• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Zonnetje

Dankzij de hulp van @MTyn kunnen we Het Zonnetje nu weer gewoon bij naam noemen!
Gewapend met mijn föhn en tar remover arriveerde ik samen met t. nnetje, maar alles was natuurlijk overbodig dankzij de heatgun en glasreiniger. Binnen no time waren de letters eraf en was het raam weer vrij van lijmrestjes.

Super bedankt!
Voor mij een goede leerervaring: glas kan best wat hebben en letters zijn zo weer verwijderd.
Op naar een nieuwe poging!
 
Vanmorgen 3 uur aan de gang geweest met Het Zonnetje.
Gefoamd, vertroeteld, mosranden ingespoten met APC en gepoetst met een tandenborstel, gewassen, geknuffeld, motorkap ontijzerd + gekleid + gecleaned met PBW PP, ontvet, bewonderd.
P_20240221_095238.jpg

P_20240221_111348.jpg

Conclusie: motorkap gereed bevonden voor de 845.

Resultaat:
P_20240221_113426_1.jpg


De wasstraat medewerker die mij natuurlijk onmiddellijk had gespot met mijn gele bom, kwam trots een foto van zijn (enorme) boot laten zien. Of ik die ook wilde detailen :joy:

Hij aanschouwde al mijn werk aan Het Zonnetje, en zei: "ik vind het wonderlijk hoe je ermee om gaat!"
En ik dacht: die man heeft gelijk. Ik ben vanuit een gewoon, gemiddeld leven beland in een oneindig diep konijnenhol....
Bevalt tot nu toe prima.

En voor de mannen die een detail-bestendige lak voor hun vrouw zoeken: ik kan OPI Infinite Shine van harte aanbevelen (misschien toevoegen aan het CC assortiment?).
P_20240221_112826.jpg
 
Oh ja, na lang negeren had ik nu ook de vieze randen langs mijn voorruit met APC ingespoten. Daarna met een doekje er tussen/langs gegaan. Zal het binnenkort nog met klein kwastje doen, doekje was eigenlijk niet helemaal geschikt. Wel vies.
P_20240221_084026.jpg

Ik kwam toen weer wat nieuws tegen: soort witte vlekken /uitslag aan de randen van mijn voorruit. Wat is dat?
Ik dacht eerst dat het van de APC was (uiteraard verdund), maar dat lijkt niet zo te zijn, omdat het ook aan de onderste zijde van de ruit zit, en daar heb ik geen APC aangebracht.
P_20240221_102923_1.jpg
 
  • Leuk
Reactions: mfmeijer
zou ook nog heel goed vuil kunnen zijn, je kan het eens innoveren met een klein beetje non Ferro, kijken of het reageert.
Is echt een plek van vuil ophoping. Maar wellicht is je ruit ooit vervangen en is het wat lijm.

Als je voorruit ooit vervangen is, staat er waarschijnlijk geen Seat logootje meer op d eruit.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Ik ga ineens weer in plaatjes denken.. :laughing:

Monello Pennello Bianco is ideaal voor dat soort randjes. Wij gebruiken ze bij elke wabeurt.
Voor die aanslag kan je ook eens Bilthamber Surfex nemen in 1:20. Kan wel keer fles voor je afvullen ermee om te proberen.
 
Ik ga ineens weer in plaatjes denken.. :laughing:

Monello Pennello Bianco is ideaal voor dat soort randjes. Wij gebruiken ze bij elke wabeurt.
Voor die aanslag kan je ook eens Bilthamber Surfex nemen in 1:20. Kan wel keer fles voor je afvullen ermee om te proberen.
Kan je met Surfex ook het kunstof interieur schoonmaken? Ik gebruik nu een APC van JPN26.
 
Ja hoor, ik gebruik surfex best vaak ook voor het interieur. Lichte verhouding van 2 of 5 procent. Werkt prima.