• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

2 nieuwe Full Details bekeken * Part 2/2 * (Porsche Carrera 911 GT3)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
15.209
193
35
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen!

Gisteravond en vandaag 2 nieuwe projecten opgezocht. Het betreft een donkerblauwe Audi S4 Quattro V8 4.2 en een zwarte Porsche Carrera 911 GT3. Beide kunnen wel wat TLC gebruiken. Behoorlijk...

Beide kleuren zullen erg dankbaar zijn. Zwart en donkerblauw met chromen accenten. Mooi!

Porsche 911

Ook deze mooie auto kan wat liefde gebruiken. De mate van swirls is ongelooflijk en de swirls zijn groot en overal. -->

20160203_115905.webp

20160203_115939.webp

20160203_115947.webp

20160203_115920.webp

20160203_120003.webp

20160203_120013.webp

20160203_120024.webp

20160203_120036.webp

20160203_120053.webp

20160203_120107.webp




Wat betreft deze auto, van dezelfde eigenaar, is nog niet besproken welke bescherming er gewenst is. Net zoals de eventuele coatingen op velgen en dergelijke.


Greetz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wordt een zalig werkje ;)
vooral die spoilers zijn leuk :D

die zet zijn wagens gewoon in zijn bureau binnen? how cool is that?

Ik heb gister de spoiler van een andere Porsche afgemaakt. Wat een geouwehoer om steeds maar de spoiler te moeten omdraaien enzo, haha! Allemaal ronde vormen.

(Lees; Spoiler is de gehele motorkap. Is één geheel)

Jep, het is het showroom gedeelte waar zijn klanten aan de balie kunnen afrekenen enzo. Staan ook nog wat motoren en dergelijken.


Greetz
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar eens een testspot gemaakt op de Porsche. Dit viel mij reuze mee! (+uitbreiding)

Eén hit met Foam Geel + S3 en deze lekker doorwerken, gevolgd door S30 op een witte pad, resulteerde al in een mooi resultaat.

Ik was redelijk verbaasd want de andere Porsche (zelfde model/type/etc) waar ik mee bezig ben vroeg om meerdere hits van dezelfde combi.

Plaatjes bij mijn vele praatjes:

Er ligt een dun laagje stof op de auto en dat kraakt de auto af, maar het stukje klei wat ik gebruikte had toch behoorlijk wat te verduren. Veel grovere vervuiling als alleen de stof. -->

20160204_155305.webp



De auto is simpelweg dof door de VELE swirls. -->

20160204_155317.webp



Na 1 uitgebreide hit met Foam Geel + S3 en gevolgd door 1 hit Foam Wit + S30. -->
20160204_162306.webp


20160204_162908.webp



Ging een stuk sneller als ik verwacht had. Stond effe perplex, haha! :p


Dan nu een vraag die ik al eerder een beetje gesteld had, maar eigenlijk niet een duidelijk antwoord op kreeg. (Of eruit haalde) -->

Ik heb het idee dat de witte Foam Pads overdreven zacht zijn. Het lijkt mij dat de S30 niet helemaal tot zijn rechtkomt. Heeft iemand hier suggesties voor? Ik had al vernomen dat Scholl ook adviseerd om een witte pad te pakken, maar dat is uiteraard HUN witte pad. Ik weet niet hoe ik de hardheid/cuttingfactor tussen de Scholl en Monello kan vergelijken zonder ze daadwerkelijk te proberen.

Misschien een keer met een Oranje Medium pad proberen, of is de finish dan misschien te ruw?


Thanx!
 
De lak is an sich redelijk makkelijk te corrigeren, echter de bumpers is een pain in the ass! :mad: Knetter en knetter hard....

Er moest zelfs eerst machinaal gewetsand worden eer we er enige correctie in wilde krijgen en nog niet swirlvrij :p

kijk maar
 
S30 maar eens proberen op Scholl Oranje polishing pad.

Hey Ric.

