• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw: Monello Pistola Corta - Short Trigger Gun voor hogedrukreinigers

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44

Monello_Pistola_Corta.jpg

Nieuw in het assortiment van Monello: de Pistola Corta - Short Trigger Gun!​


Een veel gevraagd product bij ons is een kort spuitpistool voor hogedrukreinigers.
We hebben diverse spuitpistolen getest en gekozen voor een spuitpistool van zeer hoge kwaliteit en dat voel je ook!

Met de Monello Pistola Corta vervang je de standaard meegeleverde spuitpistool met lange opzetstukken van je hogedrukreiniger voor een kort, wendbaar pistool van Monello. Hiermee ben je veel wendbaarder door het ontbreken van lange opzetstukken tijdens het afspuiten van je auto.
Je kunt hierdoor de hogedrukreiniger gebruiken op plekken waar je normaal gesproken lastig bij komt zoals de wielkuipen en velgen.
MSNG01_V2.jpg
37_1200.jpg

Quick Release

De Monello Pistola Corta heeft een zogenaamde 'quick release' aansluiting. Dat betekent dat je binnen een paar seconden van een van de meegeleverde opzetstukjes kunt wisselen of je foamlans op het pistool kunt monteren.

Je trekt de mantel eenvoudig naar je toe zodat het opzetstukje verwijderd kan worden. Daarna monteer je een ander opzetstukje of een foamlans met quick release koppeling.
33_1200.jpg
Je krijgt bij de Pistola Corta een extra quick release koppeling voor de meest gangbare foamlansen. Indien je al een Monello Lancia 2.0 hebt is het aan te raden om een extra aansluitstuk mee te bestellen zodat de quick release aansluiting daarop gemonteerd kan worden omdat de bestaande aansluiting lastig los te krijgen is van de al gemonteerde koppeling.

Opzetstukjes voor de juiste taak

Naast de wendbaarheid kun je met de Pistola Corta snel en eenvoudig wisselen van opzetstuk met de quick release aansluiting. Je krijgt vier verschillende opzetstukken die elk een waaier geven in een verschillend aantal graden met elk een eigen kleur zodat je gemakkelijk het juiste opzetstukje kunt kiezen voor de gewenste taak. Er worden opzetstukken van 0° (zwart), 15°(rood), 25°(groen) en 40° (wit) meegeleverd. Hoe breder de waaier, hoe milder de reinigende werking. Voor het afspuiten van de carrosserie gebruik je voornamelijk de 25° en 40° opzetstukjes.
9_1200.jpg
7_1200.jpg
6_1200.jpg
?hash=8983315f3476f149ea056a55c1bbf636.jpg

Aansluiting

De Pistola Corta kan geleverd worden met een aansluiting voor een Kärcher K-Series of Nilfisk aansluiting voor de hogedrukslang. De Nilfisk aansluiting wordt onder andere gebruikt door bijvoorbeeld AVA, Bosch en Black & Decker. De Kärcher aansluiting kan gebruikt worden indien het rubberen O-ringetje van de aansluiting 8,8-9 mm is. Voor de Nilfisk aansluiting is dit 7,8-8 mm.
32_1200.jpg
mpc_karcher_O-ring.jpg
mpc_nilfisk_O-ring.jpg

Kwaliteit

De Pistola Corta is gemaakt van hoge kwaliteit materialen en voelt zeer solide aan. De aansluiting en quick release koppeling zijn gemaakt van hoogwaardige metalen en de greep is voorzien van anti-slip zodat je optimale grip hebt tijdens het gebruik.
36_1200.jpg
34_1200.jpg
 

Bijlagen

  • 33_1200.jpg
    33_1200.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 74
  • 6_1200.jpg
    6_1200.jpg
    74,1 KB · Weergaven: 88
  • 8_1200.jpg
    8_1200.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 73
Leuke toevoeging voor het assortiment.
Maar ik vraag me af hoe fijn dit werkt.
Ik ben zelf bijna 2 meter. En gebruik nu een verkorte lance voor mijn Nilfisk. Dat bevalt goed. Maar vraag me af of je nu niet teveel moet bukken en zelf te dicht erop gaat zitten dan...
 
@RoyR - Ik heb hetzelfde idee. Als ik al een QR-gun zou nemen, zou dat de versie zijn waarbij er ook een lans op zit. (Versie waar de nozzles op de lans bewaard worden)

Met een langere lans kan ik gewoon blijven staan om dichtbij op de velgen te spuiten of het dak afspuiten. Met een shortgun moet ik dus overal dichtbij kunnen komen om de harde straal te benutten c.q. bukken voor de velgen of wielkasten, op mijn tenen staan om het dak goed te raken, etc.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik vind het werkelijk een geniaal ding, deze spuit echt ver genoeg al ben je 3 meter. Je bent zoveel wendbaarder en je kunt de ideale waaier gebruiken door de tip te wisselen.
 
Verkoopt CC de AVA slangen niet los? Die hebben volgens mij dezelfde aansluiting(?). Anders heb ik nog wel een adres in Engeland voor je waar ik de mijne vandaan heb.
 
Ja beter van wel want ik vrees dat je huidige koppelen zo vast zit dat je die niet los kunt krijgen zonder de boel te slopen.
Maar, dat hoeft dus alleen als ik de Lancia 2.0 wil gebruiken met de Pistola Corta? Al het een quick release is, kan ik ook gewoon m'n Lancia blijven gebruiken met de Kärcher, en dan switchen voor afspuiten :grinning:
 
Ook maar besteld en betaald, blijft op "niet op voorraad staan".. Hoop dat dat goed gaat! Normaal kan je dan niet doorklikken.. Nu kon je hem ook zo bestellen..