• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsbrug

Tsja, het is helemaal wat je er mee wil. Als je bedrijfsmatig van de brug gebruikt maakt (dagelijks, intensief) dan kun je overwegen om een kwaliteit hoger te gaan. Vaak heeft het niet eens zozeer met de constructie te maken maar wel met beveiliging, zowel hydraulisch als mechanisch, extra cilinders, etc.

Ik vind de Tyreon brug een mooi product, wat doet waar het voor is. Ik heb er van alles op gehad, van een Touareg tot een 206CC, maar je hoort niet dat de brug moeite zou hebben met een groter gewicht, qua pompgeluid. De brug ligt er nu 3/4 jaar, maar ik gebruik hem misschien 1x in de week, puur (uit de hand gelopen) hobbymatig.
90691ABA-9D3E-4E79-B5FF-D345A4991DBE.jpeg
 
Het is een mooie brug maar het ligt ook een beetje aan de beschikbare ruimte die je hebt, als ik hem bij mij in de garage zou leggen moet ik er continue overheen stappen terwijl de quick jacks tegen de muur gezet kunnen worden.
 
Tsja, het is helemaal wat je er mee wil. Als je bedrijfsmatig van de brug gebruikt maakt (dagelijks, intensief) dan kun je overwegen om een kwaliteit hoger te gaan. Vaak heeft het niet eens zozeer met de constructie te maken maar wel met beveiliging, zowel hydraulisch als mechanisch, extra cilinders, etc.

Ik vind de Tyreon brug een mooi product, wat doet waar het voor is. Ik heb er van alles op gehad, van een Touareg tot een 206CC, maar je hoort niet dat de brug moeite zou hebben met een groter gewicht, qua pompgeluid. De brug ligt er nu 3/4 jaar, maar ik gebruik hem misschien 1x in de week, puur (uit de hand gelopen) hobbymatig.Bekijk bijlage 128286
Ok bedankt!
Zo weet ik dat zo'n brug voor mij ook een mogelijkheid is, ik denk dat ik ze ongeveer even veel zal gebruiken dan jij al 4 jaar doet.
 
Zelf al vaak twijfelachtige kwaliteit van HBM in mijn handen gehad helaas. Niet alles is top bij die toko helaas.
 
Ik was zelf naar die van HBM aan het kijken https://www.hbm-machines.com/produc...e-autopoetsbrug-poetsbrug-schaarbrug-230-volt

Me keuze ook nog niet echt kunnen maken, die Quickjack ziet er ook wel chill uit.

Benieuwd voor welk jij gaat.
Ik denk dat ik ga gaan voor zo'n tyre-on / weber brug. Deze kunnen hoger dan de quickjack én lijken me handiger om snel wagens af en op te rijden, zonder steeds herpositioneren van de brug elementen bij de quickjack. Kan anders redelijk irritant zijn wanneer je even een test wil doen in de buitenlucht denk ik.
Ik zou wel opteren voor eentje die toch nog verplaatsbaar is, met zo'n hefboomsysteem. Datona heeft bvb zo'n systeem met een soort hefboom en wieltjes..
 
@Altos Hmm.. Persoonlijk nog altijd tevreden geweest, somige dingen zijn inderdaad wel minder in kwaliteit denk ik gezien de prijs, maar voor de rest prima winkel. Ik heb bv. een paar jaar geleden een motor brug, motor lift of takel en motor steun bij hun besteld en daar is echt niets mis mee. Je hebt door heel NL van die winkels wat dezelfde spullen verkopen als HBM alleen andere kleur of stickers, merk altijd dat ze duidelijk spelen met bepaalde prijzen, daarom altijd even checken waar je het koopt.

Ik denk dat ik ga gaan voor zo'n tyre-on / weber brug. Deze kunnen hoger dan de quickjack én lijken me handiger om snel wagens af en op te rijden, zonder steeds herpositioneren van de brug elementen bij de quickjack. Kan anders redelijk irritant zijn wanneer je even een test wil doen in de buitenlucht denk ik.
Ik zou wel opteren voor eentje die toch nog verplaatsbaar is, met zo'n hefboomsysteem. Datona heeft bv. zo'n systeem met een soort hefboom en wieltjes..