Laat ik die nou niet hebben, haha! Morgen ga ik, hopelijk, die blauwe Porsche even naar buiten rollen, het daglicht in. Alles is met meerdere hits Monello Foam~Geel + S3 gedaan. De laatste hit was uitgebreid om al een eind richting finish te gaan. Echter wil ik hem dus eerst even in het daglicht bekijken en eventuele opvallende defecten nog even markeren en nog lokaal aanpakken voordat ik met de S30 ga finishen.

Echter lijkt de S3 al zo lekker te finishen, dat de S30 op het oog niets meer toevoegt. Vandaar dat ik mij afvraag of de S30 niet op een hardere Monello pad kan worden gebruikt.



Hey Pat,

Ah, die link had ik al eerder van je gehad. Ik zag toen al vreselijk op tegen het doen van de Porsche, haha! ''Da ga ik mooi nie redden met mijn Dappie!''

Echter viel het reuze mee, gelukkig!

Maaaaaaarrr... Dan kan ik nu meteen even inhaken met wat anders; Jullie maakten dus ook gebruik van een excenter met meer uitslag. De nóg hardere stukken met een Rotary. Laat dit nou net een vraagstuk zijn voor mij! Hoe ervaren jullie het gebruik van een excenter met meer uitslag in vergelijking met een DAP? En dit zelfde verhaal in vergelijking met en Rotary?

* Correctie snelheid - Gaat het corrigeren sneller/beter als met een DAP900 v3?
* Hanteerbaarheid - Na lang poetsen met een DAP is polijsten met een Rotary een behoorlijk verschil. Is een 15/21 veel minder hanteerbaar als mijn DAP?
* Gebruiken jullie een D/A hoofdzakelijk, of toch Rotary?
* ... andere tips. :P


Greetz
 
Maaaaaaarrr... Dan kan ik nu meteen even inhaken met wat anders; Jullie maakten dus ook gebruik van een excenter met meer uitslag. De nóg hardere stukken met een Rotary. Laat dit nou net een vraagstuk zijn voor mij! Hoe ervaren jullie het gebruik van een excenter met meer uitslag in vergelijking met een DAP? En dit zelfde verhaal in vergelijking met en Rotary?
zelf vind ik de grote uitslag wel prettig. Alleen is de grote uitslag bij randjes soms lastig omdat je een stuk van de rand af aan het polijsten bent. Dan is een machine met een kleine(re) uitslag perfect.
Een rotary en D/A zijn niet te vergelijken omdat het gewoon 2 verschillende machines zijn met eigen specifieke eigenschappen


Correctie snelheid - Gaat het corrigeren sneller/beter als met een DAP900 v3?
theoretisch gezien bestrijk je een groter gebied met de 15 en/of 21, dus zal je sneller klaar zijn. Echter is de combinatie pad en polijstpasta ook van grote invloed. Je kan wel met een finishing pad en pasta 2 uur gaan staan harken op een vierkante meter, maar als je over dat zelfde stuk met 10 minuten klaar bent door een grovere combinatie te gebruiken en daarna afbouwen met fijnere combinaties, dan is de keuze snel gemaakt. Of een 15, 21 sneller/beter corrigeert dan een D/A, geen idee. Mijn gevoel zegt ja, afhankelijk van een aantal factoren. Denk dat daarbij de grootste 'boosdoener' de gebruiker is :D

Zoals ik altijd zeg: "het ligt nooit aan de spullen, altijd aan de gebruiker" ;)


* Hanteerbaarheid - Na lang poetsen met een DAP is polijsten met een Rotary een behoorlijk verschil. Is een 15/21 veel minder hanteerbaar als mijn DAP?
op lage(re) snelheid is een Rupes 15 en/of 21 wat wiebeliger dan een DAP, juist door het "opvoeren" van de snelheid wordt de Rupes stabieler en rustiger

* Gebruiken jullie een D/A hoofdzakelijk, of toch Rotary?
zelf gebruik ik beide. Afhankelijk van de lak (hard, medium of zacht) maak ik de keuze na een testspot of ik de rotary of d/a ga gebruiken. Omdat ik soms maar weinig tijd heb (alleen weekenden), en ik heb een auto met harde lak staan, dan kies ik voor de rotary gewoon omdat deze, met de juiste pads en pasta, meer correctiekracht heeft.

