• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsbrug

De keuze voor mijn situatie is wat ingewikkeld ook.
Auto staat in garage met één zijde tegen muur, kan daar ook niet bij.
Dus zal wat lastig zijn de rubberen blokjes tbv de krik punten op hun plek te krijgen. Tevens is de afstand tussen de krikpunten per zijde +/- 1m55.
Dus bij een Poetsbrug zal ik ook de oprij kantjes horizontaal moeten zetten nadat de auto er overheen staat. Ook een dingetje aan de muur zijde...
 
En deze is ook nog een mogelijkheid. Gaat tot 3 ton.
990 euro.

Bild-4-1920x1920.jpg

Bild-3-1920x1920.jpg

WHM04-3-T-San-Antonio-3-T-Bild-1-1920x1920.jpg
 
De keuze voor mijn situatie is wat ingewikkeld ook.
Auto staat in garage met één zijde tegen muur, kan daar ook niet bij.
Dus zal wat lastig zijn de rubberen blokjes tbv de krik punten op hun plek te krijgen. Tevens is de afstand tussen de krikpunten per zijde +/- 1m55.
Dus bij een Poetsbrug zal ik ook de oprij kantjes horizontaal moeten zetten nadat de auto er overheen staat. Ook een dingetje aan de muur zijde...
dan wordt het idd lastig, maar met alle opties, ook quickjack werkt dan niet zo simpel....
 
Ja inderdaad, maar misschien voor anderen weer een idee.
Voor mijzelf misschien dit een oplossing, van kwik lift.
Betekend dan wel dat ik m'n auto altijd hierop moet rijden als ik hem dagelijks binnen zet.
Of moet het geheel steeds opbouwen en afbreken wanneer nodig.

kwik-liftonwhite.jpg

kwik-lift-charger-product-1.jpg
 
De Wolf Eplus WKS30E poetsbrug bandenbrug lijkt me ook een optie, iemand ervaring mee?
Kan zo op de foto's niet zien of deze, net als de Tyreon 3000, vetnippels op bijna alle draaiende delen heeft.
Zie wel dat deze pvc blokken op de onderplaat gebruiken, waar Tyreon wieltjes gebruikt.
Weet ook niet zo goed waarom men voor pvc blokken kiest, iemand een idee? Makkelijker te vervangen bij slijtage oid?
Denk wel dat op den duur de grondplaat daardoor van verf wordt ontdaan en gaat roesten.
Zo heb ik ook gezien dat de ene brug wieltjes ook aan onderzijde oprijplaten heeft, waar de ander ook weer pvc blokjes gebruikt.
En ook een optie om bij wanneer de ruimte minimaal is tussen rubberen blokken tpv de krikpunten en de brug vrijwel direct moet heffen, dmv een stelschroef oid de hefkracht aan te passen/te vergroten omdat de brug het anders niet voor elkaar krijgt.
Van Twinbusch weet ik dat dat erop zit, bij andere bruggen wordt hier niet over gesproken.
En andere merken hebben hiervoor een mechanische oplossing, een start hulp systeem.

-tm-3-ton-professionele-elektrische-autopoetsbru-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kan bovenop de Kwik lift parkeren
Voorlopig ligt de productie stil (agv staalprijs)

1704023068041.png


De voorzijde heeft kantelbare "poten" / steunen die in de hoogste stand vergrendeld zijn met een pin.
De achterzijde kan worden opgetild met een krik, en dan de steunen rechtop zetten.
Moet na te maken zijn met oprijplaten van fatsoenlijke kwaliteit
 
Laatst bewerkt:
Bedankt RedCat, dat plaatje maakt het idd duidelijker:)
Oh dat van de staalprijzen wist ik niet. Ik heb ook gekeken naar hele stevige oprijplaten om hetzelfde te bewerkstelligen als de kwiklift, maar weet even niet hoe dit hoog te krijgen zoals bij de kwiklift.
 
Mooie brug, alleen jammer dat er een verbinding zit tussen twee helften. Dat maakt werk aan bijvoorbeeld versnellingsbak lastig.
 
Ja of zo iets er bij nemen. Link
Maar dan heb je weeer iets om op te bergen. Dan is een 1kolom maybe een optie. Maar pricy.
 
PM tools uit Polen gebruikt zij. Heb ik ook wel aan gedacht, maar die tilt niet zo hoog als de TyreOn. Maar wel erg mobiel.
Ziet er goed uit en lijkt flexibel ivm verschillende afstanden hefpunten bij meerdere auto's. Dat vind ik een beperking in flexibiliteit bij bijv. quickjack. Ook heft de PM niet alleen verticaal maar beweegt de auto ook naar voren. Dat is een probleem bij een beperkte lengte van de locatie, dat is jammer want vwb concept top.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Inheb ook naar die van PM tools gekeken, opzicht mooi ding. Zeker om dat ze er meerdere aanbieden.
Zeker ook dat je hem in de gewenste kleur kan laten spuiten.

Uiteindelijk voor de Falcon gekozen ivm in NL leverbaar en het transport van polen naar NL is redelijk prijzig.
 
Voordeel van de QuickJacks is dat de grond onder de auto vrij is, dus kun je gemakkelijk met monteurs ligkar alle kanten op.