Het heeft idd voor en nadelen, ik weet niet wat je voor ruimte hebt? Als de brug een vaste plaats krijgt en verder niet onder de voeten staat is het niet moeilijk. Dier quickjack is lekker makkelijk aan de kant te zetten, verplaatsen en zelf mee te nemen. Ik wacht tot ik verhuisd ben, dan is er hopelijk plaats genoeg :D. De vriendin wil een belachelijk duur hoesje met diamantjes voor haar nieuwe iPhone en het liefst ook nog een jacuzzi om in te relaxen: unamused: Dus what the heck ik wil een garage waar 10 auto's in kwijt kunnen:D MAKE, SPEND,, POWERNAP, REPEAT:p
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ruimte waar de brug permanent kan blijven liggen. Maar een aanpalende ruimte wordt door iemand anders gebruikt en het zou kunnen dat daar ooit een verhuis gebeurt, in dat geval zou ik de brug toch even willen verplaatsen.

Ik heb nog verder onderzoek gedaan.
Ik las hier boven dat het verschil in prijs voornamelijk ligt aan het aantal cilinders ( dit zijn er meestal 2, 1 per brug element ).

Hier het vergelijk tussen Datona en Toolmania. Twee Nederlandse winkels die het zelfde type brug aanbieden.
Beiden 2 cilinders in totaal, wielset inclus. Beiden op 230v. Beiden 3 ton capaciteit.
Enkel de olie zit niet inclus bij Toolmania, maar dat kan je in pakketvorm kopen = meerprijs van 40 euro.


Ik vroeg even via de chat aan Datona wat hun brug juist verschillend maakte met die van Toolmania, gezien ze identiek dezelfde specs hebben.
Men vertelde mij dat ze jammergenoeg geen ervaring hebben met de bruggen van de concurrentie ..

Men bood mij direct een kortingscode van 20% aan = 1666 euro ex btw inclus olie dus.
In hun plaats zou ik dan toch eerst de sterkte van mijn product aanhalen ipv direct een korting te geven..

Ik vermoed dus dat Datona's brug niet veel zal verschillen qua degelijkheid en dat ze ginder gewoon meer marge nemen, of dat ze de korting ook willen geven zoals toolmania dat doet. Uiteraard niets mis mee, maar ik weet dus nog altijd niet zeker of er een kwaliteitsverschil is.
 
Hierbij nog eens een overzicht van de door mij onderzochte bruggen.
Soms zit de olie en verzending inclus, soms niet, dus kan nog wat schelen.

Over toolmania lees ik niets dan slechte dingen eens ik google op ervaringen toolmania, veel support zal je daar niet krijgen dus :) Zie deze link https://www.ervaringen.nl/toolmania.nl

Dit kan zeker het verschil in prijs verklaren met bvb Datona, die wél zeer goeie service geven vind ik persoonlijk. Wieltjes van mijn stoeltje waren ooit eens kapot, ze stuurden mij direct 6 nieuwe wielen op!

Ik denk dat ik eerder voor Tyre on, Weber via HBM of Datona zal gaan. Vooral voor de service dan.

@Wouter_BMW heb jij goede ervaring met Tyre on qua service en contact?
 

Bijlagen

  • Screenshot 2020-05-28 at 14.22.10.png
    Screenshot 2020-05-28 at 14.22.10.png
    154,5 KB · Weergaven: 0
Ik las hier boven dat het verschil in prijs voornamelijk ligt aan het aantal cilinders ( dit zijn er meestal 2, 1 per brug element ).

Misschien ook interessant om te weten:
Hefbruggen met dubbele cilinders (dus 2 per brug element) hebben vaak geen mechanische valbeveiliging. De beveiliging is dat op elk brug element een cilinder parallel geschakeld is met de cilinder op het andere element. op het moment dat een hydrauliekslang breekt of een cilinder het begeeft zou de andere cilinder nog steeds het gewicht moeten dragen.
Doordat de twee cilinders in het zelfde brug element niet in serie geschakeld zijn zou deze theoretisch niet moeten kunnen zakken.