* ... andere tips. :p
Als je meer en sneller correctie wilt, dan zul je toch er een rotary naast de D/A "moeten" hebben. Gewoon ergens een sloop paneel halen en hierop los gaan om het fingerspitzengefühl te krijgen.
 
  • Leuk
Reacties: Quantoxx
De Audi die ik binnenkort ga doen, heeft schade. De motorkap en één zijpaneelxmag ik hebben om op te oefenen.

Ideaal, wat het is een enorme kap met een lekkere harde lak.

Ik denk dat ik de Audi met Foam Geel en S3 wel kan redden. Zou liever iets krachtigers willen omwille de snelheid, maar ik kijk het nog even aan.

Thanx voor je duidelijke ervaringen, dit zal ik vast en zeker nog gaan terugkijken.


Greetz
 
Wauw die wordt wel echt weer showroomwaardig, zonde van die swirls en stof als hij zo middenin een kantoor staat!
 
Als je een wat krachtigers wil, kijk dan eens naar de paarse Scoll pad i.c.m. S3. Beestachtige finish. :cool:
En als dát nog niet het gewenste resultaat geeft, kun je altijd nog kijken naar de Scholl Spiderpad, de blauwe of witte i.c.m. S20 Black óf een Scholl woolpad.

Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n straffe combinatie gebruikt, puur omdat paars en S3 meestal al toereikend is.

Resultaat na een 2-tal hits paarse pad en S3 op een D/A
DSC_4920_zpsqpxy970t.webp


Echter als je er een lamp opzet, zie je nog een lichte waas.
DSC_4921_zpsr1nsvhhx.webp


Nabewerken met een oranje Scholl pad en S17 was voldoende.
 
  • Leuk
Reacties: 350Z
He-le-maal eens met @nicknameless.

In een ander topic over verlichting. Zou ik als tip meegeven dat een TL niet alle swirls laat zien he neem je Faro eens erbij om zeker te zijn dat je alles, of je doel in ieder geval hebt bereikt. Absoluut geen kritiek, maar een tip
 
  • Leuk
Reacties: nicknameless
@tembaco - Ik heb een Sandwich Spiderpad liggen en een paarse/blauwe spiderpad. (Beide Scholl)

De Sandwich werd mij geadviseerd i.c.m. S3 om de lak van mijn BMW aan te pakken. Echter slijt deze nogal hard.
Later, op de SDD, sprak ik de vertegenwoordiger van Scholl en die vertelde mij dat de Sandwich was vervangen door die blauwe/paarse Spiderpad omdat het nogal een terugkomende klacht was dat de Sandwich snel slijt. (Wellicht de Navy Blue?)

Ik kreeg toen een pakketje van de beste man met daarin een fles S20 en de pad.

Ik zou op de Audi een paneel kunnen doen met Spiderpad + S3 en een vergelijkbaar paneel met Foam + S3 om het verschil te kunnen zien.

Wil ook wel eens pads van een ander merk proberen en de voorkeur ligt momenteel bij Scholl. Vind immers hun polijstmiddelen ook lekker werken. (2 dan, haha!)

Wat een belachelijke reflectie op jouw foto, Pat. WTF!


@tembaco - Ik had de Faro op zak om foto's te maken. Ik vond geen defecten meer op steenslag en diepere krassen na.
 
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg. Was het eens met Patrick over het rotary/DA verhaal ervoor.

Heb absoluut geen ervaring met Scholl. Dus kan daar niks aan toevoegen.

Ben benieuwd naar het einde.