• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon, mijn persoonlijke ervaring

Cure is een spray sealant met SiO2. Bedoeld om na het wassen en drogen een beschermingslaag aan te brengen.

Quick Detailer is bedoeld om te gebruiken als drooghulp, eventueel clay lube, lichte vervuiling weg te halen en een klein beetje bescherming achter te laten.
 
Dat heeft ieder merk.

De grenzen tussen clay lube, spray wax, spray sealant, quick detailer, gloss enhancer en ga zo maar door zijn erg klein.
Als je ze niet hebt wordt er om gevraagd, als ze er zijn gaan mensen twijfelen...

Als iemand Cure niet prettig vind is Quick Detailer misschien een uitkomst.
Als iemand zijn auto net even snel een glans laagje wil geven en er alleen maar een beetje stof op de auto ligt, quick detailer.
Als iemand meer kiest voor bescherming, Cure.

Zoveel mensen, zoveel wensen
 
  • Leuk
Reactions: expor en Nick1407
Ik mis nog de quick detail in jullie lijstje.
Ik gebruik dat sinds kort een ben er zeer over te spreken. Je moet er iets meer moeite voor doen om het echt streeploos aan te brengen, maar het blijft echt weken lang goed werken.
Contact loos wassen op de vakantie in zuid Frankrijk was een makkie en het droog rijden nog leuk ook
Ik moet wel zeggen dat mijn auto nog geen andere coating of behandeling heeft gehad dan de behandeling van toen ik hem kocht 15 maanden geleden.

Jawel hoor: https://forum.carclean.com/threads/gyeon-mijn-persoonlijke-ervaring.22461/post-402919
Maar het lijstje is alleen waar ik persoonlijk ervaring mee heb, niet de volledige lijn.
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
Dat heeft ieder merk.

De grenzen tussen clay lube, spray wax, spray sealant, quick detailer, gloss enhancer en ga zo maar door zijn erg klein.
Als je ze niet hebt wordt er om gevraagd, als ze er zijn gaan mensen twijfelen...

Als iemand Cure niet prettig vind is Quick Detailer misschien een uitkomst.
Als iemand zijn auto net even snel een glans laagje wil geven en er alleen maar een beetje stof op de auto ligt, quick detailer.
Als iemand meer kiest voor bescherming, Cure.

Zoveel mensen, zoveel wensen

Ik had begrepen dat Cure toch echt bedoeld is als onderhoudsproduct van éen van hun coatings, of zie ik dat verkeerd? Ik snap dat er geen echte grenzen zijn, maar het wordt tenslotte toch ook verpakt bij hun coatings (allemaal geloof ik, behalve de Cancoat?)
 
Cure is een SiO2 spray sealant. Het is dus een spray sealant. Om nog algemener te gaan een verspuitbaar beschermingslaagje. Op een ‘kale’ auto heb je dan een bescherming als je Cure gebruikt. Op een gecoate auto geeft Cure de eerste paar weken bescherming tegen watervlekken en later verlicht het de coating door als een soort offerlaag op de coating te gaan liggen.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Bedankt, ik weet dat geduld tijdverspilling is maar ik snap het nu volledig (en het stond dus toch perfect in het rijtje van lube spray wax/sealant/detailer etc., ik was dus MIS heheh).

Bescherming tegen watervlekken "at first" wist ik - ik ga nog eens opzoeken hoe dat werkt, maar waarschijnlijk gewoon: een beschermlaag over de nog niet volledig uitgeharde beschermlaag dus. Ja? Of geduld toch op LOL?!
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Maar ook als onderhoud van je coating. Enige nut van de QuickDetail (of elke andere detail spray) zou voor mij dan zijn tussen de Cure lagen door, aangezien die eigenlijk maar één keer per maand à twee maanden hoeft. Dan smeer ik net zo lief nog een laag je Cure, want het werkt zo fijn :D.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O en Nick1407
Maar ook als onderhoud van je coating. Enige nut van de QuickDetail (of elke andere detail spray) zou voor mij dan zijn tussen de Cure lagen door, aangezien die eigenlijk maar één keer per maand à twee maanden hoeft. Dan smeer ik net zo lief nog een laag je Cure, want het werkt zo fijn :D.

Fijn, want dat zat ik me net af te vragen. Ik zoek nog altijd naar een soort systeem dat het best past voor mij persoonlijk, en dit zou mijn voorkeur wegdragen, ongeacht the prijs van Cure. Zeker als het prettig werkt (nog nooit geprobeerd, binnen 2 weken eerste keer)
 
Zo heeft een ieder z'n voorkeur.
Zo is quick detail goedkoop, maar werkt super. Mega hydrofobisch en goede glans.
Overal blijft het zeker een maand goed zitten behalve de onderste panelen van de deuren zeg maar, maar die worden ook het vuilst.
Maar Cure gaat ik zeker ook nog is proberen. Weet alleen niet of het ook goed werkt op een ongepolijste wagen..?
 
Zoals boven beschreven, Cure is een spray sealant die je op een net gecoate auto kunt toepassen om watervlekken te voorkomen in h=de eerste weken. Je kunt het ook gebruiken als een offerlaag (extra slijtlaagje) over de coating. Echter kun je het ook gewoon gebruiken naar wat het is. Een spray sealant met SiO2. Je kunt het over wax, sealant of als enkele bescherming gebruiken. Het hoeft echt geen net gepolijste wagen te zijn.
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
Vraagje, hoeveel km rijden jullie met Gyeon view? Bij mij zit het er nu één goed jaar op en bijna 30k kilometer schat ik zo.
Nu werkt het niet zo goed meer, vooral het raam voor.
Ja als je hem wast is het nog hydrofobisch, maar de druppels moeten er af vliegen met rijden ey.
Binnenkort maar is een verse laag aan brengen en de Citigo van vrouwlief ook maar is Gyeon viewennen.
O nog een vraag, tot welke temperatuur is het nog aan te brengen?
 
Grappig even dit oude topic afstoffen.
Gisteren een nieuwe laag Gyeon view er op gezet.
Alleen ging het ineens druppen onder het aanbrengen.. balen. Dus snel uit poetsen wat ik al gedaan had een de rest afdrogen voor een verse laag. Weer de telefoon checken nu moest het weer droog blijven..
Afgemaakt en op zich prima gelukt . Alleen de ruitenwissers te vroeg terug gedaan, die zie ik nu zitten in het glas.
Misschien daar nog een vers laagje op zetten denk ik..??
Maar nu ging het toch nog meer regenen later op de avond. Heeft dit nu invloed gehad op mijn werk vraag ik mijn af?
De grote test om met de regen te rijden moet ik nog krijgen, dan zie ik pas of de druppels er weer af vliegen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Om verder in dit topic te gaan ben ik nu bezig met wet coat ipv quick detail.
Super spul zeg!
Makkelijk aanbrengen en werkt goed lang. En ook goed herstellend, ik bedoel bij een fixe regenbui is de wagen weer schoon