Dit is een goedgekeurde beveiliging volgens de NEN1493:2010. Persoonlijk zou je moeten afvragen of je dit wilt. Een hefbrug met mechanische beveiliging ''test'' je in principe met elke lift beweging opnieuw uit. Een hydraulische beveiliging alleen als het mis gaat.

Verder moet je even kijken naar de ontgrendeling van de veiligheidsarmen in de poetsbruggen, sommige moeten op lucht en sommige kunnen elektrisch.
Als deze ontgrendeling op lucht werkt, betekend dat je naast de brug ook nog een compressor nodig hebt!

Succes!

EDIT - zie afbeelding voorbeeld hydraulische valbeveiliging. als cilinder 1A het begeeft valt cilinder 2B ook weg. Cilinder 2A en 1B zouden dan alles op moeten vangen. Mijn persoonlijke mening is: Als cilinder 1A faalt door bijv. ouderdom, hoe reageren de andere twee cilinders op een plotselinge druk verhoging (x2) terwijl deze mogelijk dezelfde conditie hebben?
 

Bijlagen

  • hydraulische val beveiliging.png
    hydraulische val beveiliging.png
    22,8 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: johnwoo en TTT
Mijn broer heeft een jaar geleden de quickjacks 5000 gekocht en dat bevalt uitstekend. Wanneer ik de schuur zover heb komt er hier ook één. Met name de mechanische beveiliging, gemak van heffen, gewicht van de jacks zelf, het gemak om ze aan de kant te zetten en de prijs maken ze zeer interessant!
 
  • Leuk
Reactions: Einsteinova en TTT
Ik heb inmiddels al een kleine 1,5jaar een QuickJack brug welke geregeld wordt gebruikt. (Groupbuy welke ik in overleg met CC had georganiseerd)

Ben er erg tevreden over, voornamelijk omdat de brug vrij compact is, makkelijk in gebruik en weg te halen is voor opslag.

Ik heb vooraan in de loods een "detail" plek, maar wil niet continu dat er een brug staat. Met de quickjack haal ik hem weg als er gewoon een auto staat, als ik hem nodig heb schuif ik hem zo onder de auto en kam hem gebruiken.

Voor mij is voor de prijs de ideale brug!

P.s. QuickJack is onderdeel van Bendpak en dat is in de USA 1 vd grootste jongens :)
 
  • Leuk
Reactions: Einsteinova en TTT
Ik heb net een Weber poetsbrug geplaatst en ben er heel blij mee. Alleen is het erg vervelend dat wanneer ik er op- of afrij met een auto, de hele brug meeschuift over de vloer van mijn garage. We moeten dan met een persoon aan elke kant van de brug heel hard duwen om dat schuiven tegen te gaan. Heeft iemand daar een advies over? Ik dacht aan rubberen tegels of rubberen matten die ik onder de brug zou plaatsen, maar wil eerst horen of iema,d daar ervaring mee heeft voor ik dat aanschaf.
 
ik heb een Weber poetsbrug bij HBM aangekocht en ben er heel tevreden mee. Enkel, wanneer ik er op of afrij schuift die mee over de vloer, de auto duwt de hele brug. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik dacht aan rubberen tegels of een rubberen tapijt maar wil eerst horen of iemand dit al doet en of het werkt.
De brug vastzetten met bouten in de vloer doe ik liever niet, dan is het niet echt meer een "verrijdbare" brug...
Alvast dank voor advies.
 
Je zou bv een houten balk van de muur tot de brug kunnen neerleggen zodat deze de brug tegenhoud als red auto erop rijdt.
Dan hoeft er niet iemand de brug tegen te houden. Alleen maar een idee hoor.
 
Ik had hetzelfde probleem. Rubber lost je probleem op! Ik heb onder de steun platen dik stroef rubber aangebracht, probleem volledig opgelost. Let wel, je hebt verschillende soorten rubber, de een functioneert beter dan de andere.
 
Je zou eventueel ook rubberen oprijplaten kunnen gebruiken, dan komt er bijna geen ''duwende'' kracht op de hefbrug en kan je meteen zonder problemen verlaagde auto's oprijden.
20.png

24.png

20200623_091557.jpg