wat meer "glanst " wel appreciëren. Hoeft niet altijd het matte te zijn.
 
vind het ook wel mooier,Ik had gyeon Tire aangebracht en niet na gepoets maar auto zat onder de zwarte spetters ondanks dat ik pas 4 uur na aanbrengen weg ging op een warme dag
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik persoonlijk heb liever een wetlook,Hiervoor gebruikte ik bandenspray van de Action en die bleef 2 weken zitten en een mooie wetlook
 
Voor de eerste keer aan de slag gegaan met een Gyeon product, puur uit nieuwsgierigheid.

Heb me midden deze week de Gyeon Tire Q2 besteld via CC en deze was de dag erop direct in huis. Waarvoor dank!

Ik heb ze gebruikt op Michelin banden en op mijn eigen Continental banden. Het aanbrengen vond ik heel gemakkelijk gaan met een foam applicator. Het product smeerde zich erg gemakkelijk over de band zonder dat er teveel restanten achter bleven.

Ik hou van een glossy finish en daarom koos ik ervoor om de eerste laag een kwartiertje in te laten trekken, vervolgens de tweede laag te smeren en deze opnieuw na een kwartiertje na te vegen met een microvezel doek.

Het resultaat op de Michelin's:
20180518_153030.jpg

Het viel me op dat wanneer de band niet in zonlicht stond de dressing eerder richting het matte aanleunde. Eens deze in de zon kwam te staan kon ik niet anders dan gelukkig zijn met de glossy shine!

Mijn Continentals:
20180518_181910.jpg

Zelfde manier van aanbrengen als bij de bovenstaande. Iets minder glossy maar toch de moeite!

Als ik toch minpunten moet geven: het spuitje wat ik erbij kreeg is niet erg handig in gebruik. Heb ook het vermoeden dat dat één van de redenen was dat ik zoveel product nodig had.

Het gemak in gebruik en de mooie finish zorgt er wel voor dat ik dit product vermoedelijk nog heel veel ga gebruiken!
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik gebruik voor de bandjes die Soft99 tire Applicator. Gaat paar maand mee. Maar daarna lekt de dressing ook er door heen. En krijg je alsnog vettige klauwen .

Daarnaast gebruik ik de Meguiars applicator. Die werkt prima. Maar brokkelt ook redelijk snel af. En als je niet oppast, valt t sponsje er ook nog uit na een tijd.

Betreft de Gyeon Tire. Daar heb ik nog nooit een sprayer op gezet. Gewoon omdat ik zo veel klachten las over een sprayer op de tirefles.


Oja. En nog wat... er zit erg veel verschil in de banden zelf! Recent waxaddict feeder tyre conditioner aangebracht op 2x Michelin banden en op 2x continental banden.

De michelins waren al aardig oud, hard en droog. Dus hier hechte de dressing zeer slecht op... Dus dan kan je wel van alles gaan smeren. Maar als t niet hecht...
 
Dan hebben ze dat veranderd, want ik heb gewoon een pompje (net als voor handzeep) erbij gekregen ipv sprayer. 2 pompjes op de eerste band omdat de foam nog wat opneemt en daarna is een pompje genoeg per band :) Erg over te spreken al schrok ik eventjes van de hoeveelheid glans (zonder afnemen)
 
Ik heb de aplicator in een zakje zitten en bij aanbrengen doe ik ff een plastic handschoentje van de benzinepomp aan...
Geen vette vingers als het er doorheen lekt.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen